Дмитро Расновський, Glovo: Зростає попит на доставку продуктів і медикаментів
Генеральний менеджер Glovo в Україні розповів про реальні можливості заробітку під час карантину і майбутнє ринку доставки.
Цей матеріал доступний російською мовою
Прийнято вважати, що нинішні обмеження створюють додаткові можливості для заробітку сервісів доставки. В інтерв’ю The Page генеральний менеджер Glovo в Україні Дмитро Расновський розповів про те, як зберегти бізнес під час епідемії, чи відкриває карантин нові можливості, і на чому можна заробити під час карантину. А також, чи настільки успішні зараз кур’єрські служби, як про це жартують в інтернеті, і як буде розвиватися ринок доставки. RAU підготувало головні тези цього інтерв’ю.
Про нові можливості
Навряд чи карантин є можливістю. Це причина майбутньої рецесії економіки, від чого постраждають багато бізнесів. При цьому ряд компаній можуть знайти деякі можливості, як продовжити функціонувати в умовах, коли люди змушені перейти на роботу з дому або вийти в безстрокову відпустку. В результаті їх дохід скорочується, а купівельна спроможність населення падає.
На щастя, доставку продуктів і готової їжі поки дозволяють. На цьому можна заробляти. Є ще ряд ідей, які знаходять в Європі. Деякі ресторани в Бухаресті здають свої потужності для інших гравців, щоб вони могли готувати їжу на доставку. Є ресторани, які об’єднуються, щоб працювати на одних і тих же потужностях. Щоб платити тільки за одне, а не за три приміщення.
Що може спрацювати
Різні бізнеси зараз шукають різні шляхи. Побачимо, що буде працювати. Тому що в Україні складно сказати, що буде далі. За короткий термін карантину ми бачимо, що попит на доставку зростає. Але, перш за все, зростає попит на доставку продуктів і медикаментів.
Попит доставки з аптек зріс у кілька разів. Почасти це пов’язано з панікою, частково з тим, що люди просто намагаються знизити кількість соціальних контактів (а це загальна рекомендація по зниженню ризику захворюваності). Те ж саме з супермаркетами. Є черги, деяких продуктів немає. І тут або паніка, або бажання скоротити ті самі контакти.
Про прогнози на майбутнє
Glovo оперує в Італії та Іспанії, тому нам зрозуміло, що буде відбуватися. Під час фази розвитку епідемії, коли хворих відносно небагато, але вже введений карантин, є якісь позитивні настрої, тому доставка, в принципі, зростає. Потім частина ресторанів продовжує закриватися (або їм недостатньо бізнесу доставки, або є ще якісь причини); кур’єри можуть теж не захотіти виходити на лінію через побоювання заразитися, незважаючи на всі запобіжні заходи. В якийсь момент, як ми бачимо на прикладі Італії, попит зростає, а пропозицій менше. І потім бізнес доставки скорочується.
Є приклади, коли країни приймають рішення ввести більш суворий карантин. Як в Перу, коли в Ліму навіть ввели війська і заблокували дороги. Там неможливо доставляти їжу. Все дуже залежить від того, як буде відбуватися епідемія. І чим слабкіше буде протікати епідемія, тим більше шансів, що ми повернемося до нормального способу життя і з точки зору життя як такого, і з точки зору функціонування бізнесу.
Якщо епідемія не буде сильно розвиватися, попит буде трохи рости, але потім все буде впиратися лише в кількість ресторанів, які працюють. Це ключові зміни.
Який може бути план дій
Очевидно, потрібно все добре порахувати і зрозуміти, що виходить, а що ні. Звичайно, доставка – один з виходів. Але вона далеко не завжди може покрити всі витрати. На даному етапі, я думаю, попит ще буде трохи рости. Плюс є приклади ряду українських мереж, які частину закладів закрили, але частину залишили. Ми ж збільшили радіуси доставки.
Ряд гравців, як в ресторанному бізнесі, так і в рітейлі, особливо в малому бізнесі, покинуть ринок, тому що не зможуть пережити кризу. І для тих, у кого є гроші, ідеї або технології, це прекрасна можливість завоювати ту саму частку ринку. Тому що зараз вартість часу буде скорочуватися, адже люди сидять вдома, багато в неоплачуваних відпустках. Плюс все буде дуже сильно дешевшати. І для тих, у кого є ідеї і ресурси щось купити і щось зробити, зможуть використовувати працю, що здешевіла.
Про рецепти виживання Glovo
Зараз, з одного боку, зростає попит, але, з іншого, закривається багато ресторанів. Виходить, що ми змушені збільшувати дистанції, щоб з меншою кількістю ресторанів залишити те ж саме покриття. Зростає середня відстань, що трохи погіршує споживацький досвід, тому що час доставки зростає. І при цьому ростуть компенсації кур’єрам.
Розуміючи, що багато людей вимушено залишилися без звичного рівня доходу, відразу знизили вартість доставки ліків з 60 грн до 10 грн, щоб просто підтримати клієнтів (з 30 березня компанія Glovo повідомила, що знизила вартість доставки з аптек до 1 грн). Також ми намагаємося знизити вартість доставки по більшості категорій, які можемо собі дозволити, щоб зробити сервіс доступним (особливо це стосується супермаркетів).
Потрібна така вартість доставки і такі умови, щоб люди могли собі дозволити доставку ліків з аптек, продуктів з супермаркетів і просто готової їжі. Але при цьому все може йти по-різному. Наприклад, в Перу закривається все. У деяких країнах закривається частина зон, як на півночі Італії. Десь вводиться набір обмежень. Подивимося, що буде у нас.
В інтернеті дуже багато мемів про те, що зараз всі сервіси доставки дуже багато зароблять. Насправді це не так. Чим гірше буде розвиватися епідемія, тим більше будуть падати всі сфери. Тому що купівельна спроможність буде знижуватися, а возити товар буде небезпечно. Для нас же безпека перш за все. Якщо в якийсь момент ми зрозуміємо, що з таким рівнем епідемії возити товар буде небезпечно, ми припинимо всі операції.
Джерело: The Page
Читайте також –
Співвласник Glovo: Відкриємо в Україні dark kitchen і dark supermarket в наступному році