
Класична, верхівка чи з фісташкова: кращі креативи українських брендів до Великодня


Що робити, щоб негативна емоція не стала головним враженням клієнта про магазин на довгі роки.
Цей матеріал доступний російською мовою
Сергій Панченко, засновник виробничої компанії і торгової марки Mініcтeрcтвo двeрeй в своїй колонці для журналу НВ розповів про те, як працювати з незадоволеними клієнтами. RAU публікує основні тези.
Помилки в сервісі призводять до невдоволення, а воно, у свою чергу, до емоції, яка перетворюється на певну думку. Як показує практика, більшість незадоволених клієнтів не пишуть листи зі скаргами, вони просто згадують про вас завжди в поганому світлі. У той же час повернуті клієнти більш лояльні, цінують отримані послуги і з радістю рекомендують їх знайомим, навіть охочіше за тих, хто не був ображений. Це називається парадоксом відновлення довіри.
Щоб емоція не стала думкою клієнта, потрібно налаштувати процес виправлення враження.
У співробітників повинні бути повноваження приймати рішення. За статистикою скаржаться 4 зі 100 клієнтів, тому проблема повинна вирішуватися на місці, а не за фактом скарги. Клієнт не повинен чекати, поки когось знайдуть, комусь передадуть або подзвонять – це погіршує ситуацію.
Напишіть список ситуацій, які були, і опишіть шляхи вирішення. Дайте на ознайомлення всім колегам. Прийміть правило, якою «плюшкою» залагоджуєте проблему з клієнтом.
Статистика свідчить: 80% невдоволення через сервіс – емоційне сприйняття ситуації співробітником. Найбільша помилка – почати переконувати клієнта, що він сам винен або виправдовуватися. Емоцію можна перемогти лише емоцією. У таких ситуаціях розумні аргументи і з’ясування не допоможуть. Тому потрібно навчити співробітників проявляти увагу до проблеми клієнта так, ніби це сталося з ними самими.
Для оптимального виходу із ситуації необхідно:
Масштаб ситуації може бути різним, і потрібно вміти швидко зіставити розмір проблеми з розміром компенсації. Іноді буде досить посмішки, а іноді занадто мізерний подаруночок може показати несерйозне ставлення до проблеми і клієнт подумає, що від нього просто намагаються звільнитися, що викличе агресію.
Регулярно запитуйте, як і в якому випадку співробітники залагоджують ситуації. Це допоможе оптимізувати список прийомів, і новачкам буде легше зорієнтуватися.
Вони швидко емоційно виснажуються, бо з одного боку їх тиснуть незадоволені клієнти, а з іншого – вимогливий начальник. У підсумку мотивація падає, за нею знижуються продажі і продуктивність.
Правило «клієнт завжди правий» працює тільки через певну призму. Співробітник – це той же клієнт, тільки внутрішній – тому піклуватися про нього потрібно не менше. Принижувати не можна нікого, завдання керівника – вирішити ситуацію і залишити обох своїх клієнтів задоволеними.
Для цього достатньо регулярно навчати співробітників і постійно давати їм зворотний зв’язок. Наприклад, при всій команді відзначати успіхи, щоб не тільки мотивувати одного, але і дати приклад для інших. Також треба побудувати систему нематеріальної мотивації.
Недоліки бізнес-процесів винні в повторенні помилок. Є два шляхи: постійно возитися зі скаргами або поліпшити бізнес-процес. Для поліпшення процесів потрібно почати зі збору інформації: проаналізувати суть скарг, розпитати співробітників і отримати зворотній зв’язок від клієнтів, звернутися до незалежних експертів.
Співробітники, які безпосередньо спілкуються з клієнтами, краще за всіх знають і розуміють клієнта. Тому має сенс проводити мозкові штурми щодо поліпшення сервісу саме з ними.
Джерело: НВ
Читайте також –
Без паніки: п’ять практичних порад по роботі з негативними відгуками клієнтів