
Великдень в ЕКО Маркет: що українці купували найчастіше


Правила створення успішного food-закладу від власниці агентства Defense Яни Чумак.
Кожен успішний проект складається з 4p – product, price, promotion, place (продукт, ціна, просування, місце). Якщо з’єднати ці пазли, вийде робоча система маркетингу, яка приносить прибуток. Але коли одна з цих деталей не працює, весь механізм може дати збій. Адже успішні проекти успішні однаково, а провалюються по-різному. Для деяких бізнесів, таких як ресторан або магазин продуктів, параметр «місце» грає більш важливу роль, ніж інші. Але як зрозуміти, що місце, яке подобається власнику, буде приносити йому прибуток?
Маркетинг-стратег, власник агентства Defense Яна Чумак в своєму блозі на порталі MC.Today розповіла про правила, які приведуть до закладу постійний потік клієнтів.
Варто чітко дізнатися:
При виборі місця дуже важливо мислити з позиції клієнта. Наприклад, один з наших кейсів – магазин здорових продуктів у форматі “біля дому”. Спочатку керівники компанії хотіли відкриватися в районі Печерська в Києві, так як думали, що там дорога нерухомість і, відповідно, знаходиться платоспроможна аудиторія. На перший погляд це здавалося чудовою ідеєю, але гіпотеза не пережила досліджень. Виявилося, що в цьому районі немає достатньої кількості покупців, які готові робити закупівлю з цікавою для бізнесу частотою.
Онлайн-дослідження через таргетовану рекламу в соціальних мережах показало, в яких районах міста жителі купують в таких магазинах з цікавою частотою і середнім чеком. Після цього ми перевірили, скільки конкурентів навколо (трохи) і вибрали пріоритетні райони з найбільш високою густотою заселення. Клієнт вибрав приміщення в самому оптимальному районі для свого бізнесу.
Перед запуском дуже важливо вивчити свою цільову аудиторію. Хто ці люди? Чим вони живуть? Не варто довіряти інтуїтивним стратегіям. У деяких випадках клієнт висуває вірну гіпотезу, але тільки після її підтвердження або спростування можна розробляти план дій.
Так, в кейсі з проектом винного супермаркету, ми намагалися знайти відповідь на такі питання замовника за допомогою досліджень:
В результаті клієнт був на 100% впевнений, що ідея принесе результат. Перед відкриттям в новій для себе локації він спрогнозував необхідний трафік відвідувачів, грамотно сформував асортимент додаткових продуктів до вина і розробив ефективні рекламні повідомлення для залучення аудиторії.
Головна помилка – не враховувати актуальні дані про поведінку аудиторії. На прикладі запуску служби доставки піци можна побачити, як неврахована інформація може позначитися на успіху проекту. Клієнт розглядав варіант оренди виробничого приміщення в «айтішной-офісному» районі міста, щоб мати можливість забезпечувати доставку продукції протягом 30-ти хвилин. Але ціни на оренду в цій локації були високими, до того ж в планах була закупівля обладнання з нуля. Було проведено онлайн-дослідження аудиторії по різних районах міста і порівняння між собою основних параметрів (частота замовлення; кількість продуктів в одному чеку; середній чек; важливість швидкості доставки).
Виявилося, основні показники, які впливають на оборот, були вище у жителів спальних районів, а не там, де більшу частину дня проводять айтішники. В результаті клієнт почав шукати приміщення в одному з великих спальних районів міста, де ціни на оренду були в два рази нижчими, а ємність і доступність аудиторії – вищою. Так простий аналіз цільової аудиторії допоміг прийняти зважене рішення про розміщення виробництва і вивести клієнта в потенційну вигоду.
Один клієнт мав досвід відкриття пабу в центрі міста і, спираючись на нього, створив схожий заклад в спальному районі. Протягом шести місяців посадка була мінімальною, власники несли системні збитки, стояло питання про закриття.
Ми рекомендували провести опитування жителів району. Однією з головних гіпотез, яку перевіряли аналітики було: чи правильно те, що аудиторія не любить відпочивати в закладах громадського харчування біля будинку і для цього спеціально їде в центр міста?
За результатами дослідження ми спростували цю гіпотезу. Насправді, люди хочуть відпочивати в своєму районі, але закладу гідного рівня з сімейною атмосферою немає. В результаті було вирішено повністю поміняти концепцію закладу. З пабу воно перетворилося в сімейний ресторан зі зрозумілою кухнею, основа якого – гриль-меню і великі порції. Запуск проекту був успішним, 2-3 посадки в період з п’ятниці по неділю, з подальшим розширенням літнім майданчиком.
Дослідження – це хороший спосіб визначитися з концепцією закладу заздалегідь. Завдяки йому ви зможете на старті потрапити в саме серце вашої аудиторії, спираючись на те, чого точно хочуть люди і за що вони готові платити.
Читайте також –