Майбутнє поруч: покупки без черг, без кас і без касирів з мобільною платформою Pikalka

Майбутнє поруч: покупки без черг, без кас і без касирів з мобільною платформою Pikalka

10.05.2019 04:00
  445
rau

Як допомогти покупцям економити час, знизити витрати рітейлерів на персонал і виділитися серед конкурентів завдяки інноваційним технологіям.

Цей текст доступний також російською мовою

Product owner і co-founder компанії Рітейл Технології Андрій Янбухтин про мобільну платформу Pikalka, яка дозволяє покупцеві самостійно сканувати штрих-коди товарів і оплачувати покупку прямо в додатку, не витрачаючи часу на чергу в касу.

– Як одним реченням можна охарактеризувати вашу компанію? Продовжіть фразу: “Рітейл Технології це…”

– Fin-tech стартап для рітейлу.

– Коли саме почалася робота над проектом?

– Саме рішення було підготовлено, як прототип, на початку 2018 року. Інтеграцію з замовником ми почали у вересні і через три місяці роздрукували перший “бойовий” чек. У листопаді 2018-го вже можна було купувати товар в магазині, використовуючи мобільний додаток.  

– Як виникла ідея і яке початкове завдання ставила перед собою команда?

– У покупця є очевидні бажання: не стояти в черзі, отримати інформацію про продукт, швидко знайти товар, зручно оплатити. Рішення так званої “болі” клієнта точно потягне за собою і збільшення середнього чека, і бажання прийти знову. 

Нам дуже хотілося запропонувати рішення, яке дозволить вирішити “біль” покупців в магазинах, на АЗС, в аптеках, ресторанах. Створити реальну лояльність, а не використовувати програму від неї.  Дати людям новий цікавий досвід і подружити online і offline в плані загального UX для покупців.

– Які головні переваги програми для покупця і які – для торгової мережі?

– Для покупця – швидко знайти товар, отримати інформацію про товар (вартість, опис, характеристики, інструкції, відгуки і рейтинги товару). Можливість економити свій час: немає необхідності викладати товар на касі, стояти в черзі і зручно оплачувати покупки.

Для мережі – це повна автоматизація процесу. Це реальний omnichannel. Мережа відразу впізнає клієнта, коли він тільки увійшов в магазин і може з ним взаємодіяти – запропонувати товари на основі історії його переваг, інформувати про персональні акції і так далі.

В магазині

Крім того, можна збільшити середній чек, запропонувавши товар покупцеві в момент його зацікавленість (у тому числі емоційної): коли покупець відсканує штрих-код червоного вина, він зможе побачити пропозицію про те, що третя пляшка безкоштовно, а сир брі до цього вина зі знижкою 10%. Плюс економія на касовому обладнанні і заробітній платі касирів.

– Які можливості це відкриває для маркетингу?

– Для маркетингу відкриваються нові перспективи. Я зараз кажу не про Big Data, а про те, що відбувається до неї.  Мета полягає в можливості розуміти в конкретну мить часу (до факту покупки), чим цікавиться клієнт і що йому можна додатково запропонувати.

Ось короткий перелік маркетингових можливостей, які є “під капотом” мобільної платформи:

    • акції (в тому числі локальні, в конкретному магазині);
    • персональні пропозиції в залі;
    • пропозиція в момент сканування (акції, замінники, аксесуари);
    • збільшення середнього чека в момент покупки товару;
    • Up-sell, Cross-sell, Back end promo;
    • пропозиції при видаленні товару (аналог кинутого кошика в e-commerce);
    • можливість своєчасно впливати на рішення;
    • аргументація залишити товар у кошику
    • зменшення ціни при видаленні товару;
    • пропозиція додаткової знижки на товар, у якого закінчується термін придатності;
    • аналітика: “чим цікавився, а що купив”;
    • багато іншого.

– Кому ще може бути цікавий функціонал мобільного додатку?

– Зараз ми тестуємо можливість доповненої реальності. У ній закладений величезний потенціал. Ми розглядаємо цю технологію як можливість виробника товару і торгової мережі комунікувати з покупцями. Причому не тільки в магазині, але і вдома. Особисто я думаю, що це буде одним з багатьох онлайн-інструментів офлайн-маркетплейса.

– На якій стадії розвитку знаходиться зараз додаток?

– Ми запустилися в першій мережі – Велмарт, зараз додаток можна використовувати і в мережі супермаркетів Велика Кишеня. Рішення працює в повному форматі для здійснення покупок клієнтами в магазинах. Покупець приходить у магазин, сканує товар, оплачує в мобільному додатку, отримує фіскальний чек на окремому принтері (без кас, без касирів, без черг). Йде для того, щоб знову повернутися (посміхається). Додаток доступний для скачування в магазинах Apple і Google.

– Які функції плануєте додати в додаток?

– Буде багато функцій – можливості оплати Apple pay, Google pay, для маркетингу і лояльності. Хочеться зупиниться на одній, над якою зараз ми працюємо. Ми плануємо додати інтерактивний список покупок. Якщо зовсім коротко, то буде автоматичне викреслення товару зі списку при скануванні продукту. Додавання в список буде можливо вручну, на основі предиктивного пошуку і шляхом сканування штрих-коду з упаковки, коли товар закінчився і його треба купити.

Думаємо про колективний список покупок, пропозиції аналогів, якщо потрібного товару немає в магазині, але тут головне не захопитися.

Хочемо також зробити дуже просунуту аналітику для покупця, яка буде використовувати симбіоз природного та штучного інтелекту з елементами машинного навчання і прогнозування.

Працюємо над доповненою реальністю. Мобільний додаток зможе у форматі гейміфікації запропонувати товар або розповісти про нього. Діти зможуть ловити покемонів в йогуртах, поки мама вибирає для тата пиво.

Мобільний додаток буде мультиформатним і для offline магазинів, і для доставки, і для самовивозу. Наша платформа дозволяє зробити справжній omnichannel, про який всі мріють.

– Розкажіть про головні фінансові особливості вашого проекту.

– У нас є свій бренд Pikalka, який ми розвиваємо, як універсальну мобільну платформу. Ми також працюємо по моделі white label, тобто брендуємо мобільний додаток під вимоги та побажання торговельної мережі, відповідно, мережа може позиціонувати цей продукт, як свій, при цьому залишаючи для покупця звичний спосіб здійснення покупок.

Модель монетизації у нас проста. Ми пропонуємо один з двох способів використання мобільної платформи:

  1. Risk-free модель ми беремо на себе всі витрати щодо інтеграції продукту з ІТ-інфраструктурою клієнта. Далі торгова мережа платить ліцензійні платежі у вигляді невеликого відсотка від чека. При цій моделі торгова мережа не робить ніяких капіталовкладень, не платить за розробку, впровадження і підтримку (саме тому ми і назвали її “risk free”). Мережа починає платити тільки тоді, коли цей продукт набирає популярність і приносить мережі додатковий грошовий потік.
  2. Up front fee модель – мережа оплачує інтеграцію і купує ліцензію на використання продукту. При цій моделі у мережі немає змінних витрат, тільки фіксований разовий ліцензійний платіж.

– Чому стартували саме з торговельною мережею Велмарт?

– Це дуже інноваційна компанія, яка першою запустила каси самообслуговування в Україні. Нас вразили багато цифр, особливо пенетрація кас самообслуговування. Вже на першій зустрічі ми зрозуміли, що наші бажання і розуміння процесів, як розвивати online-рішення в класичних магазинах, збігаються. Ми задоволені співпрацею – результатом і часом, за який ми разом вивели продукт на ринок.

– Як плануєте розвивати сам бренд Pikalka?

– Рішення спочатку створювалося, як універсальний продукт, який дозволить покупцям використовувати його в різних мережах і з різним сценарієм. На АЗС заправити автомобіль, не виходячи з машини, в ресторані швидко замовити, заздалегідь розуміючи, що замовляєш. Окремий функціонал для будівельних супермаркетів з характеристиками товару. Їм можна оплатити товар на ярмарках, фестивалях. Плануємо інтеграцію з купівлею квитків у транспорті. Дуже багато крутого функціоналу, який потрібен людям в повсякденному житті.

– Чи є у вас конкуренти?

– Звичайно, є. Перший і головний – це небажання змінюватися і пробувати нове.

Конкурентів, які пропонували б аналогічний продукт, в Україні поки немає. Є схожі рішення в Європі та Америці, але всі вони спрямовані виключно на сканування і швидку покупку.

Частина з них працює на окремих сканерах (не на смартфонах), і для цього потрібно встановлювати складне і дороге устаткування з програмним забезпеченням. У нашому випадку потрібен тільки фіскальний принтер, і то, до переходу на електронний чек. Ми повністю готові до цих змін у законодавстві. Вже зараз в мобільному додатку у покупця зберігаються всі електронні чеки його покупок. Рішень з подібним маркетинговим функціоналом ми поки ніде не зустрічали. Нам багато чого доводиться створювати вперше.

Додаток Pikalka – платформа, яка об’єднує клієнтів, продавців та виробників. Трансформує формати і створює нові можливості для online і offline, використовуючи інновації, маркетинг і бренд.

Читайте також

Як Pikalkа додала касирів, каси і банки в мобільний додаток для двох мереж


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку