Історія Aroma Kava: як за 4,5 роки відкрити 200 кав’ярень і підкорити 20 міст України
Представники однієї з найбільших українських мереж кав’ярень Aroma Kava про історію та принципи мережі, роботу з франчазерами, труднощі та плани.
Цей текст доступний також російською мовою
Ще кілька років тому бренд Aroma Kava був маловідомим кавоманам. Тепер ця мережа вважається українським аналогом Starbucks – її точки можна зустріти практично на кожному розі столиці і у більш ніж 20-ти містах України. Як працює мережа, на що робить ставку, з якими труднощами стикається і які цілі перед собою ставить, RAU розповіли представники Aroma Kava.
– Aroma Kava – одна з найбільших кавових мереж країни. У чому секрет?
– Секрет в комплексі правильних рішень. В першу чергу, це правильне позиціонування, доступні ціни і проста візуалізація. Aroma Kava – кав’ярня, яка завжди поруч. І звичайно, продукт – у нас найкраща кава, однаково хороша у всій мережі.
– З чого почалася історія мережі?
– З відкриття першої кав’ярні 8 березня 2014 року в Харкові. Розвивалися поступово – крок за кроком. Перед тим як почати продавати франшизу, встигли відкрити кавові точки в самих різних форматах і регіонах. Пристойно «набили шишки», поки вдалося стандартизувати всі процеси.
– На яких умовах продаєте франшизу?
– Перш за все: виконання стандартів обслуговування. Ми дотримуємося єдиної візуалізації, рецептури, технології приготування і алгоритмів обслуговування. Концепція адаптована під формати від 6 до 150 кв. м. Ділимо їх на моделі S, L і M, залежно від розміру точки, а також Express-формат. Необхідні інвестиції в об’єкт – від 250 000 до 800 000 грн. При цьому роялті становлять всього 2%.
– Як контролюєте дотримання стандартів? Вдається мотивувати франчайзі дотримуватися встановлених принципів сервісу?
– Контроль за виконанням стандартів лежить на менеджерах по франчайзингу та тренерів. Також використовуємо незалежне агентство для контролю якості обслуговування. Головною мотивацією до виконання є прибуток, адже коли відвідувачі отримують якісний продукт у всіх сенсах (це і про каву, і про кав’ярню в цілому) – їм хочеться повернутися ще раз.
– Який середній термін окупності закладу в столиці, в регіонах?
– 12-18 місяців в залежності від формату точки і місця розташування.
– З якими труднощі на українському ринку доводиться стикатися?
– Найбільше клопоту доставляє якість роботи персоналу. Ми вкладаємо чимало зусиль та ресурсів в розвиток наших співробітників, створюємо всі умови для комфортної роботи з гідною для нашого ринку оплатою. Але знайти в Україні хороший персонал не так просто. Є труднощі з пошуком якісних приміщень, відсутністю культури у франчайзі. Менталітет в українців, на жаль, такий, що люди більше воліють вкладати гроші в “своє, але гірше”, ніж купити готову франшизу, яка за фактом принесе більше прибутку.
– Як вдається зайняти топові місця в Києві?
– У нас досить позитивна історія взаємин з орендодавцями, ми завжди виконуємо взяті на себе зобов’язання.
– Яка найбільш відвідувана торгова точка?
– Як правило, в центральній частині будь-якого міста.
– Як працює система лояльності? Які результати приносить?
– При купівлі наші клієнти отримують можливість використовувати одну з двох опцій: знижка від вартості чека, або накопичення зірок за кожну покупку з подальшою можливістю обміну на напої, десерти та ін. Основний результат – це постійні і лояльні до нас клієнти.
– Скільки зараз всього закладів Aroma Kava в Україні?
– Понад 200 кавових точок по всій Україні, в тому числі Києві, Львові, Харкові, Одесі та Дніпрі. Сервіс і вибір кавових напоїв, десертів і сендвічів скрізь однаковий.
– Наскільки велика конкуренція на вітчизняному кавовому ринку?
– Достатня для того, щоб не розслаблятися. Тут головне – мати досить конкурентних переваг, щоб вибирали саме вашу мережу. Ми приділяємо багато уваги використанню більш якісних сортів кави, можливості приготування напоїв з використанням рослинного молока, цікавимося health-продуктами.
– Чи багато місць в Києві, де дійсно можна випити хорошу каву?
– Смак і очікування споживача дуже суб’єктивні. Таких місць в Києві достатньо, і це не обов’язково тільки Aroma Kava. Все залежить від фінансових можливостей і переваг споживача.
– Що, на вашу думку, заважає Starbucks вийти на український ринок?
– Starbucks зупиняє невисока купівельна спроможність населення і низька ціна чашки кави при досить високій його якості. В Україні величезна кількість незалежних кав’ярень, а економічна і політична ситуація залишає бажати кращого. Нестабільність ринку відлякує Starbucks.
– Важко було б з ними конкурувати? Або це зовсім інша концепція?
– Конкуренція зі Starbucks залежала б від того, з якою стратегією вони б виходили на ринок. Можливі варіанти.
– Які переваги для покупця виділяєте в Aroma Kava?
– Однаково якісний продукт, хороше обслуговування і зручне розташування кав’ярень.
– Які плани на розвиток?
– Плануємо активне розширення мережі в найближчі кілька років. Постійно надходять пропозиції про вихід за кордон, але рішення про відкриття в якійсь конкретній країні поки не брали.
– Чи є глобальна мета у мережі?
– Такої мети, як, наприклад, “зробити світ прекрасним” у нас немає. Ми просто робимо все для того, щоб наш продукт був якісним і доступним для наших споживачів, а відвідування наших кав’ярень викликало позитивні емоції у наших гостей. Одним з основних пріоритетів вважаємо також якісну співпрацю з нашими партнерами.
Читайте також –
Вінницький Starbucks: як з мінімумом вкладень побудувати мережу кав’ярень