Більше, ніж листоноші: навіщо Нова пошта власна платіжна система

Більше, ніж листоноші: навіщо Нова пошта власна платіжна система

22.01.2019 04:00
  1747
Ukrainian Retail Association

Лідер українського ринку експрес-доставки і найбільший приватний поштовий оператор країни продовжує освоювати нові ніші. У чому унікальність платіжної системи NovaPay і чому вибрали її, а не перевірені рішення.

Цей текст доступний також російською мовою

Про те, як вплинула на роботу відділень Нова пошта власна платіжна система розповів портал AIN.UA З кінця вересня 2018 року всі 2700 відділень оператора почали працювати на новому програмному забезпеченні NovaPay. Це власна платіжна система, яку розробила і впровадила компанія Пост Фінанс, що входить до групи компаній Нова Пошта. Генеральний директор Пост Фінанс Андрій Кривошапко розповів про те, як фінансова компанія створила IT-продукт, що змінилося в обслуговуванні, чим викликана необхідність розробки власної платіжної системи.

Навіщо своя платіжна система

Кожна третя посилка, відправлена ​​через Нова пошта, оплачується у відділенні після огляду. З 2014 року компанія Пост Фінанс працювала на сторонніх платіжних системах. Але попит на фінансові послуги постійно зростав – приблизно на 40% в рік. І було ясно, що потрібно створювати власну платіжну систему, тому що ніхто з підрядників на українському ринку не зміг би забезпечити зростаючі потреби компанії в швидкості і якості проведення операцій, в гнучкості і оперативності адаптації під нові сервіси та продукти.

Ще одна причина – проблеми в роботі систем. Щомісяця близько 10% робочого часу стороння платіжна система не працювала (наприклад, через невдале оновлення).

Регулярно з’являлися помилки в оновленнях, які вимагали оперативних доопрацювань і ми ніяк не могли вплинути на швидкість їх усунення, або стикалися з внутрішніми труднощами в системі на стороні розробника. Природно, що це не влаштовувало і клієнтів, і нас.

Крім того, за даними НБУ за 2018 рік компанія Пост Фінанс займає перше місце серед небанківських організацій з грошових переказів з часткою 45%. З огляду на наші обсяги, ми зобов’язані мінімізувати ризики роботи з підрядниками. Наприклад, Нацбанк може відкликати ліцензію у сторонньої компанії-провайдера в будь-який час, і ми не в змозі на це вплинути або це передбачити.

Чому робили самі

На розробку і впровадження власної платіжної системи компанії Пост Фінанс знадобився рік. У вересні 2018 року всі відділення компанії Нова пошта поали працювати на NovaPay. У її реалізації не брали участь сторонні IT-компанії. На це було кілька причин:

  • Ми не хочемо залежати від сторонніх компаній або команд, тому всі процеси зробили всередині. Нам потрібно постійно розвиватися і давати клієнтам нові можливості і сервіси, а це вимагає оперативної реакції і впровадження;
  • Мінімізувати ризики в роботі з підрядниками;
  • Посилити компетенції власної компанії для нових розробок (вище швидкість реакції на зовнішні чинники ринку, внутрішні потреби та ін.)

В результаті, всі процеси – від задуму до успішного впровадження – були виконані фахівцями Пост Фінанс. NovaPay – більш надійна, адаптивна і керована, ніж інші системи, які існують на ринку і ті, з якими ми працювали.

Які завдання вирішує NovaPay

Власна платіжна система дозволила нам обслуговувати клієнтів швидше – майже в два рази – і автоматизувати велику частину операцій за рахунок застосування сучасних технологій. Вони значно відрізняються від тих, що були розроблені 3-5 років тому. NovaPay дозволяє нам гарантувати безпеку операції, контролювати відповідність усім вимогам законодавства та фінансового моніторингу.

Нове ПЗ має правильну архітектуру і розроблено спеціально під процеси компанії Нова пошта, тому нам вдалося збільшити швидкість проведення транзакцій і оптимізувати наші операційні витрати.

Тепер на обробку однієї транзакції йде в середньому 23 секунди. Це в два рази швидше, ніж було. В середньому по Україні ми вже обробляємо до 2000 фіноперацій в хвилину.

Приблизно стільки ж транзакцій проводить, наприклад, великий банк або велика роздрібна торговельна мережа в свої пікові години. Але хочемо в 2019 році збільшити цей показник до 3000 транзакцій в хвилину.

NovaPay – це платіжна система, яка хоч і розроблена для компанії Нова пошта, але ми плануємо пропонувати свої послуги ринку України для e-commerce. А це додаткове джерело заробітку для компанії.

Читайте також –

Ірина Холод, Нова пошта: Тенденції онлайн-шопінгу в Україні


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  744
Усі новини ринку