50 з половиною ідей: рецензія на книгу “Думай, як Amazon. Як стати лідером у цифровому світі: 50 1/2 ідей”

50 з половиною ідей: рецензія на книгу “Думай, як Amazon. Як стати лідером у цифровому світі: 50 1/2 ідей”

29.02.2020 09:00
  1101
Микола Маранчак

Які рекомендації з практики Amazon дає її колишній виконавчий директор Джон Россман і чи варто читати книгу “Думай, як Amazon. Як стати лідером у цифровому світі: 50 ідей 1/2”?

Цей текст доступний також російською мовою

RAU продовжує раз на два тижні розповідати про нову бізнес-літературу і те, наскільки книги можуть бути корисні і цікаві менеджерам компаній роздрібної торгівлі, девелопменту комерційної нерухомості і b2b-компаній. Традиційно будемо вдячні за зворотний зв’язок на e-mail news@rau.ua.

Для компанії Amazon Джон Россман – персона знакова. Саме він запустив і масштабував свого часу Amazon Marketplace, на частку якого тепер припадає понад 50% продажів компанії. Бізнес-тренери люблять цитувати байку кейс Россмана про придуманий ним “Прес-реліз майбутнього” – документ, написаний за півроку до запуску нового бізнесу, метою якого була мотивація власної команди. Чи багато корисних ідей пропонує книга Джона Россмана ” Думай, як Amazon. Як стати лідером у цифровому світі: 50 1/2 ідей” від українського видання КМ-Букс и стоит ли ее читать — в рецензии RAU.

Практично будь-який роздрібний продавець на ринку або конкурує з Amazon, або з’ясовує, як використовувати його та/або його досвід. Найчастіше звичайно – все разом. Тому зрозуміти мислення цієї компанії, як організму, якщо не важливо, то, як мінімум, дидактично. І мемуари екс-керівника можуть бути тут доволі доречними, головне – щоб на назві книги все не закінчилося.

На щастя, Джон Россман не схожий на професійного письменника бізнес-літератури. З розділами довжиною всього в пару сторінок він освоїв поєднання проникливості і стислості. Його поради – рівно те, що від нього чекає читач – практичні рекомендації без непотрібного розгойдування, приправлені виносками “з чого почати”, питаннями до розгляду і відсилками, що з цього приводу думає Джефф Безос.

Автор ні на сторінку не відривається від Amazon, будь-то розповідь про партнерство з роздрібним продавцем іграшок Toys R Us, магазини Amazon Go, згадки про Ілона Маска чи шматок пазла, який вважають найвищою відзнакою всередині компанії. Тому з кожною сторінкою відкриваєш для себе Amazon все більше – з усіма його 14 принципами лідерства, командами на дві піци та іншим.

 

Всього так багато – цілий океан ідей, ось тільки він не вихлюпується з берегів. Россман не виходить за рамки запропонованої теми, в той час як “апетит приходить під час їжі”. Секрети розвитку e-commerce? Не за адресою. Магазин без персоналу і кас, роботи для видачі онлайн-замовлень, розвиток доставки дронами? Забудьте. І справа не в тому, що книга про ранні роки гіганта-онлайн торгівлі – навпаки, вона написана в 2019 році і точно про день сьогоднішній і прийдешній, – просто контекст всього написаного “думай, як Amazon”, від чого хочеться сиквел 2:0 і одразу з заголовком “Роби, як Amazon”.

З іншим же, всім обіцяним, книга справляється – використовуй описані інструменти і отримуй клієнтів з усією їх лояльністю і гаманцями. Благо порад для рітейлу предостатньо. Наприклад, система мислення в роздрібній стратегії Amazon “Маятник” з кроками проектування свого”велосипеда”. Або розробка метрик і “метрикові наради” з цілим списком рекомендацій до їх проведення. Впроваджуй – не хочу.

Завершується” 50 ½ ідей ” прогнозами Amazon до 2029 року, згідно з якими онлайн-гігант стане також одним з лідерів в FMCG-бізнесі, буде забезпечувати безпілотними вантажівками або дронами 50% всієї своєї логістики, а його голосовий помічник Alexa стане операційною системою і буде присутній в 75% голосових інтерфейсів Windows у всіх галузях.

“Під завісу” Россман нарешті говорить про 1/2 ідеї, ось тільки зробити цілісною її зможе лише читач. І ці тези виглядають найкориснішою рекомендацією для завоювання клієнтів у цифровій економіці з усіх. Адже ставлячи фінальну крапку, автор кидає виклик читачеві. Залишається лише одне – прийняти його.

Читайте також

Квадрат Воткінсона: рецензія на книгу “Ґрід. Інструмент для прийняття рішень у будь-якому бізнесі”


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  788
Усі новини ринку