Гірше вірусу: як COVID-19 вплинув на злочинність в сфері роздрібної торгівлі

Гірше вірусу: як COVID-19 вплинув на злочинність в сфері роздрібної торгівлі

09.09.2021 08:15
  742
Костянтин Симоненко

Згідно з дослідженням Національної федерації рітейлу США (NRF), пандемія привела до збільшення загроз безпеки роздрібної торгівлі. Крім розриву ланцюжків поставок і зниження відвідуваності, помітно активізувалися магазинні злодії.

Цей матеріал доступний російською мовою

Журнал Loss Prevention Magazine опублікував результати чергового щорічного дослідження 2021 Retail Security Survey, яке проводить Національна федерація рітейлу США (NRF), опитуючи фахівців у галузі запобігання втрат в роздрібній торгівлі. У ювілейному, 30-му звіті до звичайних питань про скорочення запасів, чесності персоналу рітейлерів і злодійства ззовні, була оновлена ​​інформація про стан організованої злочинності в області рітейлу. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами та висновками цього звіту.

Пандемія змусила рітейлерів швидко пристосовуватися до нових умов роботи для забезпечення безпеки покупців і персоналу. Однак нові зручні і безпечні способи здійснення покупок (онлайн, доставка, click & collect) відкрили також нові можливості для злочинної діяльності.

Вплив COVID-19

Пандемія COVID-19 вплинула на ризики в рітейлі відразу по декількох напрямках. Особливо наголошується зростання насильства по відношенню до персоналу (61%) і організованої злочинності в сфері роздрібної торгівлі (57%).

Лише кожен п’ятий (18%) заявив про невелике чи значне зниження загроз за останній рік. Найбільш помітним стало скорочення значущості злодійства з боку персоналу, про що заявила приблизно третина опитаних.

Аналогічно скоротилася серйозність загрози крадіжок в магазині так званими shoplifters. Зате крадіжка вантажів ніяк не змінилася – приблизно 7 з 10 рітейлерів повідомили про те, що все залишилося як раніше.

Відсоток тих, хто повідомив про пандемію COVID-19 як причину зростання шахрайства, злочинності і загального ризику для їх компанії

Закриття магазинів та інші обмеження на покупки призвели до того, що в 2020 році майже 40% респондентів заявили про зростання шахрайства в багатоканальних продажах (таких як покупка онлайн, самовивіз з магазину) в порівнянні з 19% роком раніше. Тобто, в два рази.

Лише 28% заявили, що найбільше зростання злочинів сталося в звичайних магазинах (проти колишніх 49%). Відсоток тих, хто вказав на шахрайство тільки в інтернет-каналі, залишився незмінним.

Де помітили найбільше зростання шахрайства

Крадіжки персоналу

Кількість затримань і переслідувань недобросовісних співробітників знизилася в порівнянні з минулим роком і середнім п’ятирічним показником. А судові переслідування були на найнижчому рівні з 2015 року.

Незважаючи на зниження загальної кількості дій, кожна справа про нечесних співробітників обходиться рітейлерам дорожче, ніж в останні роки – майже $1551, що втім не так дорого, як в 2016 році ($1922).

Ціна шкоди, завданої одним працівником, також зросла. Половина (50%) респондентів повідомили про середній збиток не менш ніж в $1000 у порівнянні з 29% в 2019 році. Втім, щось схоже спостерігалося і в 2016-му, і в 2018 році.

Злодії та грабіжники

Кількість затримань і судових переслідувань по відношенню до злодіїв і грабіжників впало до нового мінімуму в 2020 році. У 2020 році кількість затримань знизилася до 507,8 в середньому з 688,8 в 2019 році. Це також значне зниження в порівнянні з попередніми п’ятьма роками (виключаючи 2018 рік, коли була приблизно така ж картина).

Проте, ці крадіжки в магазинах приносять більше грошей злочинцеві. Середній збиток від крадіжки виріс в порівнянні з минулим роком, але все ще нижче середнього показника за останні кілька років. Медіана – середнє значення в списку всіх респондентів опитування – найнижча за останні сім років.

Одна з найбільш тривожних тенденцій – зростання втрат від пограбувань. Пограбування, які несуть додаткову загрозу травм працівникам торгівлі та покупцям, приносять злочинцям величезні доходи. В середньому за одне пограбування отримують $7500 – такої цифри не було з 2015 року.

Нові загрози

На питання, які сфери стали більш пріоритетними за останні п’ять років, професіонали вказали на насильство в торгових центрах і магазинах поряд з кіберінцидентами й організовану злочинність.

 

Організована злочинність

Як зазначив один із рітейлерів, за час локдаунів крадіжки в магазинах довгий час були відсутні, але коли обмеження почали слабшати, випадків крадіжок стало більше, ніж до пандемії. Такий ось відкладений злодійський попит.

Одним з потенційних драйверів зростання грабежів і крадіжок в магазинах стало зростання організованої злочинності, про яку повідомляють рітейлери. Близько 65% респондентів відзначили зростання насильства, в той час як 37% заявили, що банди стали набагато агресивніше, ніж в минулому.

Банди націлені на крадіжку найрізноманітніших товарів, включаючи дизайнерський одяг (за даними 22% респондентів), пральні порошки (17%), дизайнерські сумки, ліки від алергії, бритви і елітні спиртні напої (по 15% кожна), знеболюючі засоби (13% ), дитяче харчування і смужки для відбілювання зубів (по 11% кожна).

У п’ятірці лідерів за рівнем злочинності в торгівлі Лос-Анджелес, Сан-Франциско, Чикаго, Нью-Йорк і Маямі.

Витрати на захист ростуть

У міру появи додаткових загроз рітейлери вкладають більше ресурсів для захисту своїх клієнтів, співробітників і операцій. Половина (53%) компаній виділяють додаткові технологічні ресурси, а ще 50% заявили, що вони виділяють додаткові кошти спеціально для обладнання по скороченню втрат.

Також на відміну від останніх кількох років, значно збільшилася кількість тих, хто розширює штат служби безпеки і охорони.

Очевидно, що роль фахівців щодо запобігання втрат (loss prevention) зростає, бо часто їм доводиться боротися вже з глобальною кіберзлочинністю в умовах зміненої через пандемію роздрібної торгівлі.

Читайте також –

Nielseniq Shopportunities 2021: Нові споживчі сегменти та стратегії покупців


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку