
Ролики тижня: Київстар, Фора, Master Zoo, Укрпошта, Cher’17


З якої платформи краще починати продаж своїх товарів онлайн новому бізнесу: з нуля створювати власний сайт, використовувати шаблонний макет інтернет-магазину або відразу виходити на маркетплейс.
На даний момент інтернет відкрив цілу гору нових можливостей для підприємців-початківців, але не розповів, що з ними робити. LIGA.net попросила фахівців пояснити. І розповіла про переваги та недоліки кожного варіанта. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
На думку фахівців, власний сайт варто створювати, коли підприємець добре вивчив ринок, переконався в затребуваності товару, розуміє, яким повинен бути сайт для клієнта, хоче зробити майданчик з ексклюзивним дизайном і вибудовувати свій бренд.
Власний сайт, звичайно, потрібно робити на замовлення. Це займе чимало часу й обійдеться у велику суму.
Якщо замовляти сайт у веб-студії, то ціна може вимірюватися тисячами доларів, а час розробки – місяцями, в залежності від складності замовлення. Фрілансер ж зробить в рази швидше та дешевше, але не факт, що якісно. Тому що в веб-студії над проектом працюватимуть кілька людей.
“Такі сайти мають великий потенціал в плані розвитку функціоналу. Вони повністю автономні й не залежать від майданчиків, їх можна переносити з хостингу на хостинг без втрати даних. Власний сайт дозволяє нарощувати функціонал поступово, тобто спочатку можна стартувати з початковим набором функцій, необхідних для продажів, а в процесі нарощувати його”, – описує переваги цього шляху Digital Art Director маркетингового агентства Digital Choo Євген Шуклін.
Але у них є і недоліки. Засновник проекту Startup.In.UA Олександр Рябцев виділив наступні:
“Шаблоний сайт можна використовувати на початковому етапі e-commerce для напрацювання навичок продажів і накопичення досвіду, – для стартапу або невеликого бізнесу, який поки що має невеликий асортимент”, – вважає співвласник інтернет-магазину автозапчастин DOK.ua Андрій Дашкевич.
На його думку, головний недолік шаблонів полягає в тому, що вони негнучкі, тому якщо в міру зростання хочеться щось видозмінити або перебудувати, це практично неможливо зробити.
Євген Шуклін порівнює шаблонні сайти з фізичним магазином, в якому не можна робити ремонт або перестановку. І зазначає, що до того ж такі сайти не унікальні – той же шаблон може купити будь-хто.
Проте, у шаблонних сайтів є й переваги. Їх легко створити самому та вони вимагають всього пари сотень гривень на місяць абонплати. Head of PR інтернет-агентства SEO-studio Наталія Дмитрієва також зазначила, що через п’ять років існування будь-якого сайту потрібен апгрейд і більшість конструкторів регулярно випускають оновлення своїх шаблонів.
Цей варіант теж відмінно підходить для новачків: на маркетплейсі можна швидко створити інтернет-магазин і коштувати це буде кілька тисяч гривень на рік. Для тих підприємців, які тільки починають працювати в сегменті e-commerce, цей варіант – найбільш вигідний.
Переваги маркетплейсов описав CEO Prom.ua Іван Портной:
Але недоліки у цього варіанту теж є. Євген Шуклін назвав такі:
Взагалі, більшість фахівців більше рекомендують використовувати маркетплейс в якості додаткового каналу продажів. І з його допомогою збільшувати трафік на основний сайт.
Джерело: LIGA.net
Читайте також –
Епоха маркетплейсів: як онлайн-торговля розвивається в Україні та світі