Нові виклики: як тренди маркетингу змінять ринок рітейлу України в 2022 році
Магазини майбутнього, соціальна комерція, розумні візки в супермаркетах, гіперперсоналізація та інше: які ще тренди у маркетингу розрібних продажів чекають на рітейлерів у 2022 році та як до них приготуватися.
Цей текст доступний також російською мовою
Пандемія значно вплинула на те, як покупці поводяться і роблять покупки, і все це відчувається досі. Але світ швидко адаптується до змін. Знаючи, які виклики готує рітейлерам 2022 рік, можна вчасно спланувати стратегію і реалізувати її. В колонці для RAU Managing Director групи Twiga GO Олена Андрієвська розповіла, що саме зміниться у шоппер-маркетингу.
Створення «магазинів майбутнього»
У той час як споживачі здійснюють поступовий перехід до онлайн-покупок, концепція магазину змінюється. Рітейлери намагається взяти найкраще з фізичного та віртуального світів, створюючи ідеальну модель омніканального магазину майбутнього. Бренди модернізують сайти своїх магазинів, наголошуючи на досвіді споживача. Деякі з них вже ведуть live-стрими з офлайн-магазинів та пропонують під ’єднатися до реального консультанта онлайн, щоб той допоміг у виборі товару та зібрав готову корзину.
Однією із платформ, яка розробляє такі рішення, є Go Instore. Компанія реалізувала функцію відеоконсультацій для низки брендів, серед яких Samsung, Ribble, Pandora та інші.
Згідно з їхніми даними, відеочат та прямі трансляції можуть підвищити коефіцієнт конверсії для e-commerce до 20-30%, що еквівалентно коефіцієнту конверсії в офлайн-магазині.
Масштабні колаборації
Час, коли промо створювалось лише для одного бренду, йде у минуле. Рітейлери намагаються охопити якомога більше брендів, пропонуючи споживачам вибір та розширюючи можливості рекламних кампаній. Одну з таких цьогоріч ми реалізували для мережі супермаркетів АТБ. Вперше ми об’єднали рекордну кількість партнерів — 55 брендів від 13 компаній-виробників.
За умовами акції учасники мали придбати щонайменше один товар бренду або сплатити покупку карткою платіжної системи Visa, яка також стала партнером акції, та зареєструвати код з чеку на сайті. Менш ніж за місяць було видано рекордні 8,7 млн кодів, що в 5,1 раза більше, ніж під час попереднього всеукраїнського промо мережі.
Соціальна комерція
У топ виходить соціальна комерція. За даними Insider Intelligence, 35,9% онлайн-користувачів США роблять щонайменше одну покупку в соціальних мережах на рік. 97% споживачів покоління Z використовують соціальні мережі як основне джерело натхнення для здійснення покупок. 40% підписані на бренди, які їм подобаються у соціальних мережах. І, схоже, соціальні мережі підлаштовуються під потреби брендів та їхніх споживачів.
У 2020 році Instagram запустив функцію шопінгу, яка дозволяє користувачам купувати товари одразу з фото та відео в будь-якому розділі додатку. За цей самий рік лише у США майже 80 млн людей здійснили покупку безпосередньо у соціальних мережах. За прогнозами, до 2025 року ця цифра зросте майже на 37%.
В Україні спостерігається той самий тренд. У 2021 році сума продажів через соціальні мережі збільшилася на 17%, а середній чек зріс на 30% і становив $23,5.
Безконтактні покупки
Тренд на безконтактні покупки залишається і, здається, у багатьох країнах це стало нормою. У супермаркетах з’являються розумні візки, які самі визначають товар за допомогою датчиків ваги та камер, звільняючи покупця від потреби сканувати штрих-коди. Крім того, такі візки обладнані терміналами для оплати, що допомагає уникнути черг та близького контакту як із продавцем, так і з іншими покупцями на касі.
Наголос на поліпшенні сервісу
В омніканальних продажах ключове значення матимуть технології, які здатні покращити якість обслуговування клієнтів. Багато компаній вже працюють у цьому напрямі. Так, наприклад, Watsons відтворив досвід фізичних покупок в інтернеті за допомогою додатку, який використовує віртуальну реальність. Клієнт може підібрати тональну основу, приміряти будь-яку помаду або спробувати новий колір волосся, після чого придбати товари одразу зі смартфона.
Мережа Rossmann запроваджує у своїх офлайн-магазинах послугу оплати з автоматичним скануванням. Клієнти можуть сканувати товари за допомогою смартфона, а сплачувати на звичайній касі або касі самообслуговування.
Покупки зі смартфона
Згідно з дослідженням PwC, покупки через мобільні пристрої є найшвидшим каналом продажів. У всьому світі кількість споживачів, які роблять покупки щодня або щотижня за допомогою смартфонів, збільшилась на 325% за останні п’ять років. Зокрема, тому що це заощаджує час.
Оплачувати покупки через смартфон стало простіше та безпечніше завдяки інтеграції з платіжними системами Google Pay та Apple Pay. А додатки з камерами, наприклад камера Google, дозволяють відсканувати будь-який предмет і за мить знайти його в мережі.
Попит на гіперперсоналізацію
Якщо раніше персоналізація обмежувалася цільовими пропозиціями, то зараз клієнти вимагають особливого підходу до їхнього обслуговування. Споживачу не вистачає простої згадки його імені в електронній розсилці. Він готовий ділитися персональними даними, якщо отримуватиме пропозиції ще вужче й спрямованіше.
Ще в 2017 році бренд солодощів Cadbury використав гіперперсоналізований підхід до своїх клієнтів в Індії, де шоколад не дуже поширений подарунок. Щоб вплинути на це, бренд запустив кампанії, де користувачі могли автоматично створювати персоналізовані відеопривітання з ім’ям та фото, які були взяті з профілю на Facebook. Отримувач міг переглянути ролик, отримавши коробку шоколаду, за допомогою QR-коду або пошуку номера на сайті.
Компанія досягла 65% CTR серед отримувачів, а 90% глядачів доглянули персоналізоване відео до кінця.
Брендинг на базі цінностей
Те, що відстоюють бренди, стає дедалі важливішим для споживачів. Згідно з щорічним “Барометром довіри” Edelman Trust, споживачі ставлять довіру до бренду на друге місце після ціни, коли приймають рішення про покупку. Люди шукають бренди, що відображають їхні цінності та переконання, і хочуть, щоб компанії робили більше для вирішення широкого кола соціальних проблем. Наприклад, боролися з кліматичними змінами та виснаженням природних ресурсів, скоротили викиди вуглецю та відходи від упаковки.
Читайте також –
Як доповнена реальність змінює рітейл: аналітика, метрики і кейси