Плани на Чорну п’ятницю: як українці ставляться до наймасштабнішого розпродажу року – дослідження Picodi
Аналітики Picodi.com перевірили, як з роками змінювався інтерес до розпродажів Black Friday і опитали інтернет-користувачів, щоб дізнатися, що покупці думають про Чорну п’ятницю, чому деякі споживачі не в захваті від цих розпродажів та які категорії товарів найбільше приваблюють покупців.
Цей матеріал доступний російською мовою
Цогоріч Black Friday припадає на 26 листопада і дослідники з Picodi.com провели дослідження, аби з’ясувати хто, що і як багато збирається купувати. У дослідженні використані архівні дані сервісу Google Trends та інтернет-опитувань, проведених з 15 по 31 жовтня 2021 року і з 28 серпня по 13 вересня 2020 року.
Зниження інтересу
У 2020 році Чорна п’ятниця вперше була проведена в умовах пандемії. Дані Google Trends показують, що кількість запитів, пов’язаних з розпродажем Black Friday, в минулому році зменшилася на 37%. В Україні пік інтересу до Чорної п’ятниці припав на 2018 рік, а зниження інтересу було зафіксовано вже в 2019 році.
Свою участь у розпродажах Black Friday в 2020 році підтвердили 59% анкетованих. Решта не робили покупок з різних причин: 24% не хотіли нічого купувати, 13% поскаржилися на непривабливі знижки, а 9% — на відсутність цікавих товарів зі знижкою. На зниження інтересу до розпродажів вплинула й пандемія: деякі покупці уникали скупчення людей (7%), а інші перебували в нестабільній фінансовій ситуації (21%). У свою чергу, 26% анкетованих просто забули про Чорну п’ятницю.
Чому покупці (не) люблять Black Friday
Згідно з результатами анкетування, українці ставляться до розпродажів Black Friday швидше позитивно, ніж негативно. 45% українців впевнені, що Чорна п’ятниця дає можливість зробити покупки на дуже вигідних умовах. 43% не сумніваються, що Чорна п’ятниця — найкращий розпродаж року, а для 34% Black Friday — відмінна можливість придбати дорогі товари з дійсно хорошою знижкою.
Однак, не варто нехтувати думкою 27% респондентів, які звертають увагу на маніпуляції з цінами, коли перед початком знижок вартість підвищується, а потім «знижується» до колишнього рівня. 20% вважають, що в Чорну п’ятницю магазини роблять знижки лише на нецікавий або залежаний товар, а 17% відповіли, що розмір знижок в Black Friday не відрізняється від інших розпродажів.
Що куплять і скільки витратять
Про бажання взяти участь у розпродажах на Чорну п’ятницю цього року заявили 66% опитаних. 4% не планують нічого купувати, а 30% ще не вирішили. Головний фактор, що схиляє на користь покупок в ході розпродажів Black Friday — знижка на бажаний товар (46%). Більш висока знижка могла б послужити мотивацією для 31% опитаних, а додатковий кешбек — для 19%. Ніщо не в змозі схилити до покупок 4% респондентів.
Серед тих, хто планує взяти участь у розпродажах серед бажаних покупок на першому місці знаходяться одяг і взуття (50%), на другому – електроніка та побутова техніка (38%), а на третій позиції – косметика і парфумерія (25%). Середньостатистичний покупець готовий витратити на розпродажу Black Friday 3700 грн, а в 2020 році ця сума становила 3800 грн.
Читайте також –
Black Friday is coming: як українські рітейлери готуються до “Чорної п’ятниці”