Топ-10 надихаючих жінок в рітейлі України – версія журналу НВ

Топ-10 надихаючих жінок в рітейлі України – версія журналу НВ

19.07.2021 08:15
  2160
Дарія Осіїк

Власниці та топ-менеджери компаній Rito, McDonald’s, Oh My Look, Епіцентр К, Kacho Group, Чорноморка, Suziria Company Group, Всі.Свої, Нова пошта та Rozetka, які досягли видатних успіхів у бізнесі та надихають багатьох українок своїм прикладом.

Читати російською

Нещодавно журнал НВ презенував проект про 30 українок, які досягли видатних успіхів у бізнесі. До нього увійшли власниці та топ-менеджери компаній, що займають лідерські позиції у своїх галузях. Список успішних українок у бізнесі, які надихають своїм прикладом, редакція видання сформувала за домогою 65 авторитетних експертів. До цього списку увійшли бізнесвумен від 28 до 71 року, які представляють практично весь спектр українського бізнесу. Редакція RAU дослідила рейтинг і вибрала з нього представниць українського рітейлу. Список публікується за алфавітом. 

Тетяна Абрамова, засновниця і CEO бренду одягу RITO, 56 років

Бізнес-принцип: Не бійся. Життя — це море можливостей, завжди говори «так»

Свій бізнес Абрамова починала з маленького ательє, яке за 30 років перетворила на національний бренд одягу, що випускає по кілька колекцій на рік і продається в Європі.

Конкурентна перевага бренду – якісний трикотаж, що виробляється на власній фабриці.  Це забезпечує практично безвідходне виробництво і дає Rito статус піонера усвідомленого споживання.

Пандемія коронавірусу спровокувала падіння продажів у фізичному рітейлі (компаніє має два фірмових магазини та торгову точку у столичному ЦУМ), але дала потужний поштовх для розвитку інтернет-торгівлі, яка зросла в 2,5 рази. Також Абрамова заснувала новий молодіжний бренд.

Юлія Бадрітдінова, генеральна директорка McDonald’s в Україні, 42 роки

Бізнес-принцип:  Retail is detail. Велика картина складається з деталей, які можуть зробити обивательську історію незабутньою, але точно так само можуть і зруйнувати

За словами Юлії, McDonald’s в Україні вийшов з кризи сильнішим – вдалося зберегти команду в 10 000 співробітників, хоча продажі компанії просіли на 4%, а навантаження на опцію McDrive і доставку зросло в рази. Все це спонукало оптимізувати процеси, посилити цифровізацію.

Незважаючи на всі труднощі, спровоковані коронакризою, McDonald’s в Україні під керівництвом Юлії Бадрітдінової продовжила активно розширюватись та розвиватись. 

Минулого року компанія відкрила п’ять нових закладів і вже перетнула відмітку в 100 ресторанів. Цього року компанія має намір відкрити ще 10 ресторанів. В останнє таке масштабне розширення за один рік компанія переживала аж в 1999 році.

Лера Бородіна, співзасновниця мережі б’юті-просторів G.Bar, засновниця сервісу оренди суконь Oh My Look!, 35 років

Бізнес-принцип: Будучи маленьким бізнесом, використовуй підходи, ніби ти великий. Будучи великим бізнесом — старайся, ніби ти маленький

Свій бізнес Лера Бородіна заснувала в 2013 році, почавши із сервісу з прокату суконь Oh My Look!. Зараз ця компанія масштабувалась до прокату костюмів, кежуал-луків, сумок і прикрас. Б’юті-мережа G.Bar за шість років роботи зросла в міжнародну франшизу, яка щорічно обслуговує 180 000 клієнтів у 29-ти містах і 10-ти країнах, серед яких США, Естонія, Кіпр, Польща та Грузія.

Бородіна з кожним роком розширює коло бізнес-інтересів. Зараз спільно зі співачкою Надією Дорофеєвою вона володіє магазином корейських речей So Dodo, також їй належить інтернет-магазин подарунків і блокнотів Lavla, компанія з організації фотозйомок Photoroom і онлайн-магазин косметики G.Shop.

За час коронакризи найкраще розвивались її мережа G.Bar і магазин G.Shop. У 2021-му проти 2019-го обсяг послуг, що надає G.Bar виріс на 54%, а кількість товарів у G.Shop — на 74%. Інтернет-магазин Lavla не тільки втримався на плаву, а й показує солідний приріст.

Галина Герега, співзасновниця і голова компанії Епіцентр К, 61 рік

Бізнес-принцип: Вірити в себе і в свою країну, не боятися труднощів і постійно рухатися вперед

Галина Герега впевнена, що криза – найпотужніший поштовх до розвитку. Не дивно, що за час пандемії бізнес подружжя Герег посилив свою позицію на ринку українського рітейлу та продовжив активно масштабуватися. За рік мережа, що складається з 65-ти Епіцентрів і 10-ти магазинів Нова лінія, відвідали 65 млн споживачів.

В 2020-му компанія прискорила процеси впровадження інноваційних технологій, відкрила в новому форматі центри видачі замовлень інтернет-магазину epicentrk.ua, а також дала старт новим великим торговим напрямам — Food Market, Аптека 100+, Засоби захисту та інші.

Для диверсифікації портфеля Гереги розвивають і власний сільськогосподарський бізнес — Епіцентр Агро.

Цього року Гереги продовжують інвестувати в ключові напрями – завершили будівництво другої черги підприємства з виробництва керамічної плитки в Калинівці Київської області (потужністю 9 млн кв. м на рік) і модернізували завод Карпатська кераміка в Калуші.

Невдовзі подружжя планує також інвестувати кошти у виробництво сухих будівельних сумішей і побудувати газобетонний завод.

Аліна Качоровська, CEO Kacho Group, співзасновниця бренду взуття Kachorovska, 32 роки

Бізнес-принцип: Формула, яка веде нас останні 15 років: якість + краса = яскрава позитивна емоція

Індивідуальний пошив взуття — сімейний бізнес кількох поколінь Качаровських, який має більш ніж 50 років роботи в форматі сімейного ательє. За цей час вони створили понад 40 000 пар взуття.

У 2015-му компанія запустила серійну лінію готового взуття. З того часу компанія Kachorovska з сімома співробітниками перетворилася на повномасштабне виробництво в Житомирі із сотнею фахівців і власним дизайн-бюро. Колодки для взуття на спецзамовлення тепер виготовляє одна з найкращих фабрик Італії.

Минулого року Аліна Качоровська не лише зберегла позиції своєї компанії на ринку, але й значно її розширила за рахунок нових напрямків. У січні 2021-го її бізнес оголосив про створення fashion-холдингу Kacho Group, у квітні запустив новий бренд взуття Melly, а в травні — бренд одягу K.everywear. Зараз в структуру бізнесу Качоровської входять три офлайн-магазини, два онлайн-магазини, три бренди одягу та взуття, а також кафе.

Ольга Копилова, співзасновниця гастролавок Чорноморка, Оселедцева, Анчоусна, 39 років

Бізнес-принцип: Нагодувати всю Україну чорноморської рибою

Ольга Копилова прийшла у рибний бізнес разом з чоловіком 2013 року. Відтоді її компанія розширилася в рази. Основна фішка її ресторанів – риба власного вилову.

Компанія має в своєму розпорядженні штат рибалок, човни і сітки в Миколаївці Одеської області. Ольга також вірить у туристичні перспективи регіону, тому відкрила там козину ферму і будує готель.

Чорноморка, яка спочатку займається поставками риби, трансформувалася в повноцінну мережу ресторанів з 11-ма закладами в Києві. Також Ольга Копилова розвиває мережі закладів анчоусного і оселедцевих напрямків.

Всі мережі продовжили своє розширення навіть у складний для ресторанної індустрії 2020 рік. На цей рік Тетяна планує відкриття нових локацій існуючих мереж та розвиток Чебуречної від Чорноморки, яку рестораторка заснувала у травні цього року.

Поліна Кошарна, співвласниця Suziria Company Group, 39 років

Бізнес-принцип: Любити життя і свою справу, отримувати задоволення від продукту, який створюєш. Постійно працювати над поліпшеннями. Збирати команду, з якою цікаво йти до мети.

Поліна Кошарна – кандидат економічних наук і випускниця шведської програми Advisory Board. З 14 років вона була залучена в розвиток сімейного бізнесу. Її батьки відкрили перший зоомагазин ще в далекому 1992 році у Харкові, де Поліна працювала продавцем.

У 29 років, після несподіваної смерті батька, Поліна Кошарна очолила компанію, яка на той час спеціалізувалась на продукції для домашніх тварин зі штатом близько тисячі робітників. Відтоді бізнес-леді вивела сімейну справу в лідери зооіндустрії. Зокрема, створені в 2012 році проекти Зооленд у Харкові — зоомаркети площею 1200 і 400 кв. м — стали флагманом вітчизняного пет-рітейлу. 

Зараз в групу компаній з виробництва та постачання товарів для улюбленців Suziria Company Group входить п’ять брендів: компанія-постачальник Suziria, зоомаркет MasterZoo, зоотовари Priroda, зоопрепарати ProVet і одяг для тварин Pet Fashion.

Анна Луковкіна, авторка і засновниця проекту Всі.Свої, 36 років

Бізнес-принцип: Немає нічого неможливого

Головне дітище колишнього івентера Анни Луковкіної — відомий проєкт Всі.Свої, що одягнув вітчизняних модників у твори українських дизайнерів.

У 2015-му платформа стартувала з маркету одягу, взуття та аксесуарів, а тепер виросла до цілої імперії в сфері буденної моди та івентів — серії маркетів, вечірок, чотирьох магазинів, івент-простору і онлайн-магазину vsisvoi.ua.

У 2016 році команда Всі.Свої відкрила найбільший у світі шопінг-простір українських брендів — магазин одягу та взуття на Хрещатику, де представлено понад 200 виробників. У 2018-му відкрився другий магазин, де можна знайти більше 150 брендів декору, кераміки, текстилю, меблів, освітлення, подарунків і сувенірів. З 2019-го магазин Всі.Свої представлений у столичних ТРЦ.

Карантин мотивував Луковкіну та її команду посилити онлайн-магазин vsisvoi.ua. За рік їм вдалося збільшити кількість відвідувачів на 63,8%, кількість транзакцій — на 73,7%, дохід — на 25,14%.

У весняно-літньому сезоні 2021-го Всі.Свої почали освоювати нові напрями — запустили комерційні вечірки на терасі простору Д12 на вершині столичного Андріївського узвозу і відкрили новий концертний бізнес. Наприклад, група Go-A після виступу на Євробаченні в Роттердамі перший концерт дала в локації Всі.Свої.

Інна Поперешнюк, співзасновниця Нова пошта та ресторану 100 років тому вперед

Бізнес-принцип: Все, що ви робите, потрібно робити із задоволенням

Карантинний 2020 рік став для Інни Поперешнюк роком колосального росту та швидкого прийняття ефективних рішень. Послугами Нова пошта користувався майже кожен українець, оскільки здійснювати інтернет-покупки почали навіть затяті офлайнери. Як наслідок — обсяги операцій Нова пошта зросли на третину. Протягом 2020-го поштовий сервіс доставив 327 млн посилок. 

Витримати таке величезне клієнтське навантаження бізнес Інни зміг лише тому, що компанія протягом багатьох попередній років інвестувала значні кошти у розвиток технологій: будувала автоматизовані сортувальні термінали, розвивала мережу поштоматів, запустила мобільний застосунок і бізнес-кабінет. Не дивно, що мобільний додаток Нова пошта увійшов у топ-3 найбільш завантажуваних українських безкоштовних застосунків під час карантину.

Після початку пандемії окремим напрямом для компанії стала благодійність: було інвестовано 58 млн грн для боротьби із хворобою. За ці кошти було куплено десятки апаратів ШВЛ, кисневі концентратори, засоби індивідуального захисту та інші медичні товари для українських лікарень в районних центрах і селах.

Ірина Чечоткіна, співзасновниця Rozetka, 41 рік

Бізнес-принцип: Клієнт — король

Свій бізнес Ірина разом з чоловіком заснувала 15 років тому, який розвинула до величезних масштабів. А пандемія стала для маркетплейсу Rozetka справжнім зоряним часом. На цьому онлайн-майданчику мільйони українців купували все – від гречки до спортивних тренажерів.  Зокрема, за останній рік асортимент товарів на платформі виріс на 89% — до 10 млн. За даними дослідницької компанії Kantar, минулого року українці віддали компанії Rozetka перше місце в рейтингу компаній, які дбали про Україну в карантин. А маркетингові активності рітейлера отримали престижну премію Effie.

При цьому Чечоткіна народила в локдаун четверту дитину і майже не припиняла працювати. Завдяки їй у 2020 році Rozetka за 78 годин запустила соціальну ініціативу — «підвішені» продуктові набори для літніх людей, які може оплатити кожен на свій розсуд. За кілька місяців вдалося закрити потреби 27 міст, забезпечивши понад 70 000 наборів.

Також Rozetka стала ініціатором кількох проектів щодо підтримки малого українського бізнесу: тиждень малих українських виробників, ініціативи #великімалі, різдвяний маркет подарунків від українських виробників і бізнес-трамплін, спільний проект з Visa.

Читайте також – 

Півроку пройшло: топ-20 українських рітейлерів у Facebook та Instagram у липні 2021 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку