Як використовувати тренди «нової економіки»: поради топ-менеджерів Intertop і Нова пошта

Як використовувати тренди «нової економіки»: поради топ-менеджерів Intertop і Нова пошта

02.05.2019 04:00
  359
Ukrainian Retail Association

Які бізнес-моделі працюють в «новій економіці», за рахунок чого можна виграти конкуренцію в світі, що швидко змінюєься і як бізнесу перебудувати свої процеси в нових умовах – думки співзасновника Нова пошта і СЕО Intertop.

Цей матеріал також доступний російською мовою

На форумі Союзу українських підприємців, що відбувся у Києві, відомі бізнесмени обговорювали можливості та виклики світу «нової економіки» та штучного інтелекту. Портал MC Today записав найцікавіші тези співзасновника Нова пошта В’ячеслава Клімова та СЕО Intertop Сергія Бадрітдінова. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

В’ячеслав Клімов, співзасновник Нова пошта

Нова реальність і нові формати бізнесу – це те, що може або зробити кожного з нас дуже успішним, або вбити наші бізнеси. У новій економіці працюють такі бізнес-моделі:

– Франчайзингові мережі. Франчайзинг – це король і головний засіб експансії. Не вкладаючи багато, залучаєш підприємницьку енергію.

Більше половини мережі нашої компанії – це франчайзинг.

– Коворкінги та дистанційна робота. Ти можеш перебувати в Китаї, а твій колега, український підприємець, в цей же час буде генерувати продукти в Берліні для європейської аудиторії.

– Спільне споживання (sharing economy). Базовий запит клієнта – просто дістатися з точки А в точку Б. Навіщо для цього рішення купувати автомобіль? Зараз вже діляться велосипедами, самокатами, скейтами, мотоциклами і таке інше.

– Відсутність активів. Немає цегли, немає заводів, немає обладнання. Ще півроку тому такого явища не було. Наприклад, Glovo – це додаток і жовті рюкзаки. Якщо класичний фінансовий менеджер скаже: «Покажіть мені ваш баланс, панове з Glovo», вони його запитають: «Що таке, до біса, цей ваш баланс?» Їм не потрібен баланс, у них немає активів.

Ще однією ознакою нової економіки є зав’язування бізнесу і сервісу в єдину екосистему.

Найбільш яскраве враження з Китаю – це WeChat. Компанія, яка починала як виробник ігор. Потім на цей хребет ігрової індустрії нанизані один за іншим різні сервіси для життя. Зараз WeChat – це месенджер, платіжна система, гаманець, ID-карта. Найстрашніше для людини в Китаї – це позбутися аккаунта у WeChat.

Багато бізнесів будуються за тією ж системою. Недостатньо просто якогось моносервісу. Ти повинен нанизувати послуги, які обв’язують твого клієнта навколо цієї системи. Життя переміщується в смартфон.

Життя стає безготівковим. Зараз в Китаї практично не залишається паперових грошей. Пластикова карта потрібна тільки для того, щоб завести її в свій смартфон, у WeChat.

У величезній кількості магазинів ви не зустрінете продавця. Всі операції відбуваються за допомогою QR-коду. На кожен товар, починаючи з пачки макаронів і закінчуючи живим крабом, є QR-код. При його скануванні списуються гроші з рахунку – так відбувається платіж. Грошей немає, гроші не існують в їх класичному, старомодному розумінні. Коли ви аналізуєте свої бізнеси зараз, ви повинні бути готові до переходу на економіку «без грошей».

Штучний інтелект, роботизація повсюдно. За допомогою штучного інтелекту обробляються масиви даних в банках і в промислових компаніях.

Управляються міста, міська інфраструктура, швидка допомога, поліція, включаються і переключаються світлофори і таке інше. Роботизація не є чимось фантастичним і приголомшливим. Вона вже приносить мільярди доларів.

Ще одна ознака нової економіки Китаю – це масштабність і швидкість впровадження інновацій. Якщо вони накривають інноваціями, то все відразу. Вони впроваджують їх максимально швидко і часто навіть сиро. Швидкість є ключовим моментом в новій економіці.

В цьому немає нічого жахливого і катастрофічного. Хороша новина в тому, що у вас немає вибору. Вам доведеться жити в новій економіці просто тому, що вона вже існує.

Або ви перебудуєте бізнес під нові умови, станете частиною нової економіки, почнете видавати інноваційні продукти, або будете старомодними хлопцями і вимрете, як динозаври.

Сергій Бадрітдінов, СЕО Intertop Ukraine

Я закликаю всіх працювати над взаєминами з клієнтом. Потрібно робити те, що потрібно клієнту.

Найкращий шлях клієнта – в сільському магазині. Тому що продавець в цьому магазині знає все про жителів свого села. А наші клієнти сидять в телефонах і все роблять в них. Тому сучасний маркетинг повинен бути заснований на даних, адже зараз всі наші кроки оцифровуються.

Ми виділили для себе в маркетингу дві речі. Перше – це купівельний досвід. Для клієнта потрібно створювати театр, щоб він з радістю віддавав гроші.

Ще п’ять років тому до нас приходили різні консультанти, і ми малювали, що робить клієнт, коли приходить в магазин. Зараз ми, озброївшись інструментами Google, працюємо над тим, як врахувати всі дотики з брендом в інтернеті та як це потім впливає на покупку в магазині чи інтернеті.

Друге – це діджіталізація. Цифрова історія бізнесу для вас точно настане. Треба думати, як це впливає на ваших клієнтів, і поступово впроваджувати.

Instagram і YouTube б’є телевізор і зовнішню рекламу. Instagram зростає. І наша цільова аудиторія, яка стає молодшою, сидить там.

Штучний інтелект всюди. Наприклад, у нас на сайті, в розділі жіночого взуття, штучний інтелект може підібрати вам образ під обрану пару.

Великий бренд повинен робити важливі соціальні проекти. Ми, наприклад, підтримуємо Федерацію легкої атлетики України, вже два роки підтримуємо легкоатлетку Юлію Левченко. Якщо ви будуєте великий бренд і думаєте про майбутнє, то слід віддавати. Ви повинні бути екологічними – це великий тренд.

За матеріалами: MC Today

Читайте також –

Топ-6 трендів роздрібної торгівлі в 2019 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

time icon  
  308
Усі новини ринку