Віртуальна битва за реального покупця: майбутнє e-commerce у звіті Wunderman Thompson
Як глобальні онлайн-покупці формують майбутнє комерції і як компанії повинні реагувати, щоб вигравати онлайн.
Цей матеріал доступний російською мовою
Глобальне агентство маркетингових комунікацій Wunderman Thompson опублікувало дослідження Future Shopper Report 2021 про розвиток e-commerce у 2021 році. Дослідники опитали понад 28 000 споживачів в 17-ти країнах про їх нинішні і майбутні купівельні звички. На порталі MMR.ua викладені основні тези цього дослідження.
Основні тенденції
У пост-пандемічному світі на онлайн-покупки припадатиме більше половини (51%) роздрібних продажів у всьому світі. При цьому 72% покупців заявили, що онлайн-покупки прийшли їм на допомогу в 2020 році, і майже три чверті (73%), зазначили, що в 2021 році електронна комерція стане для них важливішою. Зручність стала ще одним фактором, який сприяє тому, що 60% покупців у світі стали користуватися цифровими технологіями в результаті пандемії. Дослідники виділяють такі тенденції:
Електронна комерція в реальному часі: з магазину в студію
Онлайн-ринок оцінюється в $60 млрд на рік. На даний момент майже 30% населення Китаю купує товари через “живі трансляції” (live channels). Китайські споживачі роблять покупки в соціальних мережах в середньому 11,4 рази на місяць.
Посилення конкуренції в e-commerce
52% споживачів у світі переходять на платформу Amazon у пошуках натхнення для покупок, 63% споживачів відвідують платформу Amazon для пошуку продуктів, але тільки 27% споживачів купують продукти на платформі Amazon.
Сервіс важливіше бренду
24% споживачів вважають, що бренд дуже важливий при їх рішенні про покупки в інтернеті, тільки 3% споживачів вважають, що бренд не важливий. Тому бренд як і раніше є важливим фактором при прийнятті рішення про покупки в інтернеті. Однак уже 38% споживачів кажуть, що важливіше купити товар вчасно, ніж купити вподобаний бренд.
Діджіталізація продуктів і послуг
Опитування показало, що 28% товарів, придбаних в інтернеті – це товари в електронному вигляді або послуги, що надаються за допомогою електронних сервісів. Наприклад, електронні книги, музика, результати досліджень, ПО, навчальні аудіо- або відеокурси і т.п.
Прямі продажі (Direct-to-Consumer) контратакують
У світі 35% онлайн-продажів здійснюється через Amazon.
Той хто заробляє гроші диктує як їх витрачати
Під впливом глобальної пандемії 32% онлайн-покупців в захваті від покупок без готівки.
Логістика майбутнього
У минулому ланцюжок поставок і окремі його учасники (постачальники) були тільки частиною логістичного бізнесу. Але тепер вони стали основними учасниками торгівлі, змінюючи очікування споживачів і галузі.
Повернення товару
Дослідження факторів, що впливають на здійснення покупок в інтернеті, показало, що безкоштовні повернення товарів в магазин (28%) і звичайні повернення (25%) висунули на перший план нову галузь досвіду онлайн-продажів, яка готова до інновацій.
Зв’язок навколишнього середовища і бізнесу
За останні п’ять років 44% споживачів заявили, що їх покупки стали більш екологічно безпечними, і тільки 4% заявили, що їх обізнаність про охорону навколишнього середовища знизилася.
Прогноз на майбутнє
Х’ю Флетчер, керівник відділу консалтингу та інновацій Wunderman Thompson Commerce, зазначив: «e-сommerce більше не може розглядатися як додатковий канал продажів. Глобальні покупці чітко заявили, що в майбутньому це буде їх основний канал для роздрібних покупок. Деякі організації, і особливо торгові майданчики пожинають плоди своїх інвестицій в присутність у мережі».
Amazon зберігає лідерство в роздрібній торгівлі на Заході, поряд з Mercado Libre в Латинській Америці і низкою торгових майданчиків в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, але вони стикаються зі зростаючим тиском з боку споживачів, що вимагають більшої етичності, і з боку конкурентів, які вкладають кошти у власні прямі пропозиції для споживачів, інновації та платформи соціальних мереж. Додайте до цього той факт, що COVID-19 послабив лояльність до бренду, і в цьому секторі залишаються серйозні проблеми – вже недостатньо просто мати онлайн-пропозицію, яка досягає клієнтів по одному або двох каналах, і розраховувати на довгострокову окупність інвестицій.
Споживачі в цілому вимагають інтегрованих омніканальних пропозицій від роздрібних продавців і брендів. Більш того, дві третини (64%) покупців у всьому світі говорять, що вони вважають за краще робити покупки у брендів, які присутні як в інтернеті, так і офлайн, в той час як 59% споживачів заявили, що хотіли б, аби бренди безперешкодно спілкувалися з ними по всіх каналах, як онлайн так і офлайн. І їх очікування повинні бути виправдані: майже три чверті (73%) заявили, що рітейлерам необхідно змінитися в кращу сторону, пропонуючи їм продукти, послуги та досвід, яких вони очікують.
Це означає, що рітейлери повинні задіяти кілька каналів, включаючи соціальну комерцію, яка стане важливим аспектом електронної комерції. Фактично, 44% світових споживачів вже зробили покупку в соціальних мережах, і більше половини (56%) мають намір збільшити цю кількість в майбутньому.
У 2021 році і далі настане ера більш різноманітних онлайн-пропозицій, в яких ключову роль гратимуть торгові майданчики, сайти брендів, орієнтовані безпосередньо на споживачів, і соціальна комерція. Компанії повинні подбати, щоб цей більш складний онлайн-ландшафт доповнював їх загальну роздрібну пропозицію, яка має охоплювати як онлайн, так і офлайн.
Джерело: MMR.ua
Читайте також –
Чого хочуть покупці від e-commerce-брендів, і які канали в пріоритеті