Робочий телефон: тренди у m-commerce на 2022 рік

Робочий телефон: тренди у m-commerce на 2022 рік

11.01.2022 08:00
  442
Костянтин Симоненко

За даними App Annie, 2021 став рекордним для ринку мобільних додатків. Як буде розвиватися цей ринок у 2022 році, і які нові сервіси з’являються в їх структурі.

Цей матеріал доступний російською мовою

Ресурс Belretail приводить дані звіту App Annie, згідно з якими у I кварталі 2021 року обсяг витрат на глобальному ринку мобільних додатків становив $32 млрд, а у II – вже $34 млрд. Приблизно стільки ж користувачі витратили на додатки й у III кварталі. Обидві суми – рекордні за час моніторингу витрат користувачів. При цьому близько 65% витрат завжди припадає на додатки для iOS.

Німецький рітейлер Otto показав стабільне зростання, розвиваючись у бік трансформації в онлайн-платформу: чистий прибуток збільшився на 30%, і понад 3000 брендів торгують у додатку Otto. Також покращили свої показники німецький рітейлер WITT та французький Cdiscount. У зв’язку з цим експерти виділяють кілька ключових трендів у сфері мобільної комерції:

Нові фічі

Рітейлери продовжують покращувати свої мобільні програми та запускати нові сервіси всередині них.

Скорочення термінів розробки

У 2021 році було важливо мінімізувати грошові та тимчасові витрати, а тому намітився тренд розробки систем, які оптимізували б витрати на ведення бізнесу. У рітейлі намітилася тенденція прискорення циклу розробки та впровадження нових рішень, щоб встигати за змінами ринку та клієнтських вподобань. Тому при виборі IT-партнерів тепер, окрім команди, портфоліо та накопиченої експертизи, дивляться на швидкість, з якою команда може розробити рішення.

Чат-боти

Зростає популярність чат-ботів. Рітейлери використовують їх для зниження витрат на контакт-центр, або, наприклад, для надання можливості касирам отримувати дозвіл на привілейовані операції. Це може заощадити до 60 годин на місяць на одному магазині та прискорити обслуговування.

Персоніфікований маркетинг

Один із головних трендів – персоніфікований маркетинг. Рітейлери створюють мотивацію для покупця прийти в конкретний магазин – запропонувати йому знижку на те, що для нього є актуальним.

Штучний інтелект та рекомендаційні системи

Рекомендаційні системи аналізують поведінку покупців. Використовуючи отриману інформацію, вони виводять в окремий розділ рекомендацій товари, які відповідають смакам клієнтів. Наприклад, Amazon та Alibaba використовують просунуті рекомендаційні системи. Ця технологія підвищила прибуток Amazon орієнтовно на 35%, для Alibaba збільшення становило близько 20%.

Технології AI загалом активно використовуються в e-commerce для покращення якості обслуговування клієнтів. Наприклад, технологія застосовується в додатках з доповненою реальністю, захисту від шахраїв, розпізнаванні голосів та осіб. Також AI знаходить своє застосування в оптимізації роботи HR, використання біометрії для покращення клієнтського досвіду, інтегрування інтелектуальної автоматизації, що поєднує можливості Process Mining та AI, створення екосистем, навігація по магазину на базі технологій типу iBeacon, інтеграція ігрових елементів з елементами AR/VR.

QR-коди

QR-коди використовуються в маркетингу, прийомі платежів та відстеженні відправлень, впливаючи на те, як клієнти здійснюють покупки і надалі взаємодіють з компанією. Розміщуючи їх на чеках та продуктах з обіцянкою акцій та знижок, можна підвищити активність на сайтах та додатках рітейлера. Так, Amazon використовує свої кастомізовані QR-коди Amazon SmileCodes, щоб робити спеціальні пропозиції своїм клієнтам. Вже за замовчуванням сканування цих кодів вимагає спеціальної програми від Amazon, що підвищує активність клієнтів.

Збільшення мобільних платежів

Число безконтактних платежів зростає. Більшість світового ринку мобільних платежів припадає на Apple Pay (43%), Google Pay (31%) та Samsung Pay (20%).

FacePay

Глобальне застосування технологій розпізнавання осіб для оплати товарів і послуг, поки що переважно офлайн, продовжує набирати популярності як зручна альтернатива, яка не вимагає від людини постійного носіння телефону. Наприклад, у США незалежний сервіс PopID працює для оплати у 70-ти незалежних ресторанах та кафе у кількох містах. У Китаї два провідних додатки для мобільних платежів, AliPay і WeChat Pay, що займають разом 98% ринку, прагнуть встановити свої системи розпізнавання осіб по всій країні. Згідно з підрахунками китайської влади, 760 млн осіб використовуватимуть системи розпізнавання осіб для оплати до 2023 року.

Обсяг інвестицій у RetailTech в 2021 році

Розвиток технологій визначено не лише запитами користувачів, а й інноваційністю самої галузі – у ній з’являється дедалі більше технологічних проектів. За даними CB Insights, глобальний обсяг венчурних інвестицій у RetailTech у I півріччі 2021 року склав $60,4 млрд – у чотири рази більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Прогнози на 2022-й рік

Наступного року очікується розвиток існуючих трендів, зокрема розвиток багатоканального роздробу, розвиток чат-ботів, автоматизація B2B-продажів. Продовжиться і зростання популярності маркетплейсів, які ще в попередньому році були найшвидшим онлайн-каналом продажів. Соціальна комерція буде розвиватися на базі таких мереж як Facebook, Instagram, з урахуванням планів перших двох використовувати Shopify для прямого продажу, а також наміри YouTube стати торговим майданчиком.

Читайте також –

Цифрові технології перетворилися з убивці на рятівника магазинів – дослідження Euromonitor International


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Chief Brand Officer мережі Родинна Ковбаска розповів, чому вирішили змінити програму лояльності та поділився, які мають...
time icon  
  86
Усі новини ринку