Наталія Азюковська, Varus: В пріоритеті — доставка товару в усі магазини
Виконавчий директор мережі магазинів Varus Наталія Азюковська в інтерв’ю польському медіа Wiadomosci Handlowe розповілла про роботу мережі під час війни та плани, які компанія будувала до початку бойових дій.
Зокрема, мережа планувала відкрити вісім нових магазинів, які зараз перебувають у замороженому стані, і відремонтувати десять вже діючих. Пропонуємо ознайомитись з українським перекладом інтерв’ю, який був опублікований на порталі All retail.
– Яке місце займає мережа Varus на торговій карті України?
– За товарообігом ми на п’ятому місці серед продовольчих торгових мереж України. Ми розвиваємось у багатьох форматах, яких у нас близько 11. У Varus є як супермаркети, так і невеликі торгові точки, а також магазини у концепції To Go (convenience). Загалом мережа налічує 116 магазинів. Вони розташовані у Дніпропетровській, Київській, Запорізькій, Донецькій та Кіровоградській областях — як у великих і малих містах, так і в селах.
– Скільки магазинів вам довелося закрити через військові дії?
– Наразі всі магазини працюють, крім одного, що знаходиться на окупованій території в Енергодарі Запорізької області, де розташована АЕС. На жаль, ми не можемо туди доставити товар, бо не відкривають гуманітарних коридорів. У решту об’єктів, окрім двох у Донецькій області, де військові дії дуже близько, товари постачаються регулярно. Це стосується магазинів у таких містах, як Київ, Бровари, Дніпро, Кривий Ріг та Запоріжжя.
– У чому полягають основні проблеми з наявністю товарів?
– У нас на складі достатньо запасів. Уся компанія займається тим, щоб усі категорії товарів були в наявності. Ми також отримуємо величезну підтримку від українського уряду. У перші дні російського вторгнення було сформовано продовольчий комітет, до якого увійшли всі мережі, що об’єднують роздрібну торгівлю, в тому числі аптеки. Усі поточні питання вирішуються практично протягом одного дня. Звісно, є й дуже складні питання, в т.ч проблеми з транспортом і паливом. Держава нам допомагає і в цьому випадку. У доставці вантажів чиновники співпрацюють з Укрпошта та Укрзалізниця. Вони також регулюють питання підвищення цін.
– Як ця співпраця виглядає на практиці?
– Засідання комісії ми проводимо двічі на день — вранці та ввечері. Разом ми розв’язуємо поточні проблеми, звітуємо та виконуємо індивідуальні завдання. Ми ніколи не жили в умовах війни і така підтримка держави для нас безцінна. Ми всі зібралися — колишні конкуренти перетворилися на партнерів. Кожен надає товари один одному, якщо має склади на тих територіях, куди інші не надходять. Співпраця всіх ритейлерів відбувається на дуже високому рівні.
– Керівництво такою розгалуженою мережею магазинів в умовах війни непросте…
– Це правда, але його можна організувати. Ми врахували досвід наших колег з Харкова і зрозуміли, що під час важких бойових дій люди не можуть працювати, тому що перебувають в укриттях без зв’язку. Також з емоційних причин вони не можуть виконувати свої службові обов’язки. Тому ми вирішили розділити офісних працівників. Частина з них залишилася в штабі в Дніпрі, де активних бойових дій поки що не ведеться. Деякі були переміщені в інші місця. Тому, якщо війська увійдуть в наше місто, ми зможемо без збоїв керувати мережею магазинів, забезпечуючи постачання товарів у кожен регіон України.
Ми не змушували людей, які працюють в офісах, працювати на місці. Ми дозволяємо всім працювати віддалено. Значна частина персоналу обрала таке рішення, особливо це стосується жінок, які доглядають за дітьми. Ми практикували дистанційну роботу під час пандемії, тому в цьому плані вміємо функціонувати на відмінно. Можна сказати, що коронавірус нам у цьому сенсі допоміг. У нас є кілька ключових менеджерів, які самі вирішили, що працюватимуть стаціонарно. Переважно це чоловіки, які вирішили виконувати свої обов’язки у такому форматі.
Читайте також –