Владислав Чечоткін, Rozetka: Ми втратили багато магазинів і війна постійно вносить корективи в роботу
Співзасновник та керівник найбільшого українського маркетплейсу України розповів про борги, скорочення персоналу, проблеми з логістикою та перспективи подальшої роботи.
Керівник Rozetka Владислав Чечоткін написав на своїй сторінці у Facebook про актуальний стан справ у компанії та відповів у коментарях на деякі запитання, які за цей час накопичилися у клієнтів найбільшого в Україні інтернет-магазину. Зокрема стосовно незадовільної роботи маркетплейсу під час воєнного стану. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами цієї заяви та спілкування із коментаторами.
Про основні складнощі роботи
Зараз найголовніша складність для бізнесу Rozetkа — це близькість бойових дій до Києва та величезний брак людей для обробки замовлень. Люди бояться опинитися під обстрілом на складах, а багато співробітників живуть у безпосередній близькості до лінії фронту і не можуть безпечно діставатися до роботи.
Для покращення ситуації будують бомбосховища біля своїх складів, а також запускають нові та нові маршрути для доставки людей з інших місць, які менш страждають через військові дії.
Друга складність – це логістика. Блокпости в містах і на трасах дуже сильно уповільнюють рух, тому і доставка товару постачальників, і поповнення магазинів або доставки в точки видачі операторів логістичних відбувається зі значною затримкою.
В компанії цілодобово займаються розбудовою процесів для того, щоб скоротити шлях товару до споживача та заощадити час. На жаль, втрачено багато магазинів і війна постійно вносить корективи в роботу. Тому треба уточнювати де та за яким графіком працюють торгові точки рітейлера.
Зростання цін та обробка замовлень
Без будь-якої реклами щодня сайт Rozetka відвідує мільйон українців. Також Rozetka відновила доставку через відділення Нова пошта, яка є “найбільшим партнером компанії”. Але багато хто незадоволений роботою лідера українського e-commerce. Буває, що товар замовлено, але він не дістався навіть точки видачі. Тому В’ячеслав Чечоткін пообіцяв, що компанія поверне усі гроші за не доставлені товари.
Друга проблема – зростання цін. Одна з клієнток повідомила, що 10 березня замовила 200 термоковдр по 55 грн за штуку, але після очікування до 16 березня замовлення було скасовано, а потім на сайті той же товар з’явився по ціні в 90 грн.
Засновник Rozetka пояснив це тим, що цінову політику визначають постачальники. Крім того, замовлення було оформлено в Донецькій області, а щодо цього були проблеми з логістикою.
“Ми не піднімаємо ціни на товар, який є на складі, і не змінюємо ціни на замовленнях”, – наголосив Владислав Чечоткін, додавши, що компанія не може працювати у збиток. Також за його словами за сотанні тижні ціни зросли далеко не на всі товари, представлені на сайті. Тому можна зробити замовлення за прийнятною ціною.
Про фінансові складнощі
На зауваження, що “добре було б розрахуватися з постачальниками” Владислав Чечоткін неочікувано відповів, що “якщо існуватимемо – розрахуємось”. Партнери-постачальники також скаржилися на відсутність комунікації з пояснення причини затримки платежів, а тим часом їхні працівники сидять без зарплати.
Також з’ясувалося, що Rozetka розпустила відділ розробників, оскільки вона не має коштів для оплати праці програмістів – але “компанія докладає всіх зусиль, щоб врятувати бізнес і зберегти колектив”.
Читайте також –