П’ятирічка Сільпо: Фінансові результати мережі за минулий рік та плани до 2025-го
Фінансові результати, залучення коштів ЄБРР, розширення мереж Сільпо і Le Silpo та інші результати діяльності компанії за 2020 рік, а також подальші плани у цифрах та графіках.
Нещодавно одна з найбільших торговельних мереж України, що входить до групи компаній Fozzy Group, оприлюднила звіт про свою діяльність у 2020 році. Так, наприклад, станом на кінець року мережа налічувала 69 концептуальних дизайнерських супермаркетів і 4 делікатес маркети Le Silpo. RAU пропонує ознайомитись з найцікавішою інформацією з цього звіту.
Фінансові результати
Згідно з фінансовою звітністю ТОВ «Сільпо-Фуд», за 2020 рік компанія продемонструвала наступні фінансові результати:
- 64,4 млрд грн дохід (без ПДВ)
- 49,7 млрд грн торговий оборот мережі (без ПДВ)
- +12,19% зростання торгового обороту мережі у 2020-му у порівнянні з 2019 роком
У 2020 році ТОВ «Сільпо-Фуд» отримала довгостроковий кредит Європейського банку реконструкції та розвитку у розмірі $40 млн для розширення мережі. За ці кошти рітейлер планує відкрити та оновити 41 супермаркет Сільпо протягом 2020-2021 років. 23 з них було відкрито протягом минулого року, таким чином компанія досягла станом на кінець грудня минулого року показника у 272 супермаркети Сільпо.
Це, в свою чергу, дорівнює 399 510 кв. м загальної торговельної площі (середня торговельна площа супермаркету Сільпо – 1 469 кв. м). Ще 7513 кв. м загальної торговельної площі складає мережа Le Silpo, в яку входить чотири делікатес маркети (середня торговельна площа Le Silpo – 1878 кв. м)
Електронна комерція і логістика Сільпо
З початку пандемії перед Сільпо постало питання відсутності інтернет-магазину в мережі. За три тижні компанія створила і запровадила онлайновий магазин із власною доставкою, в якій на кінець року працювало 517 кур’єрів. Крім того, минулого року 1, 5 млн клієнтів мережі користувалися застосунком Сільпо, через який було сплачено 1, 143 млн грн.
Також у 2020 році компанія запровадила систему самостійного сканування та купівлі товарів. Зокрема, було встановлено 536 самокас в 39 супермаркетах, через які здійснено 27 млн покупок. При цьому 47% всіх покупок в мережі було здійснено із скануванням картки «Власний рахунок».
Магазини мережі обслуговують п’ять розподільчих центрів – РЦ Квітневе, РЦ Перемога, РЦ Одеса, РЦ Запоріжжя, РЦ Харків, з загальною площею 171 415,4 кв. м. За рік для продажу ними було відвантажено 1 157 715 тонн продукції.
Плани і прогнози
За прогнозами компанії, в середньому ринок продуктової торгівлі України у 2021-2024 роках зростатиме на 10% на рік. Ці цифри наводяться з урахуванням рівня інфляції близько 6% і близько 4% реального зростання доходів (ВВП).
Враховуючи ці показники, до кінця 2022 року компанія планує наростити мережу до 316 торгових точок, до кінця 2024-го – до 360 супермаркетів. Ці цифри враховують як магазини Сільпо, так і делікатес маркети Le Silpo.
В той же час компанія оцінює головні ризики, які можуть вплинути на зростання Сільпо. Вона розбила їх на підгрупи:
- Антропогенні: ризики пов’язані із розгортанням епідемії COVID-19 та із заходами щодо запобігання поширення вірусу.
- Економічні: ризики погіршення економічної ситуації в країні, які можуть бути спричинені як погіршенням стану вітчизняної економіки, так і зовнішнім впливом світових економічних тенденцій.
- Фінансові: ризики, пов’язані з погіршенням стану фінансового та банківського секторів економіки України.
- Ризик зміни правового середовища (в т. ч. податкової політики): ризики, що спричиняються зміною в законодавстві України.
- Ризик, пов’язаний зі змінами кон’юнктури ринку: такі, що можуть змінити ринкове становище та вплинути на стан попиту.
Головні чинники, які допоможуть мінімізувати ризики:
- Своєчасне здійснення попереджувальних заходів щодо поширення ризиків.
- Налагодження системи внутрішнього контролю за діяльністю, що здійснюється керівними органами ТОВ «Сільпо-Фуд».
- Відпрацювання технології в торгівлі й виробництві з урахуванням наведених ризиків.
- Впровадження схеми розмежування повноважень та контролю в управлінні компанії.
Читайте також –