Іван Чивкін, Антошка: Ми повністю відмовилися від замовлення товарів виробництва росії та біларусі

Іван Чивкін, Антошка: Ми повністю відмовилися від замовлення товарів виробництва росії та біларусі

27.04.2022 08:45
  1746
Микола Маранчак

Директор з операцій та розвитку Антошка Іван Чивкін про зміни, які зазнала мережа магазинів за два місяці війни, зміни в попиті на товари, вирішення питань логістики та зупинку замовлень з рф та рб.

– Які зміни зазнав ваш бізнес за два місяці війни? Що прийшлося кардинально змінити або вибудовувати з нуля?

– Основні зміни на цьому етапі торкнулися трьох напрямків: продажі знизилися майже вдвічі; асортимент товару  оптимізований під існуючі реалії ринку; багато хто зі співробітників  був змушений залишити свої рідні міста. Кардинально за ці два місяці нічого не змінювали. Досвід команди допоміг пройти цей етап без суттєвих збоїв у роботі компанії.

– Скільки магазинівпрацює? Чи вдалося зберегти всі магазини, чи частина внаслідок військових дій постраждала?

– Станом на 25 квітня працює понад 80% наших магазинів по всій Україні: із 43 магазинів працює 36; із семи закритих магазинів три знаходяться у Харкові та чотири у київському регіоні. Наразі ми маємо один магазин, який постраждав від військових дій: наш магазин у Бучі був пограбований під час тимчасової окупації.

– Як змінився попит на товари у вашій мережі?

– Основний наш клієнт – мами з дітьми. Ми всі знаємо, що понад 5 млн людей залишили територію України: 50% із них діти та 44% жінки. Відповідно, багато наших клієнтів поїхали, що негативно позначається на трафіку наших магазинів (близько 50% падіння). На початку березня ми спостерігали зміну попиту у бік товарів категорій «Харчування» та «Гігієна». У квітні ми бачимо стабілізацію ситуації в попиті за всіма товарними групами та відсоткове співвідношення продажів усіх категорій поступово виходить на довоєнний рівень.

– Як наразі відбувається співпраця з постачальниками? Яку приблизно долю асортименту довелося скоротити чи змінити?

– З багатьма постачальниками ми змогли домовитись про особливі умови роботи у період воєнного часу. У той же час ми повністю зупинили замовлення товарів виробництва рф і рб. Основні зміни в асортименті торкнулися товарів категорій “Харчування” та “Гігієна”: тут асортимент скоротився і змінився десь на 10-20%.

– Як вирішуєте питання з логістикою?

– Наш основний склад знаходиться в Одесі, і це дозволило нам із меншими бар’єрами проводити логістичні операції під час активних військових дій в районі Києва. Наявність філіального складу у Львові дозволило працювати з власним та імпортним постачанням наших постачальників. Наразі ситуація майже стабілізувалася. Змінили графік постачання товару, виходячи з потреб магазинів та з урахуванням особливостей воєнного часу.

– Чи вдалося зберегти всю команду чи з якимось відсотком співробітників довелося тимчасово розлучитися?

– Ми не проводили скорочення штату магазинів та офісу. Близько 10-15% співробітників тимчасово покинули Україну. Десь така сама частина працівників була змушена виїхати з рідних міст. Намагаємось максимально підтримувати всіх співробітників у цей непростий час.

– Як організовано роботу з забезпечення безпеки працівників?

– У роботі наших магазинів ми намагаємося максимально використовувати рекомендації щодо дій під час повітряної тривоги та з урахуванням обмежень щодо комендантської години. Ми не працюємо у містах із високою інтенсивністю бойових дій. Наразі це Харків. В інших містах ми дозволили директорам на місцях приймати самостійно рішення про закриття магазинів у разі різкого загострення ситуації.

– Чи працює онлайн-напрямок і за яким принципом?

– Наш онлайн-магазин не припиняв роботу не на один день і зараз працює у стандартному режимі. Доступні всі функції замовлень, які були перед війною.

– Чи є у вас якісь проблемні питання з орендодавцями? Які саме?

– Проблем із нашими партнерами за ці два місяці практично не було. З багатьма ми змогли погодити прийнятні умови оренди та продовжуємо працювати продуктивно для кожної сторони. По одному з об’єктів ми не змогли домовитись про умови оренди на період воєнних дій і зараз готуємо магазин до закриття.

– З якими труднощами наразі стикаєтеся та які є шляхи їх подолання?

– Основні труднощі на сьогодні – зниження трафіку клієнтів та різкий спад продажів магазинів у всіх регіонах (крім заходу України). Ми віримо у якнайшвидшу перемогу України та чекаємо повернення всіх наших клієнтів. Також готуємо з командою план дій, який дозволить продовжувати ведення бізнесу на допустимому рівні у разі продовження війни.

– Поділіться досвідом волонтерської діяльності вашої мережі.

– З перших днів війни ми активно надаємо підтримку міській владі та волонтерським організаціям у всіх містах нашої присутності. Партнери нам також активно у цьому допомагають. Багато співробітників компанії з 24 лютого були волонтерами у себе в містах та надавали максимальну підтримку на місцях переселенцям та нашим захисникам. Наші педіатри безкоштовно надають консультації батькам з України та з інших країн Європи, куди вони були змушені виїхати. Також ми відновили проведення безкоштовних курсів нашої «Школи майбутніх мам». В Одесі, Львові та Полтаві для дітей переселенців ми організували безкоштовні стрижки, скоро зробимо це у Києві та Дніпрі. У магазинах Львова ми організували «Полиці добрих справ», на яких бажаючі можуть взяти для своєї дитини матеріали для творчості чи книги, а також можуть поповнити колекцію цієї полиці, використовуючи свої «запаси».

Читайте також

Євген Іваниця, JYSK Україна: Намагаємось вижити, скоротити касовий розрив, перезапустити роботу магазинів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку