Ігор Гут, DYB: П’ять викликів, які, якщо не вб’ють зроблять ваш бізнес сильнішим

Ігор Гут, DYB: П’ять викликів, які, якщо не вб’ють зроблять ваш бізнес сильнішим

28.01.2021 08:00
  846
rau

Співзасновник шведського проекту DYB / Develop Your Business і експерт у сфері рітейлу Ігор Гут на своїй facebook-сторінці описав виклики, які в цьому році, на його думку, доведеться долати представникам українського бізнесу, щоб вижити, стати сильнішими і вийти на новий рівень конкуренції.

Читати російською

Нове обличчя конкуренції

Великі гравці тепер не просто витісняють малий та середній бізнес із великих традиційних ринків, а навіть заходять на їх територію. Туди, де історично працювали тільки малі бізнеси – магазини біля будинку, фаст-фуди, спеціалізовані крамниці, нішеві виробництва тощо. Починається новий технологічний виток – лідери ринку знову інвестують величезні гроші в технології. У 2020 році найбільше це робили ті, хто і так був попереду. Тому стався ще більший відрив лідерів від МСБ – в першу чергу в ефективності та здатності управляти масштабом.

Конкуренція впевнено зміщується в інтернет. Виявляється, тут теж може бути тісно. Боротьба в інтернеті вимагає грати за іншими правилами, які постійно змінюються. І найнеприємніше: активізувався корупційний капітал або гроші з незрозумілим походженням. Виводити з країни їх стало складніше, тому вони осідають усередині, створюючи «бізнес» часто з відсутністю економічної логіки. Мета не заробити, а зберегти або “відбілити”.

Діджіталізація сервісу

Різко зросла вимогливість клієнтів до зручності при покупці й доставці. І продовжує зростати як снігова лавина, тому що тут відбувається крос-галузева конкуренція. Якщо мені стало зручніше купувати квитки, мої очікування зросли, тому я починаю вимагати того ж сервісу й при покупці продуктів харчування, і банківських послуг. Тому сервіс буде все менше залежати від ввічливості співробітників, і все більше – від автоматизації та діджиталізації бізнесу.

Трансформація корпоративної культури

Люди більше не хочуть важко працювати, не готові до навантажень. ЗМІ створюють інші образи героїв – «розважайся і забий на все». Насправді люди не вибирають компанії за цінностями на сайті, вони шукають щоб було «комфортно або круто».

Віддалена робота, зростання частки аутсорсингу, аутстафінгу, а скоро і part-time job, руйнують старі підходи до корпоративної культури. Міжнародна конкуренція (з німцями і поляками за робочих, з Кремнієвою долиною за таланти) призводить до того, що вже неважливо скільки коштують люди, їх просто немає. Або вони звільняються раніше, ніж ми встигаємо їх навчити.

Як говорить Oleg Drin – дивіться не на розмір зарплати, а рахуйте людино-години. І навіть людино-хвилини! І зменшуйте їх – автоматизацією, діджиталізацією, впровадженням Lean.

Залежність від громадського контексту

PR-менеджерів можна привітати, прийшов їхній час. Компанії просто не можуть сьогодні ігнорувати суспільний контекст, громадську думку. Ви повинні заявляти про свою позицію щодо основних проблем, дискусій в суспільстві. Особливо, якщо ви претендуєте на лідерство. Якщо ви просто мовчите, то спочатку ви зникаєте з порядку денного – вас немає ні в одному рейтингу, ні в одній згадці. Вас просто немає.

Рейтинги в будь-якому виданні сьогодні не відображають реальну ситуацію, вони не показують дійсно кращих. Вони показують тих, хто краще відомий, хто улюбленці публіки. А далі може бути ще гірше. Якщо хтось вас звинуватить у чомусь поганому, суспільство легко повірить. Ми не любимо тих, кого погано знаємо.

Екосистеми

Це модне слово насправді з’явилося ще в 90-х. Але ми ж ніколи не зробимо крок без копняка. У 2020 році ми його отримали. Екосистема – це не просто розширити перелік опцій для клієнта, це новий інструмент створення колективної системи захисту, як сказали б політики. І почати потрібно з усвідомлення того, що не зможе кожна компанія створити свою екосистему. Прислухайтеся до таких слів як cooperation і навіть co-opetition. Можливо, у вас буде більше шансів, якщо приєднатися до когось. Або зробити разом.

Тепер конкурентоспроможність створюється синергією від крос-партнерства, від співпраці, від кооперації ресурсів та ідей.

Більшість цих трендів не є абсолютно новими, але вони отримали космічне прискорення в ковідному 2020 році.

Читайте також – 

Анна Буряковська, Fondy: Від безшовності до прозорості – якими повинні бути платіжні сервіси онлайн-магазинів


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку