Ні стільців, ні грошей: інтернет-магазин Ikea-market.com.ua перестав доставляти оплачений товар
Гроші покупцям не повертають. Це вже другий випадок припинення роботи в Україні магазину з доставки товарів шведського бренду IKEA.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як повідомляє AIN.UA, до редакції порталу звернувся Сергій Думік. На початку травня він зробив в інтернет-магазині Ikea-market.com.ua велике замовлення на меблі, заплативши 60 000 грн. Товар йому пообіцяли доставити в середині червня. З тих пір Сергій не отримав ні меблів, ні обіцяного повернення коштів, а власник магазину перестав відповідати на дзвінки.
Сергій – не єдиний потерпілий. З редакцією AIN.UA зв’язалися ще чотири людини, які теж не отримали ні товару, ні грошей – хоч і на менші суми. Судячи з відгуків на Facebook-сторінці магазину, від дій Ikea-market.com.ua постраждали більше десятка осіб. Примітно, що до цього магазин працював сім років.
Розповіді постраждалих
Не отримавши обіцяні меблі в червні, Сергій Думік звернувся в службу підтримки магазину. Оператор кожен раз вибачався і зсував терміни, виправдовуючи затримку «форс-мажором, в який потрапила машина». Пізніше в чаті представник магазину підтвердив, що проблема виникла з розмитненням товару.
Нарешті Сергія перевели на керівника (оператор підтримки повідомив, що звільняється) – Ігоря Муковоза. Той не завжди брав трубку, але телефонував.
«Спочатку все було адекватно: вибачався, просив почекати ще трохи, обіцяв, що «до кінця тижня меблі на 90% будуть у вас». Потім, коли перейшли до повернення грошей, запитав номер карти і пообіцяв, що через «день-два гроші будуть у вас», – розповідає потерпілий.
Однак повернення коштів досі не відбулося, а сам Муковоз перестав відповідати на дзвінки Думіка.
Схожу історію розповідає Юлія Федорова. Вона зробила замовлення ще в середині квітня на суму понад 10 000 грн. Доставку обіцяли на кінець травня. Прочекавши вже оплачені меблі до середини липня, Юлія прийшла в офіс магазину і зажадала повернення грошей в особистій розмові з Ігорем Муковоз (запис розмови є в розпорядженні AIN.UA).
«Гроші мені до сих пір не повернули, і 14 серпня я написала заяву в кіберполіцію, про що повідомила Ігоря Муковоза (він проігнорував). Минуло майже п’ять місяців з моменту замовлення, немає ні грошей, ні товару», – підводить підсумок Юлія.
Сергій Думік також звернувся до кіберполіції. Там його попросили допомогти з пошуком інших постраждалих. Крім Юлії, Сергію вдалося зв’язатися також з Євгенією Назарчук та Анастасією Карнаух, які також з весни не можуть отримати ні товар, ні гроші.
На сторінці Ikea-market в Facebook аналогічних історій вистачає. Є і позитивні відгуки, але їх – одиниці. Деякі користувачі, судячи з відгуків, в результаті отримали свій товар, але пишуть про дуже сильні затримки доставки.
«Я відстежував відгуки на Facebook і, звичайно, кусав лікті, що зв’язався з цим магазином. Але схоже, проблеми у інших почалися приблизно тоді ж, коли і у мене: квітень-травень 2019-го», – каже Сергій.
У чому причина зривів поставок
Ikea-market працює в Харкові вже більше п’яти років. За цей час потерпілі неодноразово купували в ньому меблі – і раніше нарікань на його роботу не було.
«Я купував там меблі один або два рази кілька років тому, і все було добре – товар доставляли прямо додому, що було дуже зручно і актуально для великих вантажів (меблі). По термінах у них завжди було довше, ніж у львівських посередників IKEA, зате ціни нижчі, а доставка додому – це дуже жирний плюс. Тому і в цьому році замовив там», – розповідає Сергій.
Юлія і Анастасія також раніше вже замовляли меблі у Муковоза. Кажуть, товар тоді благополучно привезли, хоч і з затримкою. Тому й вирішили зробити повторне замовлення. Ніхто з них не припускав, що Ikea-market може раптом перестати виконувати свої зобов’язання.
З’ясувати причини збою поставок і обіцяного повернення коштів редактору AIN.UA не вдалося. Ігор Муковоз не відповідає на дзвінки по особистому номеру і на повідомлення в месенджерах. Лист із запитом на корпоративний email магазину також залишилося без відповіді.
AIN.UA вдалося додзвонитися по одному з номерів телефону, зазначених на сайті. Співрозмовник, який відмовився себе називати, повідомив лише, що постачання затримується через форс-мажор в дорозі. «Машина виїхала з пункту А в пункт Б і не доїхала», – пояснив він. З яких причин машина не довезла вантаж і що за форс-мажор – він розповісти відмовився.
За даними Сергія Думіка (див. Скріншоти листування вище), проблема у Ikea-market виникла на митниці. «Як можна припустити, старі схеми перестали працювати», – зазначає він.
Співрозмовник від магазину також повідомив, що всім покупцям, які не отримали товар, будуть повернуті гроші (конкретні терміни не назвав). «Ми будемо продавати власне майно, щоб повернути людям гроші, – заявив він, додавши, що багатьом гроші вже повернули. – Просто вони не пишуть про це в Facebook».
Коментувати інші питання – відмовився.
Що відомо про Ikea-market і Ігоря Муковоза
Інтернет-магазин Ikea-market продає меблі бренду IKEA по 100% передоплаті. Після чого замовлення привозили з Польщі. Про це клієнтам відкрито повідомляють за вказаними на сайті телефонами. Гроші беруть на карту ПриватБанк, оформлену на фізособу Муковоза Ігоря Васильовича.
Відвідуваність сайту, за даними SimilarWeb, становить 10 000 унікальних користувачів на місяць – переважно з України. З червня 2019 року відвідуваність помітно зросла – приблизно в цей період магазин перестав виконувати свої зобов’язання перед покупцями.
Дані про власника домену приховані, однак, з огляду на те, що одержувачем коштів є Муковоз, очевидно, що саме він керує магазином.
За даними з відкритих реєстрів, загрегорованих через YouControl, харків’янин Ігор Муковоз зареєстрував ФОП у 2000 році. Працює по КВЕД 47.91 – «Каталожна або інтернет-торгівля в роздріб». Також може надавати інформаційні послуги та займатися орендою житла.
У вересні у Муковоза виник податковий борг, що також відображено в відкритих даних – до цього податки він платив справно. Втім, невідомо, чи враховувалися в його деклараціях доходи на карту фізособи.
Що далі
Поки постраждалі пишуть заяви в кіберполіцію, Ikea-market продовжує приймати замовлення. Редактору AIN.UA вдалося додзвонитися до магазину і оформити замовлення на дитячу шафу вартістю 9500 грн – на офіційному сайті польської IKEA цей товар коштує 999 злотих = 6370 грн. У інших посередників IKEA в Україні – від 10 000 грн.
На питання, чи зможе Ikea-market за фактом повної передоплати на карту надати якісь підтверджуючі документи, редактору відповіли, що ними можуть служити скріншот оплати в ПриватБанк. Погодилися оформити оплату і по безналу: «Але майте на увазі, що ми – не платники ПДВ. Ми на другий групі».
Пізніше, в розмові з тим-таки невідомим представником магазину (судячи з голосу, це був Муковоз), на питання, чому магазин продовжує приймати замовлення, не виконавши зобов’язання по попереднім, співрозмовник відповів, що «те, що одна машина не доїхала, ще не означає, що не доїдуть наступні».
Редакція також зв’язалася зі слідчим кіберполіції, який працює над заявою Сергія Думіка і інших постраждалих, проте він відмовився коментувати подробиці справи.
Як уже писав RAU, в липні стало відомо, що онлайн-платформа tohome.com.ua зі штаб-квартирою у Львові, що пропонувала товари для дому та затишку, а також ряд пов’язаних продуктів, припиняє роботу і розпродає залишки і активи. Як повідомив RAU власник інтернет-магазину tohome.com.ua Олег Дем’яненко, портал успішно працював з 2012 року, але зараз проект знаходиться в стадії ліквідації. «Основна причина – офіційний вихід в Україну IKEA», – уточнив підприємець.
Джерело AIN.UA
Читайте також –
https://rau.ua/ru/experience/5-hytrostej-ikea/