Алекс Купер: Яким буде Kyiv Food Market і чому майбутнє – за фуд-холами
Яким бачить перший в столиці мультиформатний міський ринок їжі його натхненник, кому буде віддано перевагу при виборі операторів і чим київський проект буде відрізнятися від одеського.
Цей матеріал також доступний російською мовою
В кінці січня стало відомо, що популярний одеський ресторатор, власник таких проектів як Молодість, Givi to me, МАО, Пишечна, Міський ринок їжі та інших Алекс Купер має намір представити киянам новий формат закладів громадського харчування – Kyiv Food Market. За словами підприємця, він буде складатися з 26 корнерів, кулінарної школи та поп-ап ресторану. Тоді – в короткому повідомленні на особистій сторінці Facebook – бізнесмен не став розкривати подробиці. В інтерв’ю порталу bzh.life Купер відкрив завісу таємниці над своїм новим проектом, розповівши трохи більше про концепцію й майбутнє закладу. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Про концепцію
Ідея Kyiv Food Market буде відрізнятися від Міського ринку їжі в Одесі. У Києві буде бістро-маркет, який об’єднає кращу їжу і рестораторів Києва. Якщо приводити аналогію: це як бістро при хороших дорогих ресторанах з довгим записом і, як правило, запрошеною зіркою. Страви в таких бістро готують шефи та кухарі з ресторанів, завдяки чому їжу такого рівня може спробувати будь-яка людина.
Про ресторани
Ми зберемо на одному майданчику 26 проектів. Це будуть найвідоміші ресторани міста, і, на нашу думку, з найсмачнішими стравами. Будуть заклади, які отримували премію “Сіль” і у яких в ресторанах – повні зали.
Про будинок
Kyiv Food Market розміститься в будівлі, яка раніше була частиною заводу “Арсенал”. 10 або 15 років вона не використовувалася. Коли ми туди увійшли, то побачили порожнє приміщення без підлоги.
Цю будівлю ми шукали півтора року, вибір був невеликий. До того ж, у нас були підвищені вимоги до приміщення: це буде технологічно складний об’єкт із великою кількістю кухонь і учасників. Персоналу – близько 120 осіб. Також важливу роль відігравали такі фактори як потужність енергомереж, висота стель, трафік і можливість шуміти. Загалом, базові критерії пошуку – як при виборі приміщення під ресторан, але помножені на 10.
Про реконструкцію
Реконструкцією займається власник будівлі. Він узгоджує проект з КМДА, київськими істориками. Все максимально “екологічно”, наскільки це можливо. Ми не надбудовує поверхи всередині або зовні, не ставимо нові вікна. Тому історичний фасад залишиться недоторканим, а будівля буде рівно в тому вигляді, як її побудували.
Для тих людей, які займаються реконструкцією – це дуже складна історія, тому що колишню промислову будівлю потрібно утеплювати, а найпростіший спосіб – це використовувати зверху якийсь декоративний елемент, наприклад, плитку. А тут такої історії не буде.
Киянам і людям, що переживають про збереження історичних будівель, хочу сказати, що ця будівля буде рівно такою, як зараз, але відреставрованою.
Про дизайн
Дизайном займається архітектурне бюро Слави Балбек, яке оформляла Міський ринок їжі. Дизайн Kyiv Food Market буде іншим, адже тут ми маємо справу з виробничим приміщенням, а не зі старовинним будинком банку, як в Одесі. Складно описати стиль, але якщо грубо – то це лофт, як би заїжджено це не звучало. Ми знаходимося в промисловій будівлі та не можемо піти від її історії.
Про конкуруючі фуд-корти в місті
Я чую історії про нові фуд-корти з моменту відкриття Міського ринку їжі. Знаю, напевно, про 20 людей, які планували та навіть починали ремонт, щоб зробити щось схоже.
Зараз я знаю, як мінімум, про шість схожих проекти, які роблять в Києві. Ставлюся до цього спокійно, адже ресторанний бізнес – одна з найбільш конкурентних ніш. Ми робимо все, що від нас залежить, щоб проект був якісним, а люди були задоволені. А далі, як то кажуть, люди розсудять.
А взагалі фуд-холи, фуд-маркети – це тренд, який буде наздоганяти Київ ще років п’ять. Будуть переформатувати торгові центри, ринки, старі приміщення, під це будуть будуватися нові приміщення. Я вважаю, що Бессарабка рано чи пізно теж стане фуд-холом, що дуже, на мій погляд, логічно.
Читайте також –
В режимі 24/7: як Алекс Купер відкриває по два ресторани на рік