Олександр Машкін, Papashon: Півроку живемо в стресі – постійно потрібно рятувати ситуацію

Олександр Машкін, Papashon: Півроку живемо в стресі – постійно потрібно рятувати ситуацію

09.11.2020 08:30
  4372
rau

Засновник мережі розважальних комплексів Papashon і парків дитячих розваг Papashon Kids Олександр Машкін розповідає про те, як пандемія мало не вбила бізнес, про відхід покупців з ТРЦ і нові принципи роботи, та робить прогноз, коли закінчиться карантин.

Цей текст доступний також російською мовою

Ідея створення парку розваг у Олександра виникла в 2007 році. А в 2008–му був створений перший Papashon – сімейне кафе з дитячою розважальною зоною. Через 12 років компанія перетворилася на мережу розважальних комплексів, що працюють у Києві, Одесі та Львові. У 2020 році Papashon Kids був відзначений нагородою RAU Awards, як кращий дитячий розважальний центр в ТРЦ. Які складові успіху мережі, як виживала компанія в умовах карантину і чи готова до нових викликів, в інтерв’ю RAU розповів засновник компанії Олександр Машкін.

– У чому відмінність парків Papashon Kids від інших парків на ринку?

– У наших парках площею від 2500 кв. м ми зібрали все, що потрібно для активного відпочинку дітей, які обожнюють лазити, бігати і стрибати: багатоповерхові довгі лабіринти, безліч видів горок, смуги перешкод, стільники, тюбінги, батути, поролонові ями, ніндзя-парки, райдужні мережі, спеціальні розважальні зони для самих маленьких – 4KIDS, автодроми, а також ексклюзивні розваги: кінетична стіна і інтерактивні столи. Також регулярно проходять розважальні та освітні заходи, є окремі кімнати для проведення свят, інтерактивне кафе.

Ми отримуємо багато запитів по франшизі PapashonKids, тому запустили проект двох форматів парків по франшизі – міні (до 1000 кв. м) і стандарт (наш звичний формат від 2500 кв. м). У цей складний час немає права на помилки і експерименти, тому багато девелоперів готові самостійно інвестувати в успішні бізнеси.

– Нещодавно Papashon Kids був відзначений нагородою RAU Awards 2020 як найкращий дитячий розважальний центр в ТРЦ. Що для вас означає ця нагорода?

– Це велика відповідальність. Ти повинен постійно доводити своє лідерство, як в сервісі, так і в кількості розваг, інновацій. Відмінний стимул йти далі.

– Коли і де з’явилася ваша компанія і чому у неї така назву?

– Починалося все в 2007 році як сімейний бізнес, і коли придумували назву, розглядали багато варіантів. Зупинилися на Papashon, тому що в основі є «папа»: а це розвага, радість і сімейність.

– Чому перший центр за межами Одеси ви вирішили відкрити у Львові, а не в столиці?

– Ми спочатку планували обов’язково бути присутніми у Львові, Одесі, Києві, а послідовність виходу була не принциповою. Так співпало, що на той момент саме у Львові була хороша локація і ми вдарили по руках.

– Які результати роботи показав розважальний центр в River Mall за неповний рік? Наскільки виправдалися очікування?

– Говорити про рік в цілому – складно. До початку карантину – це одне, після – інше життя та інші плани. До моменту, коли почався карантин, ми навіть ще не вийшли на рівень максимального завантаження. Але в принципі ТРЦ River Mall виправдав наші очікування.

– Чим був обумовлений вибір більярду та боулінгу як “супутників” дитячих розважальних центрів?

– Перший Papashon відкривався у форматі “боулінг – кафе – дитяче містечко”. Спочатку боулінг був якорем бізнесу. Була синергія розваг і цільової групи. Ми з цього починали. Вже набагато пізніше зробили відгалуження Papashon Kids.

– Хто ваші основні конкуренти на ринку?

– Papashon Kids кардинально відрізняється від інших дитячих розважальних центрів: в інноваціях, в кількості і якості розваг, навіть в рівні інвестицій. Ми вирішили створити свої “блакитні океани” і працювати в них. Вважаємо, що в цій ніші конкурентів у нас немає.

– Як оцінюєте перспективи ринку розваг для дітей в ТРЦ України?

– При сучасних тенденціях розвитку онлайн-торгівлі роль розваг в торгових центрах буде все вище. Розваги – якір ТРЦ і місце утримання відвідувачів. В останні роки спостерігається чітка тенденція зміщення цілей відвідування ТРЦ у бік відпочинку та розваги. ТРЦ перетворюються більше на місця дозвілля та покупок. Де слово “дозвілля” стоїть на першому місці.

Дивіться як в Америці, якщо людині треба щось купити, у неї в пріоритеті Amazon. Тому, моя думка, в майбутньому ТРЦ (без хорошої розважальної складової) будуть користуватися меншим попитом. Тому роль якісних операторів розваг буде ключовою для ТРЦ.

– Що найбільше подобається дітям і від чого в захваті дорослі? Які нові розваги ви плануєте впроваджувати?

– Дітям подобається в основному активний відпочинок. Ми спочатку відмовилися від доповненої реальності. У нас на один центр – 15-16 різних розваг. Батькам подобається, що діти активно проводять час, а вони можуть сидіти за столом, пити каву і при цьому спостерігати за своєю дитиною. Для батьків з маленькими дітьми є спеціальні розважальні зони 4Kids, де все продумано спеціально для малюків і більш старші діти туди зайти не можуть. При бажанні можна взяти персональну няню.

– Одна з ваших фішок – інтерактивні столи. Хтось копіює цей досвід?

– Ніхто не копіює. Інтерактивні столи для нас – ще один елемент розваг. На них встановлено 10-12 ігор, виробники щороку їх оновлюють. З них можна законектитися і показати друзям, наприклад, свої фотографії з подорожі і тут же роздрукувати.

– Карантин істотно вдарив по багатьом бізнесам і поміняв поведінку споживачів. Як ви пережили час, коли всі розважальні комплекси і ТРЦ були закриті?

– Ніхто ніколи в житті, незалежно від віку учасників цього «заходу», з таким викликом не стикався. За час незалежної України ми пережили три фінансові кризи, пов’язані з девальвацією валюти – 1998-й, 2008-й 2014-15 роки. Як працювати на падаючому ринку, ми вже натренувалися. І навіть у 2015 році, коли був пік кризи, ми будували новий розважальний центр. Коли оголосили карантин, я прогнозував, що це буде максимум один місяць. Природно, я не розумів, як довго це триватиме. Трохи пізніше вже давав прогноз, що якщо карантин триватиме до кінця червня, то мережа в поточному складі не виживе. Ми відкрилися в липні, а у Львові дитячий парк розваг відкрився у вересні. І ми “вижили” в повному складі.

Фінансово було дуже важко, оборотні кошти швидко закінчилися. У нас їх і так не багато було, тільки в грудні закінчили розраховуватися з постачальниками за будівництво нашого комплексу в ТРЦ River Mall. Всі обігові кошти, які встигли зібрати за січень-лютий 2020-го, витратили на «закриття дірок», сплату податків і т. д.

Я вдячний всім своїм партнерам, за розуміння ситуації і спільне рішення “влити” власні додаткові кошти для підтримки мережі. Самому теж довелося продавати особисті активи, щоб внести свій внесок у підтримку комплексів “на плаву”.

Після карантину, коли парки відкрилися знову, вирішили, що ті об’єкти, які самі не виживуть, потрібно або закрити, або перевозити в інше більш вигідне місце. Зараз ми в повному складі, всі об’єкти вижили, але півроку живемо в стресі – постійно потрібно щось розрулювати, рятувати ситуацію.

– Як вирішували питання з персоналом в період карантину?

– Всі співробітники йшли у відпустки за свій рахунок. Ми оформляли допомогу держави на 70% мінімальної зарплати. Тим, хто не зміг її отримати з якихось причин – виплачували самі. Найголовніше – нам вдалося зберегти більшу частину персоналу. І я вдячний цим співробітникам за терпіння і віру в Papashon.

У Львові наш дитячий розважальний центр простояв півроку. Ми відкрилися тільки у вересні. Перезапуск виявився складнішим, ніж відкриття нового парку, тому що все йде важко, повільно. І потрібно розуміти, що коронавірус ніхто не відміняв, є страх людей. І це позначається на відвідуваності.

– Як нові вимоги до безпеки змінили роботу центру?

– Ми виконуємо всі вимоги МОЗ з безпеки: проводимо температурний скринінг гостей на вході, контроль масочного режиму, інформуємо гостей про вимоги до безпеки. Обробляємо всі атракціони сертифікованим дезінфікуючим засобом кожні дві години, частина атракціонів працюють з обмеженнями. У комплексах встановлені дозатори з дезінфікуючими засобами для гостей. Персонал кожну дві години змінює медичні маски, проводиться температурний скринінг гостей і персоналу. У зоні кафе зменшили кількість посадочних місць на 50%,

Але треба розуміти, що в такому варіанті бізнес збитковий. Чим довше це буде відбуватися, тим більше буде руйнувань, закриттів і безробіття.

Ми всі в одному човні. Єдиний спосіб вижити – розумна зважена політика, як з боку держави, так і орендарів, і орендодавців.

Я хочу окремо сказати спасибі ТРЦ, з якими ми постійно в контакті і успішно домовляємося про вихід зі складної ситуації. В принципі з усіма у нас є спільне розуміння ситуації, ми постійно спілкуємося. Коронавірус не закінчується і доводиться знову домовлятися.

– Як після послаблення карантину змінилася поведінка клієнтів?

– Я вдячний всім клієнтам. Досить мудро поводяться, і навіть якщо є якісь зауваження, то говорять їх по-дружньому, і ми всіляко йдемо їм назустріч, особливо якщо їх поради стосуються безпеки.

У липні, перший місяць після відкриття, у нас було максимум 30% відвідуваності від липня минулого року. У серпні-вересні дійшли до 50%. У жовтні спрацювали трохи краще десь 60% від минулого року. Поки мережа ще працює в мінус. Наше завдання – хоча б не докладати і працювати в нуль. За моїми прогнозами, така ситуація триватиме до кінця березня 2021 року. До осені 2021-го думаю будемо ставитися до Covid-19, як до сезонного грипу. Але до того нас буде лихоманити.

Проте дітям важливо стрибати, бігати – випускати енергію. Їм не можна сказати: “Так в 2020 році через короновірус ти сидиш вдома”. Влітку ще була якась альтернатива – парки, пляжі. Зараз коли холодно, дитина повинна бути все одно активною. Активна дитина – здорова дитина. Тому тут батьки повинні зважено підходити до цього питання. А ми зі свого боку забезпечимо максимальну безпеку відвідувачів.

– Які в цілому плани з розвитку бізнесу: в яких містах хотіли б відкритися, на що зробити акцент?

– У нас були грандіозні плани з розвитку бізнесу в березні 2020 року. Ми одночасно вели переговори з трьома-чотирма торговими центрами. З коронавірусом все сильно змінилося. Зараз робити прогноз – справа невдячна: занадто багато зовнішніх факторів. Тому пропоную повернутися до розмови про плани 31 березня 2021 року.

Читайте також

Новини дитячих магазинів: Smile Park, Lego, Bembi, Shket&Faina Moda та інші


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  327
Усі новини ринку