Аналітика Nielsen: які категорії товарів найчастіше купують онлайн (інфографіка)
Компанія Nielsen проаналізувала як ростуть світові онлайн-продажі продуктів харчування та інших товарних груп, а також визначила категорії, в яких українці роблять інтернет-покупки найчастіше.
За даними нового звіту Nielsen Connected commerce 2018, онлайн-покупки упакованих та свіжих продуктів харчування за останні два роки в світі збільшилися на 15%, а зростання впевненості споживачів у екосистемі онлайн-покупок призвело до покупок в більш широкому діапазоні категорій.
Звіт показав, що 26% глобальних споживачів купили свіжі продукти онлайн, що на 15% більше ніж в період між 2016 і 2018 роками.
Це сприяє зростанню загальної онлайн-торгівлі в сегменті FMCG, яка за останні два роки наростила свої обсяги до $70 млрд.
Міцно закріплені категорії в онлайн-торгівлі, такі як мода, подорожі та книги, як і раніше становлять найбільшу частку онлайн-транзакцій (61%, 59% і 49% світових споживачів, відповідно, зробили покупки в цій категорії). Тим часом, категорії, в яких спостерігається найзначніше зростання активності в електронній торгівлі, включають доставку з ресторанів, де 33% інтернет-споживачів заявили, що вони зробили покупку (на 2 п. більше в порівнянні з 2017 роком), запаковані продукти (на 3 п. більше – до 30%) і свіжі продукти (на 2 п. більше – до 26%).
Звіт Nielsen показує, що споживачі більш відкриті для покупки упакованих та свіжих продуктів онлайн, коли їм пропонують різні варіанти покупок і гарантії якості.
Майже половина (49%) споживачів в світі заявили, що гарантія повернення грошей за продукти, які не відповідають замовленням, буде позитивно впливати на покупки в інтернеті. Ще 45% споживачів приваблює опція по заміні в той же день продуктів, яких немає в наявності, в той час як 44% очікують безкоштовну доставку для мінімізації витрат.
В Україні ситуація з покупками виглядає так: 58% стверджують, що купують одяг, взуття та аксесуари, 50% – IT техніку та мобільні пристрої. Далі за списком слідує споживча техніка (44%), а також косметика і товари для догляду за собою (40%). Що стосується продуктів харчування, то лише 6% українських споживачів сказали, що купили упаковані продукти і 3% – свіжі продукти.
Як зазначає директор по роботі з роздрібними мережами Nielsen Україна Юрій Ліщук, в питанні онлайн-покупок довіра споживача є обов’язковою. «Покупцеві важливо знати, що він купує гарантовано якісний і неушкоджений товар, доставка буде своєчасною, а процес оплати надійним. Довіра особливо важливий аспект для сфери FMCG, де питання свіжості та якості стоїть гостро, і немає можливості йти на компроміс», – говорить експерт.
В цілому, в Nielsen вважають, що інтерес споживачів до онлайн-покупок продуктів харчування буде рости і надалі.
«Відстежуючи еволюцію електронної комерції в таких країнах-новаторах, як Південна Корея, де онлайн-продажі тепер складають вражаючі 20% всього сектора FMCG, ми знаємо, що споживачі слідують певній схемі поведінки в області онлайн-покупок. Подорожі, мода і книги є типовими категоріями для початківців онлайн-покупців, але в міру того, як їх рівень знань, комфорту і довіри зростає, асортимент в онлайн кошику розширюється в такі сфери, як краса, особиста гігієна та дитячі товари, а потім переміщається ще далі – в категорії упакованих та свіжих продуктів. І про це свідчить значний стрибок, який ми спостерігали в онлайн-покупках в рамках категорій продуктів і доставки в останні роки», – зазначає Пітер Гейл з підрозділу по роботі з роздрібними мережами Nielsen.
На його думку, наступна хвиля еволюції в процесі покупок в інтернеті буде викликана інноваціями в цифровому світі та персоналізованих пропозиціях, заснованих на аналізі споживання конкретного споживача в інтернеті.
Читайте також –
Юрій Ліщук, Nielsen Україна: Яким буде FMCG-рітейл майбутнього