Марта Труш, Ашан Україна: Війна змінила пріоритети роботи та підкреслила цінності

Марта Труш, Ашан Україна: Війна змінила пріоритети роботи та підкреслила цінності

07.07.2022 08:45
  4000
Костянтин Симоненко

Директор людських ресурсів французького рітейлера про те, як основним орієнтиром для HR-команди Ашан стала турбота про більше ніж 5000 фахівців, які працюють в службах та магазинах по всій території України.

Цей матеріал доступний російською мовою

Безперервна робота – внесок у спільну перемогу

Для Ашан Україна основним завданням у перші тижні війни було забезпечити роботу магазинів, де була така можливість. Ми, звісно, застерігали співробітників про небезпеку, але люди хотіли працювати. Навіть коли ми заради безпеки співробітників зачиняли магазини у Києві та Харкові (що було складним рішенням), були люди, які хотіли попри все виконувати гуманітарну місію. Важливо було допомогти бійцям ЗСУ та ТрО, оскільки наші магазини регулярно відвантажують товари на благодійність, а також дати можливість українцям купувати продукти.

Завжди були співробітники, готові відкрити магазин. Навіть коли не ходив громадський транспорт, вони йшли пішки по декілька кілометрів, щоб допомагати людям зі свого боку, на своєму фронті. Звичайно, було складно відкриватися, коли довоєнний штат магазину 300 осіб, а на роботу могли вийти близько 50.

Забезпечити якісне функціонування магазину в таких складних умовах нам допомогли у тому числі й HR-стандарти, розроблені ще до війни. Зокрема, у в компанії розвинута полікомпетентність, коли один співробітник вміє виконувати роботу працівників інших департаментів. Один з елементів розвитку персоналу раптово став дуже важливим після початку повномасштабної війни. Саме тому нам не доводилося залучати нових людей і кардинально перебудовувати робочі процеси. Захоплює і надихає надзвичайна віддача людей. Ми працювали і у вихідні, і цілодобово, щоб забезпечити роботу на своєму фронті.

Турбота про працівників – основа побудови робочих відносин

Турбота про працівників, особливо під час війни, стала основою побудови робочих відносин. Ми примусово не звільняли співробітників, не зменшували штат, не скорочували виплати. Тобто, коли був скорочений день через складну ситуацію чи часті повітряні тривоги, коли магазин зачинявся раніше графіку, все одно рахували співробітникам повні робочі години.

Також підтримуємо фінансово тих, хто залишився без роботи через тимчасове закриття магазинів у їхньому регіоні. Також залучили додаткові ресурси, щоб виплачувати винагороду співробітникам на територіях, де тривають активні бойові дії, і тим працівникам, які робили і роблять особливі внески в діяльність компанії під час воєнного стану. Вони – супергерої!

Ми постійно тримаємо зв’язок з кожним співробітником. З кимось бачимося особисто на роботі, з кимось спілкуємося онлайн. Тим працівникам, які переїхали до інших країн, надається допомога від Ашан у відповідних країнах. Намагаємося підтримувати зв’язок з особливо чутливою для нас категорією працівників, а саме: мобілізованими до лав ЗСУ або бійцями ТрО, які перебувають на небезпечних територіях.

Аби допомогти нашим співробітникам і їхнім родинам ми створили благодійний фонд «Ашан з тобою». Уже здійснені перші виплати постраждалим від війни. Цей фонд діє за підтримки міжнародного благодійного фонду Auchan. У подальшому ми плануємо продовжувати роботу нашого фонду у мирний час з іншими проектами.

Менеджмент наближеності в дії

З початку війни найбільшим викликом для HR-служби і водночас завданням стало постійно тримати зв’язок з людьми. У ситуації, коли всі опиняються в неочікуваній кризі, потрібно знати, що відбувається в кожному підрозділі, ба більше, з сім’єю кожного співробітника. Під час війни люди виїжджають, переїжджають, втрачають зв’язок через ті чи інші обставини.

Основною відмінністю HR-системи Ашан є менеджмент наближеності, який, крім робочого, передбачає ще й особисте спілкування. Завдяки менеджменту наближеності ми знаємо не тільки про виконання задач та робочу ефективність, а й про сім’ю, рідних працівників, де перебуває людина, про її подальші плани.

Ми забезпечуємо фізичний захист для тих працівників, які виходять на роботу. Заради фізичної безпеки в Aшан Україна під час тривог зачиняються всі магазини, а працівники проходять в укриття.

Ми так наполягаємо тому, що 9 травня російська ракета зруйнувала один із наших магазинів – Ашан Фонтанка в Одесі. На відміну від трагедії у Кременчуці, це трапилося у неробочий час. Але ж ніхто з нас не знає, коли і де буде наступний удар.

Для Ашан фізична безпека співробітників та клієнтів важливіша за прибуток. Так, ми розуміємо, що коли кілька разів на день зачиняємо магазин під час повітряних тривог, наші покупці можуть піти до конкурентів. Це зменшує наш товарообіг. Але ми все одно йдемо на цей крок.

Війна змінила ринок праці

Великі компанії зараз практично не набирають нових людей. Є певний період вичікування, щоб проаналізувати ситуацію, щоб оцінити проекти, які через певні обставини зупинилися, призупинилися чи взагалі не мають змоги продовжитися. Це вичікування і спричиняє замороження вакансій.

На ринку праці нині криза: на одне робоче місце претендують десятеро. Не секрет, що до війни рітейл шукав людей частіше, аніж було бажаючих працевлаштуватися. Та й Ашан, завдяки своїй експертизі та навчанню, був донором кадрів для колег на ринку. Нині до нас черга.

Ще один аспект HR в умовах війни – плинність кадрів зараз практично відсутня. Звільняються ті, що виїхали за кордон. Ті, що залишилися, тримаються за роботу. За статистикою, 70% наших співробітників є єдиними годувальниками в сім‘ї.

У кількість непрацюючих входять працівники зачинених магазинів. Вони залишаються нашими співробітниками, бо ми віримо, що нам вдасться швидко відновити магазини. А співробітникам, які виїхали за кордон, ми допомагаємо влаштовуватися в Ашан інших країн. Таких уже декілька десятків.

Утім по своїй компанії ми бачимо, що люди поступово повертаються в Україну на свої робочі місця. Якщо на початок війни третина наших співробітників не мала змоги працювати, то зараз це менше 12% відсотків.

HR-стандарти, які варто взяти на озброєння

Бути на зв’язку

Ашан завжди славився HR-стандартами, які, насамперед, передбачають цінність кожного співробітника. Тому під час війни важливо бути на зв’язку з кожним працівником, розуміти, що бар’єр чутливості кожної людини підвищений, всі потребують підтримки.

Більше чіткості у постановці завдань

Також потрібно враховувати, що зараз деякі працівники можуть мати меншу концентрацію уваги, тому, коли говоримо про результативність роботи,  потрібно більше чіткості у постановці задач, важлива менеджерська підтримка, аби в співробітника була мотивація для гарного результату.

Давати людям можливість висловитися, не приховувати інформацію про діяльність компанії

Важливо давати співробітникам можливість висловлюватися, навіть виплеснути свої емоції. Тому бажано регулярно організовувати загальні та індивідуальні зустрічі. Також варто постійно шукати маленькі перемоги, щоб підтримувати атмосферу в командах. І ще дуже важлива цінність Ашан – давати співробітникам відкриту і правдиву інформацію про актуальну діяльність компанії, показувати бачення майбутнього, яке дає відчуття стабільності.

Наш слоган – Ашан з тобою в кожному моменті. Він створений з думкою про наших клієнтів та співробітників. Період війни вкотре підтвердив, що гасла мають сенс, коли реально діють, а не тільки прописуються на папері. Ми пишаємося роботою кожного нашого співробітника, підтримуємо усіх матеріально та морально, піклуємось про безпеку і мотивацію, наш менеджмент прозорий та щирий.  Тому команди відповідають нам самовідданою працею! Вже сьогодні ми разом інвестуємо у майбутнє України!

Читайте також –

Ашан показав, як виглядає обстріляний 9 травня росіянами магазин у Одесі (+фото)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку