Імунітет для торгівлі: чи врятує вакцинація рітейл від карантину
За рахунок вакцинації персоналу торгових точок можна швидко перетворити магазини, бізнес-центри і ТРЦ в найбезпечніші місця для прийому відвідувачів.
Цей матеріал доступний російською мовою
Асоціація рітейлерів України (RAU) і Українська рада торгових центрів (UCSC) виступили з ініціативою щодо надання допомоги в організації проведення вакцинації в ТРЦ і БЦ. В ході RAU EXPO-2021, організованої Асоціацією рітейлерів України, представники Центру громадського здоров’я МОЗ України та торговельної галузі обговорили можливі шляхи переходу від карантину до масової вакцинації населення, щоб уникнути в подальшому закриття торгових центрів і магазинів, але при цьому зберегти здоров’я їх відвідувачів.
Зокрема, Олександр Мацьков, заступник генерального директора ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України» висловив підтримку даної ініціативи, а Олександр Мельников, керуючий директор ТРЦ Fabrika розповів про те, як соціально відповідальний бізнес може допомогти з відкриттям пунктів вакцинації в ТРЦ. Основні тези цієї зустрічі – в матеріалі RAU.
Вдалий досвід
На думку представників держави, робота центрів вакцинації в ТРЦ допоможе значно прискорити цей процес і захистити якомога більшу кількість українців. “Ми дуже раді, що співпраця між рітейлерами і державними установами буде успішною. Вакцинувати населення від COVID-19 – наш спільний пріоритет номер один”, – повідомив Олександр Мацько.
Співробітники роздрібних магазинів постійно контактують з великою кількістю покупців, а значить, важливо забезпечити їх вакцинами. Це дозволить організувати безпечну роботу всіх категорій рітейлерів навіть в «червоній зоні». Адже торгові центри на відміну від неформатних об’єктів торгівлі мають всі необхідні умови для безпечного перебування в них відвідувачів. Учасники UCSC готові долучатися до облаштування пунктів вакцинації в ТРЦ за прикладом європейських країн.
Успішні приклади реалізації даної ініціативи наочно продемонстрували вже в декількох містах України – Львові, Одесі та Херсоні. Зокрема, пункти вакцинації були організовані в торговому центрі Forum Lviv, одеському ТРЦ Riviera (і ще двох об’єктах) і ТРЦ Fabrika у Херсоні.
Зовсім недавно відкрився центр вакцинації в черкаському ТРЦ Lubava. На черзі Харків, Дніпро і Кривий Ріг. Столичні девелопери комерційної нерухомості також виражають активне бажання вакцинувати своїх співробітників і персонал орендарів. Поки йде робота з узгодження місця, де можна буде організувати таку вакцинацію.
Кейс ТРЦ Fabrika
Про те, як можна все організувати, на прикладі ТРЦ Fabrika розповів і показав його керуючий директор Олександр Мельников. Загальна орендна площа цього об’єкта – 65 500 кв. м, середня відвідуваність близько 700 000 людей за місяць, а зона впливу охоплює понад мільйон жителів міста і прилеглих районів, в тому числі Миколаївської області. Відповідно, такий вплив потрібно було використовувати для популяризації ідеї вакцинації.
Старт вакцинації був даний 12 червня (наступного дня почалася вакцинація і в Одесі), про що мешканців регіону поінформували спеціальними рекламними повідомленнями.
Для зручності навігації бажаючих отримати дозу вакцини, були використані афіші, Х-банери (павуки) і напрямні стрілки на підлозі.
Зрозуміло, завданням номер один було дотримання безпеки – дотримання дистанції, наявність дезінфекторів та масок і всі інші запобіжні заходи, за дотриманням яких в ТРЦ строго стежать з березня 2020 року.
Щоб розвантажити локацію, де безпосередньо буде проходити вакцинація, спочатку виділили спеціальну зону первинного заповнення документів (заповнення амбулаторної картки та письмову згоду пацієнта). Для прискорення процесу, і щоб розвантажити медперсонал, адміністратори ТРЦ допомагали з оформленням паперів. Самі уколи вакцини проводилися в спеціальному мобільному кабінеті.
Прищеплювалися три категорії громадян: власне працівники магазинів і самого ТРЦ, люди, яких направили сімейні лікарі, а також ті, хто спонтанно виявив бажання зробити щеплення. Останніх в перший день вакцинації виявилося в шість разів менше, що говорить про досить низький рівень довіри населення до цієї процедури. Однак організатори сподіваються переломити цю ситуацію за рахунок активної реклами вакцинації у вихідні і свого роду wow-ефекту від нового виду активності для відвідувачів ТРЦ.
Короткі висновки
В ході реалізації даної ініціативи вже можна говорити про те, які недоліки проявилися і що можна поліпшити. Так, наприклад, в ТРЦ Forum Lviv вдалося не допустити порушення розмітки дотримання безпечної дистанції шляхом установки спеціального огородження на зразок того, що застосовується в аеропортах при проходженні контрольних процедур.
В результаті адміністраторам не потрібно було постійно нагадувати відвідувачам про дотримання безпечної відстані.
Також дуже важлива комунікація з представниками держадміністрацій на місцях, бо не завжди вдається відразу знайти взаєморозуміння. Хоча є позитивні зрушення.
«Якщо в 2020-му нам ультимативно пропонували розмістити на ковзанці в розважальній зоні ТРЦ госпіталь для постраждалих від COVID-19, то вже в цьому році риторика зовсім змінилася. Йдеться про те, що центр вакцинації – це зона здоров’я, чиста зона. І нам надають підтримку з багатьох аспектів, щоб прискорити темпи вакцинації», – каже Олександр Мельников.
Поки немає єдиної думки про можливість організації центру вакцинації у відкритому просторі ТРЦ, як це було зроблено в Херсоні. В інших регіонах, в тому числі і в столиці, представники ТРЦ стикаються з тим, що не можуть організувати центр вакцинації в open space.
Читайте також –
Андрій Жук: ТРЦ і рітейл після локдаунів – скільки потрібно часу, щоб відновитися?