Кароль Циган: У 90% випадків українські рітейлери готові до впровадження нових технологій

Кароль Циган: У 90% випадків українські рітейлери готові до впровадження нових технологій

18.09.2020 07:45
  389
rau

В середині поточного року на український ринок вийшов французький стартап для рітейлерів – додаток Wektoo, що допомагає торговцям в управлінні термінами придатності продаваємих продуктів і обмежує кількість харчових відходів в магазинах.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Принцип роботи програми Wektoo полягає в тому, що щодня в автоматичному режимі у вигляді попереджень вона інформує рітейлера про доступні в торговому залі продукти, терміни придатності яких підходять до закінчення, і дії, які необхідно виконати в даний момент.

За вказаний проміжок часу проект Wektoo вже встиг стати лауреатом популярного європейського конкурсу підприємців Start-up Challenge. У чому суть додатку, які переваги і вигоди для рітейлерів – розповів Кароль Циган, директор з експансії Wektoo в регіоні Східної Європи, який має 25-річний професійний досвід роботи в міжнародних торгових мережах Casino Géant, Metro Group, Tesco, Carrefour, Auchan і SPAR.

– Які висновки ви для себе витягли після року експансії програми Wektoo в Східній Європі?

– У перспективі нинішнього часу, пов’язаного з пандемією COVID-19 у всьому світі, можна сказати, що наша експансія в Східну Європу дуже позитивна, і спонукає нас продовжувати працювати і розвиватися в цьому регіоні. Наші нинішні клієнти, з якими ми співпрацюємо (Польща, Україна, Казахстан, Литва, Естонія, Словаччина та інші країни), дуже позитивно відгукуються про використання програми Wektoo, високо оцінюючи нове, повністю автоматизоване рішення в процесі управління термінами придатності продуктів, що дозволяє скоротити великі операційні витрати за дуже короткий час.

Дуже важливим позитивним моментом для клієнтів з області FMCG (це можуть бути продуктові мережі, мережі біо-магазинів, мережі зоомагазинів, мережі косметичних магазинів, аптечні мережі, cash&carry, логістичні склади, а також мережі АЗС) є те, що додаток Wektoo ні в якому разі не є IT-системою, а лише зовнішнім додатком на базі Android.

Торговельні мережі або навіть окремі магазини (у нас теж є такі клієнти), щоб мати можливість запустити тест Wektoo (це безкоштовно і без будь-яких зобов’язань в майбутньому) і використовувати його в подальшому, не повинні міняти своє програмне забезпечення і не повинні наймати додатковий персонал для роботи програми. Додаток Wektoo є повністю зовнішнім інструментом на базі Android і з боку клієнта не вимагає ніяких фінансових інвестицій – необхідний тільки доступ в Інтернет. При цьому, для роботи з Wektoo не потрібно ніяких змін існуючих IT-систем і програмного забезпечення торгової мережі.

На жаль, досить часто на першому етапі вивчення інформації про програму Wektoo (а це веб-сайт або презентація компанії Wektoo) клієнти неправильно розуміють технічні правила програми і відмовляються від проведення тесту Wektoo, оскільки вони побоюються необхідності інвестувати в IT-обладнання, міняти систему або бояться зобов’язань з надання закупівельних цін, продажних цін, націнки або назв своїх постачальників. Але для запуску тесту Wektoo нам потрібні лише два блоки інформації: назва продукту, штрих-код продукту та доступ до Інтернету для клієнта.

– Які основні проблеми з впровадженням програми Wektoo в Східній Європі?

– Ключова проблема дуже прозаїчна — це часто відсутність часу на ознайомлення з повною пропозицією з технічної та операційної сторони, а також відведення серйозної уваги під час процесу тестування Wektoo. Що також дуже важливо – вибір координатора проекту з боку клієнта, з яким представники Wektoo можуть безпосередньо зв’язатися і асистувати в цьому проекті.

– Чи готові потенційні клієнти до впровадження нових технологій/інструментів для управління термінами придатності продуктів у Східній Європі?

– У 90% випадків – так, готові. Звичайно, ми також маємо справу з клієнтами, які бояться змін, нових рішень, бояться того, що їм доведеться вчитися чомусь новому, бояться, коли безпосередній керівник запитає їх «як це працює?» — а вони не зможуть пояснити цього.

Щоб виправдати очікування клієнтів в цьому регіоні Європи, додаток Wektoo доступний на декількох мовах, на своїй онлайн-платформі ми пропонуємо нашим клієнтам безкоштовне мультимедійне навчання, а також можливість отримання сертифікату Wektoo. Ми також запустили цілодобову онлайн-службу підтримки, тому наші партнери і Wektoo готові до професійної співпраці.

– Який підхід використовують сьогодні торгові мережі в Східній Європі в питанні управління термінами придатності продуктів?

– У теперешні важкі для бізнесу часи, в умовах високої ринкової конкуренції та економічної кризи, роздрібні мережі по всьому світу змушені шукати та задіювати технологічні інновації або нові методи управління в різних сферах операційної діяльності, щоб мати можливість поліпшити свої фінансові результати в довгостроковій перспективі. У багатьох випадках компанії приймають прості рішення: зменшити винагороду співробітників, скоротити штат і, нарешті, обмежити доступність асортименту для клієнтів.

Звичайно, такі дії принесуть швидкі результати, показники будуть краще виглядати на зборах, а власники та акціонери мереж будуть задоволені кілька тижнів. Але що далі? Чи розуміють вони, що такі незбалансовані дії в кінцевому підсумку зменшать кількість покупців у їхніх магазинах?

На мій погляд, в нинішніх реаліях ведення бізнесу необхідно більш глибоко проаналізувати фактори, що впливають на фінансові втрати, і, перш за все, знайти причини і способи їх усунення.

Ось що мене найбільше дивує під час перших контактів з потенційними клієнтами в Східній Європі: кожному клієнту пропонується безкоштовний тест Wektoo без будь-яких зобов’язань або інвестицій, щоб він міг сам переконатися в ефективності змін в процес управління термінами придатності. Але буває, що компанія не хоче що-небудь міняти в своєму старому укладі, боїться випробувати нову концепцію і особисто оцінити наявні ефекти від використання Wektoo.

– Чи готові торговельні мережі в Східній Європі з технічної та операційної сторони до технологічних інновацій в області управління термінами придатності продуктів?

– З технічного боку – так, вони підготовлені, тут немає проблем. З операційної / людської сторони є ряд моментів: трапляється, що власники торгових мереж, директори або інші топ-менеджери, відповідальні за цю область управління, через брак часу доручають знайомство і координацію проекту Wektoo рядовим співробітникам, а ті, в свою чергу, не дуже піклуються про ефективну реалізація проекту (через острах змін, чогось нового). У підсумку, кінцевий результат використання нового методу може бути непомітним для осіб, які приймають рішення, які в певний момент змушені вирішувати, використовувати додаток чи ні.

– Що вас найбільше здивувало під час презентацій програми Wektoo на переговорах з торговими мережами в Східній Європі?

– Страх змін з боку клієнтів, відсутність готовності адаптуватися до нових інструментів, байдужість в підході до нового проекту, відсутність комунікації через нерозуміння роботи програми Wektoo, відсутність готовності інвестувати тільки у час, присвячений вивченню нових методів з управління термінами придатності товарів. І найчастіше я задаюся питанням: «Чому ніхто не хоче підняти гроші, що лежать під ногами?»

Методи управління термінами придатності продуктів в торгових мережах в даний час часто ігнорують, оскільки вважають, що це не є найважливішою сферою. А дарма – адже часто це від 1,5% до 10% відомих втрат рітейлерів, що працюють у Східній Європі.

Зазвичай, в таких випадках рітейлери задіюють так званий «комерційний тероризм» по відношенню до виробників: тобто товари з вичерпаним терміном придатності обмінюються постачальниками, викуповуються постачальниками або замінюються постачальниками, або ж це декларується як 100%-ні збитки для торгової мережі (якщо ведеться облік таких втрат).

Всі торгові мережі, звичайно, заявляють, що контролюють і керують областю втрат і списань, маючи для цього відповідні інструменти і методи. Але це далеко від істини: адже вони можуть правильно управляти термінами придатності продуктів, але вони не можуть по суті відповісти на запитання «термін зберігання якого продукту закінчиться завтра, через два дні, через п’ять днів? Як управляти маржею уціночних товарів і в який момент робити знижку на продукт? За якою ціною?».

Це феномен «йєті» — всі про нього знають, але його ніхто ніколи не бачив…

– Чого не вистачає торговельним мережам у Східній Європі, щоб ця тема стала для них пріоритетною?

– Відкритості до нових рішень і нових методів в управлінні даною сферою, наявності часу у власників, інвесторів торгових мереж для поліпшення фінансових результатів на кілька відсотків!

На щастя, є й ті, хто нам довірився — за що я хотів би подякувати їм — і значно поліпшили свої фінансові показники за допомогою додатків Wektoo. Я сердечно запрошую всіх потенційних клієнтів до співпраці, щоб дізнатися про переваги використання програми Wektoo в своєму бізнесі – ми у вашому розпорядженні, щоб мати можливість повністю представити наш продукт і його переваги для бізнесу.

Для отримання більш детальної інформації про програму Wektoo, ви можете звернутися до редакції видання All Retail (тел. (050) 378 78 61, імейл office@allretail.com.ua) або відправити запит безпосередньо через сайт https://www.wektoo.com/

Читайте також –

Рітейл і логістика: як збільшити офлайн-продажі за допомогою онлайн-інструментів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку