Як змінювалися продажі побутової техніки та електроніки в 2020 році – дослідження GfK
В перший рік пандемії COVID-19 бестселерами на світовому ринку стали прилади із голосовим управлінням — їх продажі зросли майже на 61%. Загалом ринок побутової техніки та електроніки зазнав V-подібного зростання на фоні пожвавлення розвинених ринків внаслідок прагнення споживачів інвестувати у свої будинки.
Цей текст доступний також російською мовою
За інформацією дослідницької компанії GfK Ukraine, попри складне ділове середовище, глобальний ринок споживчої техніки та електроніки (за виключенням Північної Америки) склав $799 млрд, що еквівалентно 2% річного зростання у вартісному вимірі. Сегменти “розумних” продуктів перевищили середні показники продажів та зросли на 24%, до 28 млрд доларів на ринках EU7 (Німеччина, Франція, Великобританія, Італія, Іспанія, Нідерланди, Бельгія). Серед бестселерів — детектори небезпеки, роботи-пилососи та прилади для приготування їжі мали високий попит зумовлений потребою споживачів залишатися вдома.
Рушієм продажів техніки стає ставлення до дому як до штаб-квартири, або офісу. Через карантинні обмеження споживачі працюють та навчаються дома, не мають змоги подорожувати та відпочивати на свіжому повітрі, а тому фокусуються на проведенні часу вдома.
Це призвело до 19% зростання продажів товарів категорій розумних розваг та офісу (Smart Entertainment & Office) на ринках EU7.
Лідери продажів розумної техніки
Такі показники значною мірою завдячують продажам телевізорів. Але споживачі вийшли за рамки візуальних розваг, щоб заповнити дозвілля. Аналіз GfK у галузі розподілу та ланцюгів постачання показує, що продажі розумних гарнітур зросли на понад 100% у 2020 році. На 7 тижні 2021 року (без 8 лютого) ця категорія має попит на рівні 54%. GfK очікує, що цей попит триватиме протягом року.
Також пандемія стимулювала цікавість до здоров’я та гігієни, що спровокувало зростання продажів малої побутової техніки та категорій Smart Health (а саме роботів-пилососів, приладів для особистої діагностики, фітнес-трекерів, зап’ястних спортивних комп’ютерів тощо). Ці сегменти зростали найбільше на ринках EU7 та додали 41%. Ключова категорія роботів-пилососів додала у грошовому вимірі 43%. Оскільки залишатися вдома часто означає більше готувати — споживачі шукали можливості спростити цю частину домашніх обов’язків. У результаті, продажі розумних приладів для готування зросли на приголомшливі 71,5%. Так, наприклад, розумні вбудовані плити додали 48,2% продажів.
Згідно з новим звітом GfK Market Intelligence Smart Home Report, що охоплює категорії розумного дому, у 2020 році Німеччина та Велика Британія стали найбільшими (у грошовому вимірі) ринками продажів “розумної” техніки. Нідерланди очолили статистику росту із 44% зростання продажів цих категорій товарів у грошовому вимірі.
Однак, зростання продажів розумних продуктів було сегментоване: дві третини (66%) загальних продажів розумної техніки походять із сектору розваг та офісу. Проникнення розумних приладів в інші сектори побутової техніки та електроніки залишилося значно нижчим.
Назустріч “розумнішому” майбутньому
Дані дослідження роздрібної торгівлі GfK вказують на перехід до більш “розумного майбутнього”. Віртуальний динамік стає запорукою успіху розумного дому, оскільки голосове управління стає способом взаємодії споживачів із розумною технікою. У 2020 році продажі техніки з голосовим управлінням зросли майже на 61%, що зробило такі прилади бестселерами року.
Прагнення створити екосистему розумного дому, яку обиратиме більшість, набирає обертів. Технологічні гіганти – Google, Apple та Amazon хочуть стати головною частиною майбутнього розумного будинку споживача, але жоден виробник не перемагає. Споживачі продовжують обирати здебільшого ті розумні продукти, які підтримують різні екосистеми.
Експерт GfK з технічних споживчих товарів, Nevin Francis, робить висновок: «Популярність роботів-пилососів, детекторів небезпеки, розумних світлодіодів та розумних кухонних приладів протягом 2020 року доводить, що споживачі відчувають переваги цих продуктів та прагнуть переходити на “розумні” версії звичної побутової техніки. Оскільки все більше споживачів купують “розумну” техніку та переконуються у її перевагах та простоті використання, така техніка стане більш привабливою і для масового ринку. Однак слід пам’ятати про необхідність прозорості політики конфіденційності та взаємодії різних брендів. Якщо виробникам вдасться об’єднати все це разом, це зробить “розумні” продукти актуальними для кінцевого споживача, чий світогляд зосереджений на тому, щоб насолоджуватися перевагами інтелектуальних, персоналізованих технологій у своєму житті».
Читайте також
Аналітика Nielsen: Людям доведеться трохи «відкласти своє життя». Ну і, звичайно ж, покупки