Олена Скляренко, Consulting for Retail: Як працює інноваційна платформа для управління персоналом Goodt
Керівник напрямку Digital HR в компанії Consulting for Retail Олена Скляренко про складнощі роботи з лінійним персоналом та інноваційні рішення для управління власними і залученими співробітниками.
Цей текст доступний також російською мовою
Consulting for Retail – міжнародна технологічна компанія, яка надає послуги консалтингу та впровадження інноваційних IT-рішень в бізнес-процеси торгових компаній. В ході міжнародної виставки RAU Expo 2020, яка пройшла 9-10 вересня в столичному НСК Олімпійський, керівник напрямку Digital HR в компанії Consulting for Retail Олена Скляренко виступила з презентацією «Планування. Дисципліна. Залученість. Три складові управління персоналом магазину”. RAU вибрала ключове з виступу спікера.
Коли я тільки почала занурюватися в рітейл-процеси, зробила кілька висновків:
- Лінійний персонал – люди, які безпосередньо впливають на задоволеність і лояльність покупця, і відповідальні за все, що відбувається в магазині і на полицях.
- В рітейлі спостерігається велика плинність кадрів. Люди кожні три місяці переглядають нову роботу. Не обов’язково йдуть, але відкриті до нових пропозицій.
- Крім того, лінійний персонал – ті, кого з кожним роком все складніше знайти, тим більше що процеси в компаніях постійно ускладнюються і бізнесу потрібно більш кваліфікований персонал.
Останні роки зарплати на ринку постійно зростають, причому запити претендентів ростуть швидше, ніж бізнес хотів би, і часто швидше, ніж заробітки компаній.
Можливості HR в рітейлі – це великі дані для аналізу. Рітейл збирає величезну кількість даних. HR має можливість прогнозувати навантаження на магазини, продажі та робити певні прогнози далі, ніж на місяць-другий вперед. І це дає можливість прогнозувати також свою роботу. Але це і явна залежність бізнес-показників від комплектності персоналу, якість співробітників безпосередньо впливає на бізнес-результат.
Один з наших клієнтів порахував, що + 1% комплектності персоналу по року дає +2,5% продажів, і що +1 пункт залученості дає +3,2% продажів по певному сектору.
Платформа Goodt розроблена з урахуванням особливостей рітейл-процесів і застосовна в компаніях, де співробітники працюють в змінному графіку, і забезпечує відповідність навантаження на магазини і відділення кількості персоналу на змінах. Ядро системи – агрегатор. У нього збираються всі дані з бізнес-систем компанії: по чеках, продажах, з лічильників потоку людей і т.д. Все, що потрібно для того, щоб спрогнозувати, скільки людей знадобиться в кожен конкретний момент часу в магазині, як підвищувати їх ефективність і покращувати загальні показники бізнесу.
З її допомогою можна виконувати три найважливіші складові управління персоналом:
1. Прогнозувати чисельність, будувати правильно графіки і рахувати робочий час.
Коли керівник знає, скільки потрібно людей в конкретний час в конкретному магазині, він розуміє, що чим більше гнучкість по довжині зміни, тим легше ефективно розставити людей.
Такий розклад для керівника виглядає у вигляді електронної таблиці. У ній всі люди можуть підтягуватися з будь-якої частини системи, яка є в компанії. На її побудову і розкладу на місяць на 30-40 чоловік йде 10-15 хвилин.
Розклад для співробітників виглядає простіше. Є доступ з мобільних пристроїв, можливість заздалегідь повідомити, що в якийсь день вийти на роботу не вдається і попросити заміну або відпустку.
Тут же є аналітика і дашборди. Аналітика відразу рахує конфлікти в розкладі. Наприклад, в якийсь відділ необхідно вранці 10 осіб. Керівник власноруч посував колектив і залишив вісім чоловік. Система йому на помилку вкаже. Дашборди, в свою чергу, – це швидка і зручна аналітика для менеджера. Там є всі показники, які можна “витягнути” з системи. Основні два з них – баланс виконання мети з продажу, а також використання людиногодин.
2. Розклад робочого часу
Коли люди вже розставлені за розкладом, потрібно переконатися, що вони прийшли на роботу. Це можна робити різними способами. Хороше рішення – це FaceID, де людина відмічається через фотографію в момент приходу і уходу.
В системі Goodt додана можливість робити швидкі опитувальники і відразу перевірити, що відбувається в торговій точці: як пройшов день, перевіряти те, що відбувається в якомусь конкретному магазині або у всій мережі.
3. Гейміфікація рутинних процесів
Коли люди вже прийшли на роботу, потрібно зробити так, щоб вони залучилися до досягнення цілей. З мого досвіду управління залученням лінійного персоналу – одне з найскладніших завдань в HR.
Таку проблему вирішує гейміфікація процесів. У бібліотеці Goodt є події і KPI з комплексним набором показників, плани і досягнення, сюди ж можна підтягувати навчання, свята та інше. Співробітник продав щось понад норму – заробив бали. Отримав нові скіли – заробив бали. У нього день народження – компанія може накинути ще якусь кількість балів. Як їх монетизувати – залежить вже від рішення компанії.
Як показує практика, бере активну участь в цих “іграх” від 70% персоналу.
У Goodt є можливість створення як простих, так і складних сценаріїв. Найпростіший – це гонки для співробітників, орієнтовані на виконання одного або декількох планів в рамках однотипних дій. За збалансованими результатами розрахунків KPI у співробітника відразу всі бачать, хто виграє. Таке рішення можна залишати на екрані в магазині.
І є більш складне рішення – це ціла мобільна гра, в якій можна заробляти бали за різні речі, кидати один одному виклики та інше. У одних з наших клієнтів така гра дуже добре спрацювала на точковому підвищенні продажів споживчої техніки.
Функціональні рішення платформи Goodt дозволяють HR менеджеру правильно планувати, контролювати і залучати персонал рітейлу. У підсумку ми отримуємо впевнений менеджмент, залучених співробітників, задоволених і лояльних клієнтів.
Читайте також
Павло Щербаков, СЕО Consulting for Retail про виклики, завдання і тренди рітейлу в 2020 році