Virtual dressing rooms: що це і чому за ними майбутнє fashion-індустрії

Virtual dressing rooms: що це і чому за ними майбутнє fashion-індустрії

21.01.2021 08:00
  783
Дарія Осіїк

Як поліпшити статистику продажів у fashion-рітейлі за допомогою впровадження віртуальних примірочних.

Читати російською

Інтернет-магазини одягу та взуття постійно отримують величезну кількість повернень через те, що клієнтові не підійшов розмір, або річ погано виглядає на фігурі. Це суттєво псує статистику продажів і вимагає певних ресурсних витрат на процес обміну або повернення товару. Дану проблему можуть вирішити віртуальні примірочні, які вже використовують багато закордонних брендів. CEO {j: Mind.Systems} Олена Шостак в колонці для AIN.UA розповіла про принципи роботи та переваги віртуальних примірочних.

Як працюють virtual dressing room

Virtual dressing room – це діджитал-версія стандартних офлайн-примірочних. Єдина різниця в тому, що в звичайній примірочної ви оцінюєте себе у дзеркалі, а у віртуальності за вас все роблять алгоритми. Камери аналізують вашу статура і рухи в цифровому вигляді. Система AI накладає відповідний фасон і розмір одягу на ваше 2D- або 3D-зображення: модель глибокого навчання повинна визначати не тільки основні ключові точки суглобів вашого тіла, але і його об’ємну форму. Так смартфон стає fashion-радником.

Згідно з останнім звітом P&S Intelligence, використання цього поєднання технологій і смартфонів призведе до зростання ринку онлайн-примірочних з $3 млрд в 2019 році до більш ніж $19 млрд до 2030 року – при середньорічному темпі зростання 18,5%. Звучить вражаюче.

Перші концепти virtual dressing room почали з’являтися ще в 2005 році. Уже в 2010-му британський бренд ASOS почав впроваджувати fit assistant для підбору потрібного розміру одягу за параметрами клієнта.

Сьогодні на ринку є різні рішення віртуальних примірочних: від простих консультантів з підбору одягу на основі ваших параметрів до 3D-сканування вашого тіла з підбором потрібного розміру і посадкою бажаної речі. Багато великих і середніх локальних брендів все активніше впроваджують цю опцію в своїх онлайн-магазинах.

Врятувати рітейл

З березня 2020 року практично в усьому світі сотні тисяч фізичних магазинів пішли на карантин. Це призвело до масштабного падіння доходів і «фінального закриття» – як у великих міжнародних брендів, так і у локального малого і середнього виробника. Наприклад, продажі H&M у другому кварталі впали на 50%, і компанія зазнала 620 млн євро збитків порівняно з аналогічним періодом минулого року. А в Zara в червні оголосили про те, що планують закрити понад тисячу магазинів по всьому світу.

За оцінкою McKinsey&Co, сукупні доходи fashion-індустрії в 2020 році скоротилися на 27-30% в порівнянні з 2019-м. Це змусило компанії спішно перекинути сили на онлайн-рітейл. Аксесуари, взуття, речі, білизна та інші позиції – все це можна придбати в інтернеті в один клік. Але що робити, якщо товар не підійшов? За статистикою, з 10 онлайн-покупок 5 повертають в магазин. А найпоширенішою причиною повернення вказують, що не підійшов розмір або фасон. Природно, це псує купівельний досвіб. Саме ці проблеми повинні вирішити віртуальні примірочні.

Цифрова примірка в світі: від футболки до окулярів

Virtual dressing room набирають популярність, так як вони значно знижують відсоток відмови і відсоток повернення товару на 20-38% в залежності від категорії.

Північна Америка стала лідером з використання онлайн-примірочних. Регіон – трендсеттер покупок в мережі, а американські компанії вже давно використовують AR, VR і AI. Але не тільки онлайн-магазини впроваджують віртуальні технології. Багато великих північноамериканських брендів на кшталт МАС вже не перший рік використовують virtual try-on mirrors для залучення покупців. Tommy Hilfiger в своєму інтернет-магазині впровадили онлайн fit assistant, який завдяки введеним параметрам користувача може обчислити рекомендований розмір. А на сайті 1822 denim для цього використовують 3D-обчислення параметрів покупця.

В Європі, згідно Statista, до 2026 року ринок AR/VR в Європі досягне $50,55 млрд. При цьому варіанти використання VR будуть розширюватися і розвиватися в міру того, як підприємства повністю реалізують свій потенціал. Найпотужніше впровадження технологій доповненої і віртуальної реальності – в Німеччині, Італії, Франції та Іспанії. Саме в цих країнах віртуальні примірочні і асистенти найпопулярніші – наприклад, Adidas (Німеччина) і ASOS (Великобританія) також використовують fit assistant.

Швейцарський бренд Formex Swiss Watches використовує для віртуальної примірки свого годинника AR-Watches app-рішення, побудоване на ARTag technology. Щоб приміряти годинник, користувачеві необхідно роздрукувати браслет з маркерами, надіти його на зап’ястя, навести камеру – і зчитуючий алгоритм «одягне» на руку обрану пару годинників, які користувач зможе оглянути, покрутивши рукою (в рамках допустимих маркерів на браслеті, звичайно ж).

Що стосується Азії, за прогнозами, місцевий ринок AR/VR-технологій досягне $ 172,8 млрд уже до 2026 року. Популярність virtual dressing room посилюється і там. Так, індійська мережа магазинів оптики Lenskart використовує онлайн-примірочні оправ: аналізуючи в реальному часі через камеру параметри голови, розташування вух, відстань між носом і очима, рішення демонструє клієнту, як він буде виглядати в обраній оправі.

Що далі

Події 2020 року поставили рітейл перед фактом: в кризових умовах виграє в першу чергу той, хто завчасно «оцифрував» усі необхідні покупцеві процеси.

Для virtual dressing room, які розвивалися з 2005 року, в пандемію настав зоряний час. Просто сайту магазину вже недостатньо: клієнти і надалі віддаватимуть більшу перевагу онлайн-майданчикам, які дозволяють через екран безпомилково підібрати потрібні параметри товару – будь то штани, кросівки або окуляри.

Читайте також –

Антон Денисенко, Біцерба Україна: Цілком можливо, що наступного року з’явиться поняття “Нова логістика”


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку