Катерина Веремєєва, Watsons: Контент-освіта – новий тренд в PR та маркетингу

Катерина Веремєєва, Watsons: Контент-освіта – новий тренд в PR та маркетингу

17.04.2019 08:15
  486
Ukrainian Retail Association

Начальник відділу корпоративних комунікацій та зв’язків з громадськістю Watsons Україна про покоління Z, тренди та стереотипи в сфері PR.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Представники покоління Z висувають свої вимоги до подачі інформації, і вже недостатньо розіслати прес-реліз з цитатами керівництва в нішеві ЗМІ. Вони хочуть від бізнесу більше соціальних ініціатив, чіпляючих історій та миттєвого реагування на їх запити.

Начальник відділу корпоративних комунікацій та зв’язків з громадськістю Watsons Україна Катерина Веремєєва розповіла Reklamaster.com про тренди та стереотипи в сфері public relations, а також комунікації з поколінням Z. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

Про комунікації з поколінням Z

Взаємодію компаній з поколінням Z важливо розглядати як з точки зору Z-клієнта, так і з боку Z-співробітника. Вони мають свої особливості споживання і вибору роботодавця. Наприклад, вони хочуть отримати доступ до товару і послуги 24/7, максимально комфортно і швидко, з будь-яких пристроїв і зі швидкою доставкою. Їм важливий не стільки сам товар/бренд, скільки досвід взаємодії – емоції, які він дарує.

Молодь любить приходити в ТЦ «потусити». Тому і самі центри, і магазини намагаються залучити їх яскравими враженнями та проведенням часу. Цитрус завжди заповнений представниками покоління Z. Адже там можна торкатися, слухати, посидіти випити кави.

Окремої уваги потребують представники цього покоління при роботі з брендом роботодавця. Зарплата завжди залишається важливою складовою при виборі місця роботи, але вже не такою істотною при зіставленні всіх факторів. Нещодавно INSEAD Emerging Markets Institute, Universum, MIT Leadership Center і HEAD Foundation провели тематичні дослідження. Було опитано 18 000 фахівців і студентів з 19 країн світу. Питали про кар’єру, кадрову політику, лідерство і бізнесі в цілому.

З’ясувалося, що респондентів об’єднує прагнення бути лідерами. Понад 70% опитаних вважають важливим гнучкі умови для роботи, і це буде залишатися актуальним в наступні десять років.

За даними Randstad employer brand research 2018, місія компанії, її роль у сталому розвитку, корпоративна культура відіграють вирішальну роль при виборі центеніалів. Працювати день і ніч? Ні. Максимально ефективно з можливістю дистанційної роботи? Так. А краще і офіс ближче до дому. Можливість навчання, репутація компанії, кар’єрне зростання – фактори успіху для залучення таких співробітників.

Про зміну трендів в PR-сфері

З повсюдною тотальною діджіталізацією онлайн-медіа склали левову частку медіа-ринку. З точки зору співпраці з медіа, онлайн-виходи набагато зручніше моніторити, досліджувати, вони швидше публікуються, простіше і швидше поширюються і можуть бути в ту ж хвилину продубльовані в соціальних мережах, внутрішніх і зовнішніх профілях компанії.

І причиною, і наслідком одночасно є ті ж соціальні мережі, в яких миттєво з’являються новини, короткі огляди. Вже не потрібно чекати ранкової газети для відстеження ситуації в місті/світі. Та й у кого є час на ранковий лонгрід під каву?

Більш того, ньюзмейкером може бути кожен. І ті ж медіа-холдинги, якщо вони адаптувалися під нове середовище, роблять ставку не стільки на репортерів та журналістів, скільки на інфлюенсерів і лідерів думок (як варіант – «вирощують» своїх).

З точки зору піару це означає, що ЦА тепер має перманентний доступ до інформації. Більш того – прямий. Адже якщо хто-небудь захоче поставити запитання в месенджері піар або маркетинг-директору – хто йому завадить? А якщо він не доступний – тим гірше для нього і для компанії. У той же час потрібно бути обережним в своїх проявах – адже будь-яке висловлювання в пості – це публічна заява, на підставі якої журналіст може випустити матеріал. У представників бізнесу більше немає особистих профілів: всі вони автоматично стали публічними.

Про переваги нових PR-інструментів

Як будь-які зміни, ці швидко мінливі тенденції не завжди легко впровадити в роботі, але тільки з точки зору своєчасної адаптації. Адже вони несуть і безліч можливостей для брендів.

Так, швидкий доступ до інформації означає можливість створення і поширення контенту для самого бренду, він та його представники можуть стати лідерами думок.

Або, залучаючи блогерів і лідерів думок, що імпонують з точки зору бренд-комунікації, можна достукатися до цільової аудиторії. Створювати контент, а не чекати, схрестивши пальці, його публікації – на мою думку, прекрасна можливість.

У тих же соцмережах можливості брендів, звичайно, змістилися в платні послуги. Але всі в рівних умовах, і доступний вузький таргетинг дозволяє комунікувати з цільовою аудиторією безпосередньо, або нативно через лідера думок.

Взагалі контент-освіта – новий тренд останніх років як у сфері піар, так і маркетингу, і комунікацій в розрізі бренду роботодавця. Головує тут відео-контент, який найкраще заходить центеніалам.

«Краще один раз побачити, ніж сто разів почути» – ця фраза як ніколи актуальна.

Причому ТВ для багатьох брендів залишається каналом, але виключно для максимального охоплення і включення більш консервативної аудиторії. Однак відео-ролики в Facebook, YouТube, Instagram – основа day-to-day connection з аудиторією. І чим коротше і яскравіше ролик – тим імовірніше, що його переглянуть до кінця і меседж засвоїться. Хочеться виділити пряме live-включення, яке дозволяє показати більш широкому охопленню івенти, продукцію в режимі реального часу.

За матеріалами: Reklamaster.com

Читайте також –

Шкідлива дюжина: 12 типових помилок в маркетинговій кампанії


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку