Євген Нетреба, Zakaz.ua: Як за місяць запускаємо роботу з Metro, Ашан, Novus

Євген Нетреба, Zakaz.ua: Як за місяць запускаємо роботу з Metro, Ашан, Novus

06.11.2020 08:15
  802
rau

Комерційний директор Zakaz.ua розповів про механіку організації партнерства з великими продуктовими рітейлерами такими як Metro, Ашан, Novus та інші.

Цей матеріал доступний російською мовою

В своєму блозі на сайті MC Today Євген Нетреба, комерційний директор Zakaz.ua, розкрив важливу складову успішного бізнесу: роботу з партнерами. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами його статті.

Етап перший: знайомство

Перший контакт між сервісом і торговельною мережею можливий трьома шляхами. Найчастіше як комерційний директор компанії, я отримую різні пропозиції про співпрацю. Буває, що потенційні партнери звертаються в наш контакт-центр, який, в свою чергу, переадресовує повідомлення на мене. І, звичайно ж, аналітики комерційного відділу постійно моніторять ринки України та інших країн, тому ми самі в потрібний момент готові звернутися з пропозицією до рітейлера.

Під час першої особистої зустрічі з представниками торгової мережі ми задаємо три важливих питання:

  1. Частка на ринку
  2. Які переваги перед іншими
  3. Очікування від роботи онлайн-каналу продажів

Крім цього, у нас є ряд вимог. Наприклад, вільний простір для касових зон і обладнання. Якщо все добре, то починаємо переходити до практичної частини запуску проекту.

На даний момент Zakaz.ua співпрацює з вісьмома торговими мережами: Metro, Ашан, Novus, МегаМаркет, Фуршет, Таврія В, Восторг, Varus.

Етап другий: договірні зобов’язання

Після першого знайомства часто необхідно ще кілька зустрічей: знайомства з менеджером проектів і письмове оформлення домовленостей. Ми направляємо типовий текст договору, куди можна внести правки. Потім документи ще раз перевіряють юристи з обох сторін, і ми приступаємо до самої кропіткої частини нашої роботи.

Етап третій: підготовка

Швидкість запуску залежить від багатьох чинників: кількості супермаркетів мережі, які підключаться, кількості артикулів, швидкості підготовки майданчика в приміщенні і так далі. У минулому році підключили відразу чотири магазини партнера менше ніж за місяць, а в цьому році з іншим рітейлером знадобилося три місяці.

Після укладення договору торговельна мережа відправляє файл з найменуваннями, цінами товарів і їх залишками. Потім контент-відділ аналізує кількість позицій, за якими у нас вже є фотографії.

Ми можемо не витрачати багато часу на оцифровку товарів: за 10 років роботи накопичилася велика фотогралерея з більш ніж 360 000 зображень. Якщо ж у рітейлера багато власних марок і кулінарія, то ми самостійно готуємо фото і опис до кожного артикулу. Так як товари в магазинах постійно змінюються, регулярно знімаємо нові фото – понад 7000 нових фото в місяць. Зараз на Zakaz.ua більше 145 000 активних товарів із зображеннями.

Паралельно з цим в роботу включається IT-команда, яка створює сайт згідно брендбуку торгової мережі. Потім налаштовуємо внутрішні системи аналізу та завантажуємо готовий асортиментний файл.

Паралельно логісти створюють зони покриття доставки і розробляють маршрути, технічний відділ закуповує термоящики, холодильне, морозильне обладнання, смартфони і форму для збирачів, HR-департамент шукає співробітників і навчає їх, фінансовий відділ підключає всі необхідні платіжні системи і так далі.

У цей час наш партнер готує приміщення. Ми узгоджуємо розміщення спеціального обладнання на схемі, і встановлюються касові вузли.

Етап четвертий: запуск

Коли всі роботи з обох сторін завершені, включаємо сайт і мобільний додаток. З цього моменту наші клієнти можуть побачити на головній сторінці Zakaz.ua лого торгової мережі і зареєструватися в системі, щоб зробити своє перше замовлення.

Далі продовжуємо підтримувати і розвивати онлайн-канал продажів для нашого партнера. Zakaz.ua займається маркетингом, пропонує брати участь у партнерських програмах, аналізує дані про покупки і багато іншого.

Бувають і проблеми, які доводиться оперативно вирішувати. Ось три кейса.

Кейс №1

Кілька років тому під час підключення одного з партнерів до сервісу нам потрібно було оцифрувати велику кількість товарів, тому що торговельна мережа пропонувала покупцям багато імпорту. Терміни підганяли, і на підготовку асортиментного файлу для завантаження в систему залишалося всього три дні. Виклик був прийнятий: в той же день ми завантажили наш скан-бот і перекинули його на потрібну локацію, куди також виїхав фотограф. Крім цього, розіслали постачальникам товару в магазини-партнери повідомлення, в якому попросили допомогти доповнити базу своїми фотографіями товарів. І багато хто з них відгукнулися! Так ми трохи більше ніж за добу уніфікували і відредагували більше 3000 зображень і запустилися вчасно.

Кейс №2

На початку карантину ми запускали сервіс в семи нових містах України, як раз коли обмежили транспортне сполучення. Ми розуміли, що нам потрібно почати роботу у що б то не стало, а багато з них не могли дістатися на роботу. Тому ми компенсували їм проїзд на таксі.

Кейс №3

Крім роботи в Україні сервіс вже рік приносить продукти в столиці Молдови – Кишиневі. Для цього потрібно було провести співбесіди на вакансії, притому що офісу компанії як такого ще не існувало, а вся наша команда перебувала в Києві. Це був перший досвід найму співробітників на роботу в іншій країні в віддаленому режимі. Досвід цікавий і корисний.

Джерело: MC Today

Читайте також –

СЕО Zakaz.ua: Ми не прибуткові, бізнес може окупатися тільки на ефекті масштабу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку