Олег Никулишин, мережа аптек D.S.: Я мав мету – витягнути бізнес із зони комфорту

Олег Никулишин, мережа аптек D.S.: Я мав мету – витягнути бізнес із зони комфорту

02.08.2022 08:15
  2420
rau

28 липня в мережі аптек D.S. відзначають 30-річчя від дня створення компанії. Символічно ця дата співпала з Днем української державності, Днем хрещення Руси-України, а також пам’яті святого рівноапостольного князя Володимира Великого.

Свою діяльність підприємство розпочало у Львові – із кількох аптечних закладів, невеликого асортименту, маленького офісу й кімнатки-складу. Наразі ж під вивіскою D.S. працюють 375 аптек, включно з франчайзинговими, у 111 населених пунктах 15 областей України, а мережа розгорнула кілька своїх регіональних офісів та власний сучасний аптечний склад. Мережа входить у топ гравців вітчизняного аптечного ринку, здобула добру ділову репутацію, а окрім фінансової звітності з’явилося поняття й соціального звіту.

За всі роки роботи через торгові зали її аптечних закладів пройшли 140 мільйонів покупців та 300 мільйонів упаковок товарів аптечного асортименту. Проте найбільше надбання, як вважають у компанії, це довіра людей – клієнтів і персоналу. Щодня аптеки D.S. обслуговують близько 50 000 відвідувачів, а картку клієнта отримали вже понад 1,5 мільйона споживачів. Аби належно обслуговувати всі офлайн та онлайн-звернення пацієнтів, докладають зусиль замалим майже 2000 працівників.

Як попри виклики періоду повномасштабної війни росії проти України мережа D.S. зберігає реалістичний погляд у майбутнє, які цілі ставить перед собою на найближчі роки й яких принципів повинен дотримуватися бізнес, аби вижити у буремні часи – розповідає генеральний директор, засновник і співвласник компанії Олег Никулишин.

Звичайно, що святкування ювілею нашої компанії в цей складний час  не є нашим пріоритетом, але не згадати про цю важливу дату також не можу. Наша компанія – майже ровесниця незалежної України. І я думаю, що в нашій державі є небагато підприємств, які можуть пишатися таким знаковим ювілеєм.

30 років тому, коли я створював цю компанію, у мене не було чіткого бачення, як треба рухатися і чого саме варто досягти. Але в мене була мрія зробити щось вагоме в житті. У мене було бажання – разом із своїм бізнесом вирватися з авторитарної радянської системи, бути економічно і соціально незалежними.

За три десятиліття компанія подолала колосальний шлях розвитку. Зараз мережа аптек D.S. посідає гідне місце серед лідерів вітчизняного фармацевтичного ринку. Наша компанія – це українська компанія з християнськими цінностями. Хочу підкреслити – саме українська.

Я завжди хотів, щоб українці позбулися свого комплексу меншовартості, відкинули всі виправдання та звинувачення. У мене визріла ціль – довести не словом, а ділом, що ми можемо бути гнучкими, інноваційними, креативними, успішними, конкурентоздатними. Показати, що ми вміємо задавати тренди, швидко змінюватися, вчитися, досягати результату та брати відповідальність на себе. За ці 30 років ми справді багато зробили для того, аби досягнути поставленої мети. Але маємо розуміти, що цей процес є постійним, і треба продовжувати свою місію й надалі.

Аптека – це не холдинг емоцій. Люди приходять до нас із проблемами, відверто – із бідою. І мені важливо, аби фармацевти не просто продавали ліки, а проявляли до клієнта увагу, турботу, дали якісну пораду, допомогли і навіть наважилися відмовити, коли це необхідно. Коли фармацевт бачить рецепт від лікаря, де є несумісні між собою препарати, він може не замислюватися про це і просто відпустити ліки – це ж наче б то не його справа. А може порадити людині перевірити дані, проконсультуватися з лікарем ще раз, вказати на ймовірну помилку і повідомити про ризики. Це і є небайдужість, і саме завдяки їй будується довіра між бізнесом і людиною.

Попри те, що нові технології багато в чому змінюють роботу, покращують її, забирають на себе частину рутини, все ж фармація – це та сфера, де людині потрібна людина. Так, людина XXI століття часто надає перевагу онлайн-покупкам. Бізнес має тримати руку на пульсі й відстежувати потреби клієнта. Тому в нашій мережі є можливість і зарезервувати ліки, і замовити доставку. Але також залишається велика категорія людей, яким важливо прийти в аптеку й отримати фахову допомогу від людини, від фахівця. Людям потрібна емпатія, потрібні стосунки. Людям потрібні люди. І так буде завжди.

Однією із найбільших цілей, які ставив перед собою в контексті розвитку компанії – була децентралізація мережі аптек D.S. Для українців, а особливо галичан, дуже складно вийти за межі своєї території. Тут ми у своїй зоні комфорту, у нас своя субкультура, і, на нашу думку, її цінність по-справжньому розуміємо лише ми. Я мав мету – витягнути бізнес із цієї зони комфорту, показати, що бізнес із заходу України може масштабуватися, бути успішним, задавати тон, готовий пізнавати різноманіття нашої держави та водночас поширювати патріотичні і християнські цінності. Я хотів, аби ми здійснювали м’яку і лагідну українізацію, коли приноситимемо принцип обслуговування клієнта державною мовою у регіони, де це не прийнято.

Зараз мережа аптек D.S. представлена у 15 регіонах України. Ми навчилися вибудувати довіру клієнтів, навчитися делегувати роботу, налагодили систему. Це був великий виклик і колосальна праця.

Кажуть, що у бізнесу є тільки дві проблеми: коли немає клієнтів та всі інші. Здобути довіру людей вдається лише конкретними діями. У їхньому щоденному виборі однаково важливі раціональний та емоційний фактори. Коли клієнту комфортно, його розуміють, йому допомагають, надають якісну фармопіку, проявляють турботу, він почувається в безпеці. Цей аспект є ключовим у формуванні довіри до окремого фармацевта й мережі загалом.

За час, коли компанія здійснювала свою децентралізацію, я побачив дуже багато цікавих людей у різних областях України. Наша країна є дуже різноманітною, і в цьому треба вміти бачити переваги. Треба вміти нести найкраще, що ми маємо, іншим та вчитися приймати від інших те найкраще, що мають вони. Не зламати все, не насаджувати своє, а з повагою знайомитися з усім прекрасним, що є в нашій державі, берегти колорит, творити єднання, адже всі українці – дуже різні, але в нас є більше спільного, ніж відмінного.

Успіх компанії – це спільна робота всієї команди. Підбиваючи підсумки 30 років роботи, я хочу подякувати всім людям, які пройшли зі мною цей шлях, і тим, котрі йдуть поруч зі мною далі.

Зараз, в час, коли наша держава дає відсіч ворогу у повномасштабній війні, ми повинні творити цю єдність ще більше. Але також маємо бути реалістами. Ми живемо в час коли маємо спершу діяти локально для того, аби згодом мати змогу думати глобально. Перше і найголовніше завдання, яке тепер стоїть перед компанією – зберегти людей, адже вони – це ядро компанії, її основний ресурс і найбільша цінність. Також ми повинні ретельно оптимізовувати витрати, пристосовуватися до викликів та в жодному разі не відокремлюватися від суспільних процесів. Бізнес не може існувати у своїй бульбашці ні в мирний час, ні тим паче в період війни.

Наша компанія й надалі буде долучатися до підтримки армії, підтримки громадських організацій, підтримки цивільного населення. Ми маємо робити все, аби берегти не лише себе, але й середовище у якому ми є, бути разом з суспільством, бути разом з державою і боротися за перемогу України разом.

Із нагоди 30-річчя компанії ми вирішили перерахувати кошти на потреби бойових підрозділів Сил Спеціальних Операцій ЗСУ – 1 мільйон 200 тисяч гривень, із яких внесок працівників компанії становить 100 тисяч, а ще 100 тисяч – це лепта постійних клієнтів мережі, які обмінюють свої бонусні бали на допомогу українському війську“.

Слава Україні! Героям Слава!

Читайте також –

Мережа аптек D.S.: Ми повернулися до схеми логістики, що працювала у довоєнний час


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку