Олександр Савілов, Salateira: Демократичний кейтеринг для івентів

Олександр Савілов, Salateira: Демократичний кейтеринг для івентів

15.05.2019 08:15
  705
Микола Маранчак

CEO і керуючий партнер fast-healthy мережі Salateira Олександр Савілов про принципи доставки, послугу кейтерингу, закриття ресторану в Іспанії і майбутній флагман.

Цей текст доступний також російською мовою

Власники української мережі ресторанів Salateira не бояться експериментів – експансія на зарубіжні ринки, салати-трансформери, сервіс миттєвого зворотнього зв’язку клієнтів з директором, успішна франшиза. Ці та інші «інгредієнти» в сумі зробили мережу лідером серед мережевих операторів здорового харчування в Україні.

У найближчих планах компанії – поліпшення сервісу, скорочення часу обслуговування в ресторанах, запуск служби доставки готових страв, просування демократичних послуг кейтерингу. Ще одним проектом в мережі називають відкриття флагмана під кодовою назвою «Salateira 2.0». Як будуть реалізовані нові проекти, що відбувається з вже існуючими, які тренди на ресторанному ринку і чому закрився заклад в Іспанії, RAU розповів CEO і керуючий партнер fasthealthy мережі Salateira Олександр Савілов.

Строго за призначенням

– Скільки вже працює сервіс доставки їжі Salateira? Наскільки проект виявився успішним?

– Доставку їжі ми запустили в кінці 2018 року. Зараз ресторан на Володимирській, наприклад, обробляє близько 80 замовлень в день. У нас підписаний ексклюзивний договір на співпрацю з Glovo на рік.

– Чому саме Glovo?

– Є три причини. Перша: у нас дуже сильний збіг по цінностях з командою Glovo. Друга: ми стали їх Local Heroes – рестораном, який в грошовому обсязі забезпечує з однієї локації більше, ніж глобальні мережі. Третя: у нас просто не вистачить потужностей, щоб працювати з іншим сервісом доставки. Поки намагаємося відпрацьовувати замовлення, які нам дає Glovo. Доходить до того, що в обід відключаємо можливість доставки. Доставка починає конкурувати з замовленнями гостей, які приходять до нас в ресторан фізично.

– Як плануєте вирішити цю проблему?

– Хочемо запустити Dark Kitchen – кухню, яка буде працювати виключно для сервісів доставки їжі і кейтерингу. Поки точних термінів відкриття не назву – все буде залежати від локації. Вона повинна бути з дешевою орендою, не фасадна і в центрі.

– Поява Dark Kitchen на меню якось вплине?

– Salateira славиться тим, що в ній можна змінити інгредієнти в будь-якій страві. Ми отримуємо масу негативних відгуків, що при доставці не можна в салаті Цезар замість сухариків покласти оливки. Приїжджає тільки стандартне конкретне блюдо. Якщо з’явиться Dark Kitchen, то швидше за все технічно ми зможемо це питання вирішити і зробити «конструктор страв» всередині Glovo.

– Що найчастіше замовляють, в якому обсязі порцій?

– Наші топ-сейли – Цезар, Цезар Deluxe, салати з морепродуктами. Зазвичай замовляють на компанію – на 3-4 людини, як обід в офіс.

Який середній чек доставки?

– 250-270 грн.

– Він відрізняється від ресторанного?

– Так, він вище на 33-34%.

– Чи може запуск власної доставки замінити доставку на аутсорсі?

– Від нас вимагали доставку ще кілька років тому. Це було неможливо, тому що ми не займаємося мікрологистикою. Для успіху в будь-якому бізнесі важливий фокус уваги.

Я вважаю, що всі компанії, що створюють власну службу доставки, займаються дурницями. Вони повинні віддати це на аутсорсинг і займатися тим, що вміють, а конкретно ресторани – їжею.

Ми сфокусовані на їжі, обслуговуванні, сервісі і не хочемо займатися кур’єрами і питаннями, де не є фахівцями.

Кейтеринг без пафосу

– Ви також запустили паралельно послугу кейтерингу. Навіщо?

– Значна частина наших гостей – opinion-лідери, керівники різних компаній, організатори івентів. Наша цільова аудиторія просила від нас послугу кейтерингу так само, як і доставки.

– Як тоді це відрізняється від звичайної доставки?

– У квітні проходила величезна конференція для дизайнерів KRUPA 2019. Ми обслужили близько 2000 гостей – забезпечили їх обідом і десертами на каву-брейк. Було приготовлено 8000 позицій. Доставку на таку кількість людей одночасно не замовиш. Наша пропозиція в тому, що це дешевше, ніж повноцінний кейтеринг з офіціантами та іншим непотрібним сервісом. Думаю, ми зможемо приємно здивувати будь-кого, досить спробувати звернутися.

– Хто готує ці тисячі страв?

– У випадку в доставкою на KRUPA – готував один ресторан. Вийшли співробітники в нічну зміну і в режимі конвеєра приготували все замовлення. Іноді включається кілька ресторанів, які працюють в ніч і готують весь обсяг. Ми замовляємо спеціальні машини, що зберігають температурний режим страв. Все це привозиться на івент і розвантажується.

– Давно працює сервіс?

– Близько року. Перше велике замовлення ми відвантажили на TEDx Kyiv 2018.

– Відомі івенти вже обслуговували?

– Найвідоміші – український TEDx, KRUPA, Хакатон, Growth Marketing. У нас демократичний кейтеринг, без пафосу – коли просто отримуєш якісну їжу без проблем.

– Як багато ресторанів пропонує подібну послугу на ринку?

– Багато, але відмінність Salateira в тому, що це не джанк-фуд, а ресторанна їжа, подана в простому і зручному форматі.

Salateira 2:0

– Скільки зараз ресторанів в мережі Salateira?

– Сумарно 16 закладів – у Києві, Харкові, Дніпрі та три у Мінську.

– Ви вже неодноразово заявляли про готовність вийти в інші міста-мільйонники. Що вас зупиняє?

– Дуже хочемо потрапити в Forum Lviv у Львові, хочемо в Одесу, але ми поки не знайшли якісне приміщення. Плануємо відкриватися у всіх професійних торгових центрах України, де правильне співвідношення GBA і GLA.

– Правильне співвідношення GBA і GLA – що мається на увазі?

– Співвідношення загальної та орендної площі в ТРЦ має бути приблизно 50 на 50. Ще один показник – правильний tenant-mix. Дивимося на ті місця, де відкривається McDonald’s, KFC.

– Щоб на контрасті працювати?

– Як сказала нам одна з наших гостей: «В McDonald’s ми йдемо грішити, а до вас – замолювати гріхи».

– Де можна чекати нові Salateira?

– Вже підписані договори з Blockbuster Mall, River Mall, Dream Town і Retroville. Ще у мене є бажання відкрити флагман в street-рітейлі – ресторан з великою площею, який буде обслуговувати велику кількість гостей. Це буде Salateira 2.0, але поки немає локації.

– Що саме зміниться в Salateira 2.0?

– Перш за все поміняються речі, пов’язані з “болем” наших гостей – швидкість обслуговування і плутанина з інгредієнтами в салаті. Берете цезар, а вам щось забули покласти. Це людський фактор. Коли є напруга, наприклад, через велику кількість одночасних замовлень, люди можуть допускати помилки. Ми хочемо спростити роботу нашим салатьє – збирачам салатів – щоб мінімізувати можливість помилки.

– На дизайн ресторану зміни вплинуть?

– Не глобально. Він стане більш спокійний: нове освітлення, інші інтер’єрні акценти. У нас на Ярославській світло змінюється в залежності від частини дня: вдень – екшен, ввечері – лаундж. Це ми залишимо, як і звичний зелений колір.

– Що відбувається з Salateira в Іспанії сьогодні?

– Ресторан в Іспанії закрився. Точно як і в Дубаї, це помилка локації. В Іспанії ми відкрилися в класній локації, але вона була на 100 метрів не там, де потрібно. Сотню метрів би з іншого боку будівлі, і ми були б успішні. Але ми не засмучуємося з цього приводу. Не помиляється той, хто нічого не робить. Буде дубль два і в Іспанії, і в ОАЕ.

– Це вже конкретний план?

– Це перспектива. Ми знаємо, що так буде, тому що ми тепер добре розуміємо ці ринки.

– Де за кордоном ще працюють Salateira?

– Три ресторани в Мінську, і ми плануємо активно розширюватися. Наш франчайзі Віталій Пархута – мій партнер і прекрасна людина. Ми знайшли дуже прагматичну спільну мову. В перспективі у нас розширення, причому не тільки в Білорусі. Якщо він захоче і зможе піти в сусідні країни, у нього є на це зелене світло.

– Відрізняється меню в Salateira в залежності від країни-розміщення?

– Страви одні й ті ж, але продукти відрізняються – інші помідори, огірки. Найбільший тренд розвитку food-напрямку сьогодні – це local products. Коротке логістичне плече запорука того, що продукти свіжі. Шлунок людини краще пристосований до локальної їжі, ніж до якоїсь зарубіжної. Це питання, яке великі мережі часто ігнорують.

– Доставку в Мінську плануєте?

– Ми вже запустили доставку в Мінську через локального партнера menu.by. На жаль, Glovo туди поки не вийшло. Але якщо в Білорусь зайде Glovo, будемо відразу вести з ними переговори. Сподіваюся там буде така ж крута команда, як і в Україні.

– Інші зарубіжні ринки розглядаєте?

– Розглядаємо. Але конкретики немає.

– З якими результатами закінчили 2018 рік?

– Хоча ми відкрили тільки один свій ресторан і один по франшизі, продовжуємо рости. Підписали багато договорів оренди, так що в цьому році будемо активно відкриватися. Оптимізували багато бізнес-процесів. Наприклад, починаємо власний імпорт продуктів – хамон будемо купувати прямо з заводу в Іспанії. Хочемо відмовитися від посередників і в Україні, працювати з виробниками продуктів безпосередньо. Це ще один тренд ринку. Потрібно розмежовувати – що повинно працювати на аутсорсі, а які процеси краще налаштовувати безпосередньо.

Читайте також

Перемоги та поразки керуючого партнера Salateira Олександра Савілова


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку