Владислав Чечоткін, Rozetka: Уряд діє під девізом «забрати у багатих – віддати бідним»

Владислав Чечоткін, Rozetka: Уряд діє під девізом «забрати у багатих – віддати бідним»

01.10.2019 08:10
  840
Ukrainian Retail Association

Співзасновник інтернет-магазину Rozetka.ua про результати 2019 року, ініціативи нового уряду і найближчі виклики онлайн-рітейлера.

Цей матеріал доступний російською мовою

Співвласник найбільшого інтернет-супермаркету країни й одного з провідних вітчизняних маркетплейсів Rozetka.ua Владислав Чечоткін став персоною року 2018/19 в українському e-commerce за підсумками конкурсу Retail& Development Business Awards-2019. Більше 20-ти визнаних експертів ринку визначили short-list номінантів на премію “Персона року”, а кращого серед кращих обрали в інтерактивному режимі гості церемонії нагородження.

Про підсумки року, перспективи українського e-commerce і плани на майбутнє, бізнесмен розповів в публічному інтерв’ю Вікторії Тігіпко, співзасновниці жіночої IT-спільноти WTECH. Редакція MC Today записала ключові тези з інтерв’ю Чечоткіна. Портал RAU публікує скорочену версію матеріалу.

Про підсумки 2019 року

Мені важко чимось хвалитися. Rozetka стала дуже великою, і нам важко швидко змінюватися. Весь цей рік проходить у нас під егідою інтеграції з Prom. Зазвичай перемагає на нашому ринку саме той, хто встигає з’єднати розміри бізнесу, якість обслуговування та швидкість. Ми сильно втратили швидкість, і це зараз наша головна біль.

Цього року Rozetka, за нашими оцінками, стала номером один з продажів одягу в Україні в інтернеті й не тільки. Найкраще за все продається спортивне взуття. Середній чек – 800 грн.

Незважаючи на це, нам дуже не вистачає товарів тих брендів, які намагаються регулювати продажі своєї продукції в інтернеті. Ми працюємо над тим, щоб переконувати їх працювати.

Не можу називати компанію, але є один надважливий для нас бренд, який цієї весни сам зв’язався з нами і запропонував працювати. Їх представники просто випадково зайшли в наш магазин на Петрівці, побачили там свій товар, зрозуміли, що він добре у нас продається. Після цього вони закрили свій колишній офіс в Україні й запропонували нам контракт на $12 млн. Кожен контракт з брендами зараз для нас є найбільшою перемогою.

Одягу в Україні за різними оцінками продається більше, ніж на $4 млрд на рік. Якщо зайняти 20% цього ринку при націнці 30-40%, це досить великі гроші.

Зрозуміло, що це далеко до сотень мільярдів доларів обороту на Amazon, але будемо працювати, щоб наша частка на ринку зростала.

Також в цьому році ми запустили Rozetka.Travel. Ми запускали його за іншою моделлю, ніж всі інші наші продукти. Купили команду на чолі з дівчиною-підприємцем. Прийняли таке рішення тільки тому, що у неї горять очі й вона нас переконала, що точно знає, що треба робити. Які будуть результати – поки судити складно, проекту тільки три місяці. Поки ми інвестуємо в цей проект, але в наступному році вже повинні вийти на прибуток.

Про запуск Rozetka на інших ринках

Традиційно всі хочуть вийти за кордон. Але якщо говорити про електроніку, то у мене немає відповіді на питання, як взяти й повторити цей успіх в інших країнах.

Проблема в тому, що постачальники електроніки – це глобальні монстри, які дуже агресивно ділять ринки і стежать за тим, щоб не з’являлися нові потужні міжнародні гравці, які будуть їм потім крутити руки і вимагати нові умови. Саме тому Samsung, який продається в Україні, не може продаватися в Польщі, і навпаки, тому що це в правилах самого Samsung.

Те ж саме з технікою Apple, навколо якої багато скандалів на ґрунті контрабанди. Apple ділить для себе ринок всіх європейських країн на різні зони й намагається зробити все, щоб локальні гравці Польщі не могли продавати в Німеччину і так далі.

З огляду на те, що у Rozetka ще півтора роки тому техніка була основним напрямком, а постачальники – це глобальні компанії, було важко думати про експансію.

Якщо говорити про вихід на міжнародні ринки з одягом або іншими менш зарегульованими групами товарів, то шанси є. Але поки що ми від цього далекі.

Про бойкот Amazon

Постачальники намагаються врятувати офлайн-роздріб. Вони бойкотують Amazon. Навіть нам деякі постачальники принципово відмовляють, хоча ми найбільший майданчик продажів в Україні. Вони намагаються якось стимулювати продажі в магазинах, надають їм ексклюзивні колекції, більш вигідні умови.

З точки зору бізнесу особисто я таких постачальників порівнюю з якимись еко-активістами, які намагаються врятувати мамонтів.

Про структуру управління в Rozetka

Так як дуже складно розділяти сім’ю і роботу, між мною та Іриною (дружиною Владислава – прим. ред.) немає ніяких писаних правил. Спочатку було так, що я відповідав за маркетинг, технічну, комерційну частину, а вона відповідала за логістику, людей та операційні речі. Зараз плюс-мінус все так і лишилося, але, звичайно, з’явилося більше людей, підрозділів, керівників.

Рада директорів у нас зараз тільки формується. З тих пір як в 2016 році в капітал компанії увійшов Horizon Capital, у нас є з ними регулярні зустрічі, які проходять у форматі зборів ради директорів.

Але сам по собі board знадобився тоді, коли з’явилися інші бізнеси, коли до нас приєднався Prom. Перевести таку велику компанію на корпоративне управління в один момент дуже складно, але ми зараз вчимося жити великою родиною.

Про виклики для Rozetka на наступний рік

Найбільший виклик для українського бізнесу: з боку нашого нового уряду, який діє під девізом «забрати все у багатих, віддати бідним». Це уряд для бабусь, а не для тих, хто хоче розбагатіти.

Нещодавно уряд оголосив про повну фіскалізацію. Вони забули про існування інтернет-магазинів. Якщо вони зараз все це впровадять, то післяплата стає поза законом з 1 січня.

Незрозуміло, чим це все для нас закінчиться, доведеться швидко придумувати якийсь бізнес-план. І якщо дрібні магазини зможуть якось швидше адаптуватися, то Rozetka буде складніше. Ми великі, й вони почнуть з нас.

Для Rozetka найбільший виклик – це розвиток маркетплейса. Він мчить з величезною швидкістю, і ми за ним не встигаємо. У Prom вже зараз близько 80 000 підприємців, і ще 10 000 бізнесів торгують на Rozetka. Вони вимогливі, з ними потрібно працювати.

Головне завдання для нас – зробити так, щоб маркетплейс не поховав Rozetka з точки зору якості.

Rozetka створила певний стандарт якості (асортимент, доставка, якість товарів, обслуговування і таке інше). Він відомий, зрозумілий і прогнозований для багатьох покупців. Ми за цей стандарт якості боролися багато років, він став одним з кращих в Україні.

Зараз прийшло багато нових підприємців, які продають на Rozetka за своїми стандартами й часто не витримують того, що хоче Rozetka. Є також ті, хто продає повз Rozetka, щоб не платити нам за клієнта. Є ті, хто продає синій чохол, а надсилає замовнику чорний. Є ті, хто зовсім не привозить товар клієнту.

І коли частка продажів маркетплейса порівнянна з часткою продажів на самій Rozetka, але якість цих продажів не можна порівняти, то чим тоді Rozetka відрізняється від всього іншого, що є на ринку? Це наші турботи, ми постійно працюємо над тим, щоб покращувати якість дрібних продавців.

За матеріалами: MC Today

Читайте також – 

Владислав Чечоткін, Rozetka: У Польщі компанія коштувала б більше $1 млрд


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку