Євген Нетреба, Zakaz.ua: Як за місяць запускаємо роботу з Metro, Ашан, Novus
Комерційний директор Zakaz.ua розповів про механіку організації партнерства з великими продуктовими рітейлерами такими як Metro, Ашан, Novus та інші.
Цей матеріал доступний російською мовою
В своєму блозі на сайті MC Today Євген Нетреба, комерційний директор Zakaz.ua, розкрив важливу складову успішного бізнесу: роботу з партнерами. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами його статті.
Етап перший: знайомство
Перший контакт між сервісом і торговельною мережею можливий трьома шляхами. Найчастіше як комерційний директор компанії, я отримую різні пропозиції про співпрацю. Буває, що потенційні партнери звертаються в наш контакт-центр, який, в свою чергу, переадресовує повідомлення на мене. І, звичайно ж, аналітики комерційного відділу постійно моніторять ринки України та інших країн, тому ми самі в потрібний момент готові звернутися з пропозицією до рітейлера.
Під час першої особистої зустрічі з представниками торгової мережі ми задаємо три важливих питання:
- Частка на ринку
- Які переваги перед іншими
- Очікування від роботи онлайн-каналу продажів
Крім цього, у нас є ряд вимог. Наприклад, вільний простір для касових зон і обладнання. Якщо все добре, то починаємо переходити до практичної частини запуску проекту.
На даний момент Zakaz.ua співпрацює з вісьмома торговими мережами: Metro, Ашан, Novus, МегаМаркет, Фуршет, Таврія В, Восторг, Varus.
Етап другий: договірні зобов’язання
Після першого знайомства часто необхідно ще кілька зустрічей: знайомства з менеджером проектів і письмове оформлення домовленостей. Ми направляємо типовий текст договору, куди можна внести правки. Потім документи ще раз перевіряють юристи з обох сторін, і ми приступаємо до самої кропіткої частини нашої роботи.
Етап третій: підготовка
Швидкість запуску залежить від багатьох чинників: кількості супермаркетів мережі, які підключаться, кількості артикулів, швидкості підготовки майданчика в приміщенні і так далі. У минулому році підключили відразу чотири магазини партнера менше ніж за місяць, а в цьому році з іншим рітейлером знадобилося три місяці.
Після укладення договору торговельна мережа відправляє файл з найменуваннями, цінами товарів і їх залишками. Потім контент-відділ аналізує кількість позицій, за якими у нас вже є фотографії.
Ми можемо не витрачати багато часу на оцифровку товарів: за 10 років роботи накопичилася велика фотогралерея з більш ніж 360 000 зображень. Якщо ж у рітейлера багато власних марок і кулінарія, то ми самостійно готуємо фото і опис до кожного артикулу. Так як товари в магазинах постійно змінюються, регулярно знімаємо нові фото – понад 7000 нових фото в місяць. Зараз на Zakaz.ua більше 145 000 активних товарів із зображеннями.
Паралельно з цим в роботу включається IT-команда, яка створює сайт згідно брендбуку торгової мережі. Потім налаштовуємо внутрішні системи аналізу та завантажуємо готовий асортиментний файл.
Паралельно логісти створюють зони покриття доставки і розробляють маршрути, технічний відділ закуповує термоящики, холодильне, морозильне обладнання, смартфони і форму для збирачів, HR-департамент шукає співробітників і навчає їх, фінансовий відділ підключає всі необхідні платіжні системи і так далі.
У цей час наш партнер готує приміщення. Ми узгоджуємо розміщення спеціального обладнання на схемі, і встановлюються касові вузли.
Етап четвертий: запуск
Коли всі роботи з обох сторін завершені, включаємо сайт і мобільний додаток. З цього моменту наші клієнти можуть побачити на головній сторінці Zakaz.ua лого торгової мережі і зареєструватися в системі, щоб зробити своє перше замовлення.
Далі продовжуємо підтримувати і розвивати онлайн-канал продажів для нашого партнера. Zakaz.ua займається маркетингом, пропонує брати участь у партнерських програмах, аналізує дані про покупки і багато іншого.
Бувають і проблеми, які доводиться оперативно вирішувати. Ось три кейса.
Кейс №1
Кілька років тому під час підключення одного з партнерів до сервісу нам потрібно було оцифрувати велику кількість товарів, тому що торговельна мережа пропонувала покупцям багато імпорту. Терміни підганяли, і на підготовку асортиментного файлу для завантаження в систему залишалося всього три дні. Виклик був прийнятий: в той же день ми завантажили наш скан-бот і перекинули його на потрібну локацію, куди також виїхав фотограф. Крім цього, розіслали постачальникам товару в магазини-партнери повідомлення, в якому попросили допомогти доповнити базу своїми фотографіями товарів. І багато хто з них відгукнулися! Так ми трохи більше ніж за добу уніфікували і відредагували більше 3000 зображень і запустилися вчасно.
Кейс №2
На початку карантину ми запускали сервіс в семи нових містах України, як раз коли обмежили транспортне сполучення. Ми розуміли, що нам потрібно почати роботу у що б то не стало, а багато з них не могли дістатися на роботу. Тому ми компенсували їм проїзд на таксі.
Кейс №3
Крім роботи в Україні сервіс вже рік приносить продукти в столиці Молдови – Кишиневі. Для цього потрібно було провести співбесіди на вакансії, притому що офісу компанії як такого ще не існувало, а вся наша команда перебувала в Києві. Це був перший досвід найму співробітників на роботу в іншій країні в віддаленому режимі. Досвід цікавий і корисний.
Джерело: MC Today
Читайте також –
СЕО Zakaz.ua: Ми не прибуткові, бізнес може окупатися тільки на ефекті масштабу