Дмитро Лашин, Lavina Mall: Розваги завжди приносять ТРЦ лише збитки
Перед відкриттям парку розваг та атракціонів потрібно мати конкретне розуміння його призначення, і зважати на кількість людей, які проживають навколо.
Цей матеріал також доступний російською мовою
9 грудня в КВЦ Парковий пройшов IX RAU Summit – підсумкова подія року для власників і топ-менеджерів компаній сфер роздрібної торгівлі, торговельної нерухомості та B2B-сектору. На RAU Summit 2021 зібралися близько 500 відвідувачів – це перші особи ключових гравців сфер роздрібної торгівлі та комерційної нерухомості, представники інвесторів і фінансових організацій, консультанти та виробники, а також гості з ближнього і далекого зарубіжжя.
В рамках четвертої сесії саміту відбулась панельна дискусія на тему управління орендними відносинами та ідей, як не втратити цікавість до давно існуючого ТРЦ після WOW-ефекту відкриття нових. Дмитро Лашин, директор ТРЦ Lavina Mall, під час дискусії розповів, за яких умов потрібно інвестувати гроші та розвивати розважальну складову у ТРЦ і окремо підкреслив, що локалізація – це головний фактор відвідуваності крупних об’єктів, які розташовані на великій відстані один від одного, і тому жорсткої конкуренції між ними не спостерігається. RAU пропонує ознайомитись з основними тезами його виступу.
Перед відкриттям парків розваг та атракціонів у ТРЦ потрібно ставити конкретну ціль: заробити грошей або ж стати центром тяжіння для відвідувачів торгового центру. Якщо ми хочемо інвестувати мільйони євро у якісну розважальну складову, яка приваблюватиме відвідувачів, то тут про прибуток говорити не доводиться, адже це завжди збиткові та дотаційні проекти.
Якщо ми хочемо заробляти гроші на парках розваг та атракціонів, то сума стартових капіталовкладень буде значно нижчою, але через декілька років він стане просто не цікавим. Справа в тому, що сфера розваг і атракціонів постійно змінюється і розвивається, тому те, що відкрили п’ять років тому уже не є настільки актуальним сьогодні.
Відповідно, нам потрібно попередньо оцінювати усі компоненти, адже витрати на такі парки розваг та атракціонів є надзвичайно великими. Наприклад, споживання електроенергії – 1 мВт в годину, а це витрати на рівні 4840 гривень в годину, додаємо сюди прямі й непрямі витрати і на виході ми отримуємо з вами суму у 8000 гривень на годину.
Розділяємо ці гроші на чотири відвідувачі, яких можна обслужити на одному атракціоні за годину і отримуємо 2000 гривень. Додаємо до цієї суми ще 500 гривень, щоб заробити і тепер виникає запитання: чи зможемо ми знайти клієнтів, які готові заплатити 2500 гривень за квиток? Не знайдемо.
Тому середня ціна квитка в парках розваг й атракціонів буде 100-200 гривень. Відповідно, окупити початкові інвестиції за такої ціни квитка – нереально. Таким чином, перед відкриттям парку розваг потрібно мати конкретне розуміння його призначення і зважати на кількість людей, які проживають навколо. Якщо ми візьмемо до уваги міста із населенням менше 500 000 людей, то відкриття там парків розваг та атракціонів навряд чи є доцільним.
Читайте також –
Фоторепортаж з підсумкової події 2021 року в рітейлі – IX RAU Summit