Олександр Улизько, ProMenu: Фіксуємо падіння продажів на 65% порівняно з минулим роком

Олександр Улизько, ProMenu: Фіксуємо падіння продажів на 65% порівняно з минулим роком

14.06.2022 09:00
  1787
Микола Маранчак

Керівник мережі магазинів ProMenu Олександр Улизько про новий формат магазинів, принципи роботи під час війни, команду та продажі в преміальному сегменті товарів для дому.

Омніканальна мережа магазинів ProMenu Emotion point входить до корпорації MIRS, заснованої у 1992 році. Серед ключових товарів рітейлера – посуд для приготування та сервірування, товари для організації домашнього простору та дрібна побутова техніка від світових брендів. В Україні мережа представлена ​​в Одесі, Києві, Львові та Дніпрі. Про роботу в умовах воєнного стану і нереалізовані плани, RAU розповів керівник мережі магазинів ProMenu Олександр Улизько.

– Що відбувалося у вашій компанії у перші дні війни? Чи працювали над розробкою плану заходів у разі потенційного вторгнення?

– З перших днів війни стало зрозуміло, що світ змінився, і так, як було до початку агресії, вже не буде. На перший план вийшли нематеріальні речі, перш за все, безпека співробітників та їх родин. Багато хто прийняв рішення залишити свої домівки і переїхати у безпечне місце. Магазини в Києві, Одесі, Дніпрі зачинили свої двері, в той час, як львівські магазини продовжували працювати. Львів прийняв на себе основний потік людей в Україні, які були вимушені бігти від війни, в тому числі, наших постійних клієнтів, тому було важливо залишити можливість купувати все необхідне для побуту в цьому місті.

З початку війни операційні наради були більш інтенсивними і рішення приймались швидко. Весь час відслідковувався статус по кожному з працівників.

– Яких змін зазнав бізнес за понад три місяці війни? Що прийшлося кардинально змінити або вибудовувати з нуля?

– За ці довгі місяці війни бізнес пройшов багато етапів від невизначеності, зачинених магазинів та антикризових заходів щодо збереження бізнесу, до повноцінно працюючої мережі та планів щодо подальшого розвитку.

– Чи багато співробітників мережі ProMenu мобілізували до Збройних сил України або ж вони долучились до підрозділів Територіальної оборони? Чи будуть гарантовані для них збереження робочих місць і виплата зарплати?

– Наш колектив майже повністю складається з представниць прекрасного полу, тому нас це питання наразі оминуло, проте, звичайно, для всіх, хто вирішить захищати країну, ми гарантуємо збереження робочих місць і виплату зарплати.

– Наскільки вдалося зберегти команду мережі, заробітні плати у перші місяці війни?

– Однією з головних цінностей нашої компанії є люди. За останні роки було створено команду справжніх професіоналів своєї справи, тому ми приділяємо особливу увагу збереженню персоналу та створенню необхідних умов для праці. В перші дні війни компанія підтримала співробітників, передчасно здійснивши всі виплати заробітньої плати та авансів задля того, щоб люди, які вирішили вимушено переїхати на нове місце, мали резерв. Наразі можна відмітити, що майже всі співробітники повернулись до своїх домівок. Деякі офісні працівники працюють дистанційно з інших країн.

– Чи вдалося зберегти усі магазини мережі, чи частина з них постраждала у результаті воєнних дій?

– На щастя, магазини ProMenu не зазнали руйнувань.

– Скільки магазинів вже повернулося до роботи? Що змінилося в їх праці?

– Вже відновлено роботу 15 магазинів мережі з 16.

– Наскільки впав рівень продажів в сегменті преміальному сегменті товарів для дому? На які категорії навпаки виріс попит?

– Наразі ми фіксуємо падіння продажів на 65% порівняно з минулим роком (за результатами травня). Звичайно, цей відсоток сильно відрізняється залежно від регіону.

Відмічаються зміни клієнтської поведінки. Спочатку це був досить невеликий середній чек і придбання лише самого необхідного. З часом, повернулись більш властиві комплексні покупки. Люди облаштовують свої нові домівки. Варто відмітити бажання повністю змінити посуд і все для побуту в будинках, де проживали рашисти під час окупації. Такий запит, перш за все, стосується київських магазинів, де роблять покупки клієнти, що повернулись до Бучі, Ірпеня. Гостомелю, Бородянки. Ми відмітили зростання долі посуду для приготування та дрібної побутової техніки в структурі продажів.

– Чи вдається втримати довоєнні ціни чи якісь категорії товарів змушено зростають в ціні? Які саме і чому?

– Ми довгий час намагались стримувати зростання цін, але були вимушені поетапно їх збільшувати. Звичайно, відчувається вплив змін курсу валют та зростання вартості палива, що впливає на кінцеву вартість продукту.

– Чи є у вас проблеми з постачанням товарів і які саме? Чи вдається вчасно здійснювати оплату за поставлені товари? Яким чином домовляєтесь з постачальниками?

– Більшість постачальників з розумінням поставились до ситуації з оплатами. Війна вносить свої корективи. Платежі з початком війни були призупинені, але відновлюються згідно графіків наших домовленостей. Заздалегідь був сформований товарозалишок, завдяки якому ми мали можливість працювати, не роблячи великих інвестицій у важкий для компанії час. Зараз поступово ситуація вирівнюється. Звичайно, є деякі «випадаючі» SKU, але ситуація контрольована.

– Як війна вплинула на онлайн-продажі?

– В перші місяці ми відчули суттєве зниження онлайн-продажів, порівняно з минулим роком. Клієнти не готові були витрачати кошти, тому що не розуміли перспектив. Однак життя продовжується, люди звикають до нових реалій, навіть незважаючи на цю жахливу війну і поступово ситуація з попитом покращується. Станом на травень, ми відмічаємо зниження онлайн-каналу на 55%, порівняно з минулим роком.

– Чи довелося змінювати логістичні ланцюги через війну? Змінювати розміщення РЦ або ж, можливо, офісу?

– Можна сказати, що деякі зміни відбулись. Перш за все збільшився час на пошуки перевізників, це викликано збільшеним попитом на автомобільний транспорт та проблеми з паливом, які виникли в країні. Тому плече доставки стало довшим. Локацію РЦ ми не змінювали, однак розширили львівський склад в готовності до екстреного перевозу товару з інших складів, в разі необхідності. Офіси були зачинені, співробітникам була надана можливість працювати дистанційно

– Чи обчислювали вже фінансові збитки мережі магазинів ProMenu внаслідок війни і на яку суму можете їх оцінити?

– В компанії проводяться регулярні зустрічі з фінансовим департаментом, де детально розглядається ефективність мережі в цілому, та кожного магазина окремо, для прийняття операційних рішень. Однак зараз ринок поступово відновлюється, і ситуація змінюється на краще, тому проміжний результат оцінювати б не хотів.

– Які завдання стоять зараз саме перед вами, як керівником?

– Довгострокові плани, які зазвичай формуються в компанії, наразі, важко будувати, тому що ситуація може змінитися досить швидко, однак основними завданнями на зараз є збереження прибуткового бізнесу та команди працівників. Це ключові цілі.

– Від яких планів довелося відмовитися компанії на весну-літо, які, навпаки, наразі сформовані? Які цілі зараз стоять перед ProМenu?

– ProМenu – це амбіційна мережа, яка ставить високі цілі незважаючи на складні часи. Було досить багато цікавих проектів, які ми розвивали, але були вимушені тимчасово призупинити. Зокрема проект «Роздрібний формат» – розробка нового формату магазину ProМenu, в якому мали відбутись зміни щодо позиціонування мережі та якісного підходу до формування асортименту. Проте, впевнений, ми відновимо роботу, всі наші головні проекти ще попереду. Головне зараз – це наша перемога.

Читайте також

Олександр Лось, YUKI: Війна примусила нас змінити короткострокові пріоритети


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку