Ростислав Кісіль, Meest: Як другий локдаун вплине на електронну комерцію та логістику

Ростислав Кісіль, Meest: Як другий локдаун вплине на електронну комерцію та логістику

21.12.2020 07:45
  690
rau

У січні Україна та Європа закриваються на локдаун, щоб запобігти новим випадкам COVID-19. Президент міжнародної поштово-логістичної групи компаній Meest Ростислав Кісіль у своїй колонці на сайті nv.ua розповів, які наслідки це матиме для рітейлерів та поштових служб. Публікуємо головні тези.

Цей матеріал доступний російською мовою

E-commerce-продажі збільшаться

За оцінками Global-e, за перше півріччя 2020 року e-commerce-продажі у всьому світі зросли більш ніж на 20%. У США період з квітня по червень люди витрачали в інтернеті на 45% більше, ніж минулого року — кожен п’ятий витрачений долар припав на онлайн.
У Британії з’явилося 16 000 компаній у сфері електронної комерції. А за даними IBM, індустрія за час пандемії обігнала п’ятирічні прогнози.

Україна стала лідером по зростанню e-commerce в Східній Європі — доля електронної комерції склала 8% від загальних роздрібних продажів в країні, тобто показник зріс майже на 50%.

Кількість посилок, що були доставлені Meest з іноземних інтернет-магазинів навесні збільшилася на 45%, а зараз компанія доставляє в Україну посилки напряму з понад сотні закордонних сайтів.

Святкові розпродажі перейдуть в онлайн

Зараз обмеження почали вводити у всій Європі. У Франції оголосили повноцінний локдаун — всі магазини з товарами не першої необхідності будуть закриті. Схожі заходи для торгових точок вжили у Бельгії, Ірландії, Чехії та Англії.

Обмеження вже починають позначатися на рітейлі. Наприклад, в Британії відвідуваність торгових закладів знизилася на третину ще в жовтні — коли про можливий локдаун тільки говорили. Тепер ж, за даними Springboard, в листопаді-грудні показник зменшується більш ніж на 50% в порівнянні з минулим роком.

Ці прогнози дають нам майже всі підстави припускати, що електронна комерція продовжить стрімкий розвиток. І, швидше за все, знову вийде на пік. Є оцінки, що продажі зростуть на третину — але вони можуть бути куди вищими.

Четвертий квартал року в рітейлі називають «золотим». Усе тому, що на нього припадають головні розпродажі року — Чорна п’ятниця, Кіберпонеділок, акції до Різдва. І ймовірно другий локдаун «перенесе» їх в онлайн.

Задатки тренду вже можна було спостерігати на прикладі масштабного розпродажу від Amazon — Prime Day. У цьому році, за даними самої ж компанії, доходи продавців склали $3,5 млрд — це на 60% більше, ніж за минулий рік.

В Україні ж, за нашими прогнозами, кількість посилок із закордонних інтернет-магазинів збільшиться на 15−20% — це менше, ніж під час першої хвилі, але все ще суттєве зростання. Друга хвиля точно вплине й на подальшій розвиток індустрії. У Euromonitor International оцінюють, що до 2025 року доля електронної комерції складатиме вже 11% від загальних роздрібних продаж.

Рітейлери будуть змушені розширяти склади

Рітейлери ще з весни збільшують свої потужності. Головний тренд тут — розширення складів. Крім того, в цей період компанії традиційно наймають сезонних робітників — але ситуація вимагає куди більше таких працівників, ніж зазвичай. Amazon, наприклад, візьме на роботу 100 000 людей — на додачу до 175 000, яких найняли ще навесні через пандемію. Аналізуючи досвід першої хвилі, ми, наприклад, сформували кадровий резерв кур’єрів на випадок другого локдауну.

Попит на поштомати буде збільшуватись

В Україні зріс попит на кілька послуг зі сфери логістики. Так, затребуваними стали безкоштовна доставка, відстеження посилок та безкоштовне повернення — це дані від того ж дослідження Euromonitor International. Ми в Meest також спостерігаємо, що все більше людей користуються цими можливостями.

Крім того, ми бачимо, що аудиторія все більше прагне обмінюватися речами швидко.

Не варто забувати і про формат поштоматів — в найближчому майбутньому він стане серйозною альтернативою традиційним відділенням. Навесні, коли почалася пандемія, поштомати стали, напевно, найбезпечнішим способом обміну речами. Їх зручність також нікуди не зникла — оформлення займає буквально хвилину-дві, крім того людині не треба стояти в чергах. Попит на поштомати як зріс навесні, так і не падав після — а зараз все йде до того, що він буде мало не домінуючим. Можу сказати з нашого досвіду, що з кожним місяцем поштоматами користуються все більше людей — зростання становить приблизно 15−20%. У автоматичних терміналів величезна перспектива в Україні, і, швидше за все, пандемія лише прискорить їхнє поширення.

Читайте також –

Ростислав Кісіль, Meest: Як монополія вбиває ринки та чому це погано


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку