Андрій Іоанно, ТРЦ Оазис: Слабкий шукає виправдання, сильний – можливості

Андрій Іоанно, ТРЦ Оазис: Слабкий шукає виправдання, сильний – можливості

21.12.2020 08:00
  3761
Дарія Осіїк

Засновник Сommercial Property Management – керуючої компанії ТРЦ Cherkasy Mall – і керуючий директор ТРЦ Оазис Андрій Іоанно розповів про результати роботи торгово-розважального центру в 2020 році, зміни в маркетинговій стратегії і нових домовленостях з орендарями.

Читати російською

Практично весь 2020 рік на ринку торговельної нерухомості пройшов з різними обмеженнями роботи ТРЦ. Всім операторам доводилося підлаштовуватися під зміни і проходити перевірку на міцність. Більшість керівників компаній використовували цей час як можливість виявити свої сильні і слабкі сторони, щоб підлаштуватися під нову торговельну реальність. Про те, яким був 2020 рік для ТРЦ Оазис в Хмельницькому і про результати діяльності об’єкту, розповів керуючий директор ТРЦ і засновник компанії Сommercial Property Management ТРЦ Cherkasy Mall Андрій Іоанно.

-Цей рік для всіх став своєрідною перевіркою на міцність. Наскільки стійким показав себе ТРЦ Оазис?

-Так, 2020 рік був нелегким. Але я з упевненістю можу сказати, що перевірку на міцність ми пройшли. Доказом є нульова вакантність в ТРЦ. На жаль, деякі орендарі не змогли пережити весняний локдаун. Їх не врятували навіть знижки і перерахунок оренди, і вони змушені були закрити свої магазини.

Але наявність попередніх домовленостей з потенційними орендарями і постійний діалог з діючими дали нам можливість зберегти нульову вакантність і уникнути втрат. У цьому році у нас відкрилося багато відомих брендів: перший і єдиний в місті монобрендовий магазин New Balance, Jasmine, Золотий вік, Срібна країна, Mi Store (Xiaomi). Також відбулося відкриття найбільшого в Хмельницькому флагманського магазина Алло Max. Відкриття нових орендарів дало можливість не тільки замінити більш слабких, але й розширити асортимент товарів.

На практиці ми побачили, що якщо через обмеження ТРЦ не може працювати на повну потужність, потрібно активно використовувати всі доступні канали комунікацій зі споживачами.

Нам, як і всім, доводилося шукати нові можливості, щоб і далі дивувати відвідувачів, підтверджуючи статус кращого ТРЦ міста. Через неможливість використовувати івенти – найдієвіший інструмент маркетингу ТРЦ – ми максимально посилили онлайн-комунікації. Але універсального рецепта стійкості ТРЦ немає, тому кожен раз доводиться заново підбирати активності під цільову аудиторію.

– Чи спостерігаєте ви зміни в поведінці покупців? В чому це проявляється?

– Так, зміни є. Зараз основний трафік в ТРЦ дають продуктовий супермаркет і правильний пул орендарів, а ось розважальна складова відійшла на задній план. Через обмеження більшу частину року ці оператори не могли працювати і зараз не можуть повернуться до попередніх обсягів.

Якщо говорити про поведінку покупців, ми спостерігали кілька сплесків трафіку. Великі потоки покупців хлинули в ТРЦ навесні після локдауну, так як люди скучили за спілкуванням, діти виросли зі старих речей, а дорослим потрібно було оновити гардероб. Звичайного літнього спаду відвідуваності не сталося, оскільки сезон відпусток не відбувся. І дуже високу активність ми побачили в період розпродажів Чорної п’ятниці.

– За різними оцінками, орендарі торгових центрів через обмеження в роботі втратять 12-15 млрд грн, а роздрібний товарообіг в Україні може скоротитися на 30-40%. Чи відзначаєте ви зниження товарообігу у ваших рітейлерів?

– Після відкриття в травні було значне зниження товарооборотів у орендарів, в залежності від груп товарів воно становило від 10 до 50%. Але оскільки нам вдалося відновити трафік відвідувачів, ми зберегли показники відвідуваності і обороту на рівні минулого року. А деякі орендарі навіть отримали приріст в 10-12%.

– Зараз більшість власників і керуючих компаній вибудовують нові відносини з орендарями, щоб підтримати їх в цей складний кризовий час. Які заходи вживаєте ви?

– Звичайно, ми не могли залишитися осторонь. Зараз, втім як і завжди, ми намагаємося знайти спільний знаменник в умовах оренди. Цього року ми задіяли всі можливі способи допомоги – маркетингову підтримку, знижки, відстрочки платежів аж до повного скасування оренди на час весняного локдауну. З кожним з наших орендарів ми ведемо індивідуальний діалог і підбираємо варіант, який влаштовує обидві сторони. Ми готові підтримувати наших партнерів і далі.

– Існує думка, що зараз торговим центрам потрібно готуватися до скорочення площ у дрібних операторів і зміни форматів магазинів. Як ви вважаєте, які категорії рітейлерів потрапляють у «зону ризику», а які найбільш затребувані?

-Якщо говорити про ТРЦ Оазис, в найскладнішій ситуації перебувають ресторани, кінотеатр і дитяча кімната. Вони найдовше залишалися закритими і зараз їм вкрай складно повернути своїх відвідувачів. Незважаючи на дотримання всіх заходів безпеки, люди менше відвідують громадські місця. Ті ж гості, які приходять за покупками в ТРЦ, прагнуть якомога швидше покинути його через пандемію коронавірусу. Крім цього, в кінотеатрах відкладені прем’єри нових фільмів, а старі не мають того попиту, який необхідний для відновлення сфери кіно. А любителі ресторанів замовляють доставку додому. Тому у таких операторів спостерігається не тільки падіння товарообігу, а й зниження попиту.

Якщо ж говорити про затребуваних рітейлерів, згідно з аналізом результатів роботи в листопаді 2020 року, найкраще себе почувають оператори електроніки, спорттоварів та мас-маркет. У цих орендарів ми спостерігаємо не тільки зростання кількості чеків, але і збільшення середнього чеку.

– Чи довелося вам змінювати маркетингову стратегію?

– Так, зараз її доводиться коригувати постійно. Коли не можна проводити заходи, в хід йдуть інші засоби. Тому зараз ми приділяємо велику увагу соцмережам, залучаємо до співпраці блогерів, ставимо акценти на анонсах знижок, проводимо онлайн-розіграші. Наприклад, до 12-річчя Оазиса ми плануємо розіграти 12 подарунків, головними з яких будуть річний абонемент на шопінг і iPhone 12 Pro Max. У наступному році ми також будемо розширювати комунікації з нашими покупцями. Плануємо створити свій Telegram-канал.

– Експерти галузі впевнені, що офлайн-торгівля, незважаючи на всі складності і зростання онлайн-продажів, не помре. Просто відбудеться взаємовигідне об’єднання різних каналів продажів. Чи спостерігаєте ви це в своєму ТРЦ?

– Люди за своєю природою прагнуть до соціалізації. Їм необхідно обговорити товар з друзями, порадитися з продавцями-консультантами, поміряти, помацати тощо. Отримати такі позитивні емоції онлайн складно. Зараз люди в онлайн-режимі, скоріше, вибирають товари і прицінюються, але остаточний вибір і покупку здійснюють вже офлайн. Тому ми спостерігаємо картину, коли мережевики паралельно розвивають і удосконалюють свої інтернет-магазини, а представники великих маркетплейсів відкривають перші офлайн-точки.

– Кажуть, що ТРЦ необхідно готуватися до жорсткої маркетингової боротьби за покупця. Як готуєтесь до цієї боротьби?

– Оазис вже більше десяти років тримає статус кращого ТРЦ міста і регіону, що доводять численні нагороди в номінації «Кращий ТРЦ міста» за результатами голосування конкурсу «Народний бренд» від RIA Media.

Постійна робота з орендарями та покупцями дає свої плоди. Так, цей рік став викликом, але ми не склали руки. Як говорив давньогрецький філософ Сократ: «Хто хоче діяти, той шукає можливості, хто не хоче – шукає причини». Тому ми постійно намагаємося підібрати найбільш вірний і ефективний спосіб вирішення всіх проблем, з якими стикаємося. І цей рік, не дивлячись на всі складнощі, не став винятком.

Читайте также –  

Чорна п’ятниця в ТРЦ Оазис трансформується в Тиждень розпродажів


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  3096
Усі новини ринку