Цей текст доступний також російською мовою
Агентство інтернет-маркетингу Promodo проаналізувало 150 e-commerce сайтів з 13 країн Центральної та Східної Європи, в тому числі, й України. Як пише портал Бізнес.Цензор, дані були взяті з Google Analytics великих і середніх сайтів з таких категорій: електроніка, автотовари, подорожі, маркетплейси, здоров’я та краса, мода та стиль, товари для дітей, книги, продукти, товари для дому та розваги.
Ось що вдалося дізнатися.
E-commerce в Центральній і Східній Європі
1. Кількість сесій збільшується. Це говорить про те, що пошук інформації в інтернеті стає невід’ємним етапом на шляху клієнта до покупки. Зростання трафіку значно перевищує зростання кількості транзакцій. Це свідчить про те, що частину покупок користувачі здійснюють в офлайні.
2. В 2018 році користувачі купували з комп’ютера майже в два рази більше, ніж з мобільного. При цьому обсяг мобільного трафіку випереджає десктопний. Це може свідчити про те, що покупці шукають інформацію на ходу з мобільних пристроїв, а оформляють покупку вже з дому зі звичного персонального комп’ютера (ПК).
3. Кількість трафіку, що генерується повторними клієнтами, зросла на 24%, а дохід – на 15%. Вони приносять в чотири рази більше доходу, ніж нові, до того ж їм набагато легше продавати.
4. Контекстна реклама (PPC) в 2018 році обігнала органічну видачу, ставши найефективнішим каналом залучення трафіку. Прямий трафік збільшився на 4%. Значно зросла частка переходів по e-mail-розсилці – на 6,5%.
Український ринок e-commerce
1. Середній чек онлайн-покупок в Україні майже в половину менше, ніж в інших країнах Центральної та Східної Європи: $38 в Україні проти $74 в Європі. Кількість транзакцій в середньому менше на 60%.
2. Мобільний трафік зрівнявся з декстопним. При цьому, більше доходу, як і в Європі, приносить десктоп (70%). В Україні частка доходу та трафіку, які генерують користувачі, що повернулися на сайт, не відрізняється від європейських показників.
3. Розподіл доходу українських проектів за каналами трафіку: платний трафік (від реклами) – 25%, органічний (запити в пошуковиках) – 29%, прямий трафік (прямі заходи) – 14%, реферальний (з інших сайтів) – 18%, e-mail – 4%.
Які digital-канали найбільш вигідні для українського e-commerce по категоріям
В категорії Електроніка лідирує контекстна реклама, яка принесла в 2018 році 38% трафіку та 25% доходу. При цьому 4% трафіку приносять брендові запити (коли в пошуковик вводять назву магазину), вони ж генерують майже 10% доходу.
Менше трафіку та доходу приносить e-mail (1,8% та 2,35%), бо електроніка відноситься до товарів попереднього вибору. Топові магазини електроніки активно розвивають YouTube-канали, посилюючи комунікацію з аудиторією.
Мода та стиль. У цій категорії найбільше трафіку та доходу приносять контекстна реклама та органічна видача.
Одяг, взуття та аксесуари також успішно просуваються через розсилки та соцмережі. “Модники” набагато сильніше залучені в соціальне життя, вони переглядають в 5 разів більше фото і перевіряють Instagram до 15 разів на день.
Подорожі. Travel-майданчики активно співпрацюють з сервісами онлайн-бронювання житла, блогерами, CPA-мережами та каналами Telegram. Найбільший дохід від рефрального та пошукового трафіку та прямих заходів.
Автотовари. Контекстна реклама приносить 50% трафіку та 60% доходу. Водночас органічна видача показує дуже слабкі результати – 14% трафік та 13% – дохід.
Маркетплейси. У цій категорії найбільше доходу і трафіку приносить контекстна реклама – 32% та 47% відповідно. Органіка та e-mail показують високу результативність – 24% та 9% доходу.
Книги. Найвищу дохідність тут має контекстна реклама та органічна видача – по 33%. Серед платних каналів гарно працюють розсилки по e-mail – 7,5% доходу.
Товари для дітей. 50% доходу в категорії генерує контекстна реклама. Органічна видача – 15%. Водночас e-mail і соцмережі показують результативність вище, ніж в середньому по ринку – 10% та 2% доходу відповідно.
Медійна реклама приносить найменше доходу, адже вона націлена на охоплення та підвищення впізнаваності бренду.
Товари для дому. Категорія має найнижчий показник конверсії, оскільки користувачі хочуть “пощупати товар”. Через це більшість покупок здійснюється офлайн. Найрезультативнішим каналом з трафіку і доходу є органічна видача – 39% та 35% відповідно.
Контекст дає 30% трафіку та 18% доходу, а соцмережі – 3%. Це в три рази вище, ніж в середньому по ринку, бо товари декору та дизайну купують “очима”. Показники e-mail найнижчі на ринку e-commerce.
Краса та здоров’я. Найбільш ефективний канал як по доходу, так і по трафіку – органічна видача (38% та 49% відповідно). Контекстна реклама дає 22% трафіку та 33% доходу.
Розваги. Найбільше доходу та трафіку генерує органічна видача – 32% та 47%. Контекстна реклама – 24% доходу.
Продукти. Органічна видача генерує більшу частину доходу (38%), розділивши перше місце по залученню трафіку з каналом контекстної реклами.
Джерело: Бізнес.Цензор
Читайте також –