Геннадій Черевко, box експрес маркет: Плануємо в 2022 році відкрити 100-й маркет

Геннадій Черевко, box експрес маркет: Плануємо в 2022 році відкрити 100-й маркет

29.12.2021 08:30
  4618
Микола Маранчак

Співзасновник мережі маркетів box про розвиток мережі, труднощі роботи в сегменті “магазини біля дому”, зміну бізнес-моделі і вплив пандемії.

Цей текст доступний також російською мовою

Мережа магазинів біля дому box експрес маркет з’явилася на столичному ринку всього три роки тому і за цей час встигла дорости до 60-ти маркетів в Києві і Київській області. В інтерв’ю RAU співзасновник компанії Геннадій Черевко розповів про пріоритети в масштабуванні мережі і про те, які стратегічні цілі ставить перед собою рітейлер.

Коли і ким була створена мережа маркетів box експрес маркет? З чого почалася її історія?

Мережі box три роки. Її заснувала група власників з представниками з Америки, у яких виявилися всі необхідні компетенції для успішного старту в рітейлі і розвитку даного бізнесу. Наші друзі займалися здачею площ в оренду і більше половини наших маркетів в цих орендованих приміщеннях працюють донині. Звичайно ж, для забезпечення стійкості компанії є і власні площі.

Чому вирішили розвивати саме мережу магазинов “біля дому”?

– На той момент цей формат, як нам здавалося, був слабо розвинений в Україні, але дуже затребуваний в Європі. Конкуренція в Україні практично була відсутня. Ті магазини, які були, явно не відповідали побажанням споживача. Люди хочуть бачити у себе у дворі магазин європейського рівня: сучасне оформлення, високий рівень сервісу, широкий асортимент і все це в пішій доступності.

– З якими складнощами стикається даний бізнес?

– Головна проблема – це наявність у місті супермаркетів. Якщо в Європі в багатьох містах вони відсутні або їх площа незначна через високі податки, то у нас можливості формату магазину “біля дому” своїм потенціалом не порівнянні з європейськими. Також вже висока конкуренція всередині даного сегмента. Вхідний бар’єр на ринок досить-таки низький, тож багато відкривається одиночних, не мережевих магазинів, у яких більше можливості контролювати роботу і надавати сервіс, і в цьому їх перевага.

І, звичайно, висока конкуренція в нових ЖК. Комерційні підрозділи мережевих компаній не хочуть змінюватися, шукаючи ситуативну синергію один в одному для створення загальної конкуренції супермаркетам. Найбільше це проявляється в спальних районах “середній мінус”, де люди готові за ціною і широким асортиментом їздити в супермаркети, навіть громадським транспортом.

Яка площа для вас оптимальна?

– Близько 80 кв. м або більше, але приблизно за такою ж вартістю за оренду.

– Розкажіть про власне виробництво. Чим представлено? Як розвиваєте?

– Власне виробництво у нас ще набирає обертів. Випікаємо хлібобулочні вироби, причому доставляємо їх самостійно. У нас своя пекарня, своя логістика, широкий асортимент. У деяких маркетах присутні піцерії, піца у нас випікається за індивідуально розробленою рецептурою. Кулінарія – один з наших найбільш вдалих напрямків, але дана категорія є не у всіх маркетах.

– Наскільки пандемія вплинула на внутрішні процеси компанії?

– У нас і раніше був акцент на чистоті і підтримці санітарії на високому рівні. Зараз ми у багато разів посилили функцію контролю дотримання всіх необхідних норм і стандартів. Для нас безпека персоналу і наших сусідів-клієнтів в пріоритеті.

– Чи розглядаєте запуск франшизи?

– Ми з самого спочатку планували можливість надання франшизи. У нас широкі зв’язки в бізнес-співтоваристві, також я є членом Ради підприємців при КМУ, і до нас систематично надходять запити від підприємців з різних регіонів. Але ми ще відпрацьовуємо бізнес-модель, відточуємо процеси.

– Чи вплине розвиток бізнес-моделі на розвиток бренду мережі, рітейлу в цілому?

– Можливо, до кінця 2022 року почнемо розглядати більші формати 400-600 кв. м.

Які стратегічні цілі стоять перед компанією в майбутньому?

– Плануємо в 2022 році відкрити 100-й маркет. Ще більше уваги будемо приділяти сервісу і розвитку персоналу. Також змушені проводити оптимізацію видаткової частини бізнесу. Укладаємо договори оренди тільки там, де будуть мінімальні витрати на ремонт. У складний літній час, коли катастрофічно не вистачало персоналу і навколо всі намагалися підняти заробітні плати, ми, в свою чергу, розробили нові мотивації, які стали прийнятні для співробітників. За необхідності оптимізуємо процеси, скорочуємо кількісно персонал. Максимально вибірково підходимо до вибору площ, розстановки обладнання – кожен квадратний метр повинен бути ефективно використаний.

Читайте також

Юлія Томусяк, засновниця Famo: В нас немає досвіду роботи НЕ в пандемію


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку