Білоруський бренд Conte подав до суду на український інтернет-магазин
Кілька років тому український підприємець Андрій Сидоренко почав торгувати в інтернеті панчохами і шкарпетками відомого білоруського бренду Conte, а тепер відстоює право продовжувати бізнес в суді.
Як пише портал AIN, підприємець зареєстрував домен Conte.net.ua і кілька років розвивав на ньому інтернет-магазин. Але зараз білоруська компанія хоче сама займатися інтернет-торгівлею на українському ринку, і заперечує право володіння доменом. З точки зору білоруського власника бренду – «Конте Спа», домен повинен належати їм, адже в назві використана їх ТМ. З точки зору підприємця, у нього відбирають інтернет-бізнес, який він розвивав п’ять років. У досудовому порядку вирішити спір поки не вдається.
З чого все почалося
Близько п’яти років тому Сидоренко звернувся до українського представництва бренду «Конте Україна», щоб укласти договір на продаж продукції. Він почав працювати з дистриб’ютором цього бренду, СПД “Сахаров”, реалізовувати товари під брендом Сontе. Тоді, за словами підприємця, в уанеті майже ніхто не займався продажем цього бренду, тому в 2013 році він зареєстрував інтернет-магазин Conte.net.ua і почав його розвивати.
За словами Сидоренка, проект з запуску інтернет-магазину схвалили в «Конте Україна», його контролювала тодішній комерційний директор компанії Ірина Нечипоренко, правда, документального підтвердження цьому не збереглося, оскільки все спілкування йшло по телефону. Редакція зв’язалася з Іриною (вже не працює в компанії), щоб підтвердити цю інформацію, вона відмовилася давати коментарі на цю тему, але додала, що намагалася допомогти Андрію розібратися з ситуацією.
«З часом ми стали кращим магазином в Україні по представленій продукції Conte, витіснили з ринку конкурентів – невеликі інтернет-магазини. Весь цей час ми вкладали в розвиток магазину, в SEO, в просування. Суми, які ми вклали в магазин, озвучувати не можу, але середня зарплата становила 7000 грн, плюс ми залучали SEO-компанії, а у них бюджети вимірюються в тисячах доларів на місяць», – розповідає підприємець. Перші 4 роки весь прибуток від магазину реінвестували в його ж розвиток.
Зараз цей інтернет-магазин в топі Google по ключових запитах. На перших місцях – Сonteshop, офіційний магазин бренду.
Конфлікт сторін
Близько року тому власники бренду вирішили розвивати власний інтернет-магазин на домені Сonteshop.com.ua – цей домен працював з 2009 року, але компанія перекупила його у власниці за 18 000 грн.
Через рік офіційний магазин набрав обертів, вийшов на перші місця по видачі. Власники вирішили отримати права на найближчих конкурентів через суд. Переговори про продаж самого магазину – з доменом, клієнтською базою та іншим з Андрієм велися, але за його словами, закінчилися нічим. Редакція AIN.UA направила запит про ситуацію в білоруський офіс компанії «Конте Спа», але відповіді поки не отримала.
Позов проти власника домену поданий до Печерського районного суду Києва.
Позиція позивача
Редакція AIN.UA ознайомилася з матеріалами справи, за документами позиція компанії виглядає таким чином:
- Білоруська «Конте Спа» є відомою компанією, яка виробляє одяг, білизну, панчохи і шкарпетки, продає цю продукцію в 30 країнах, відповідно, ТМ Conte зареєстрована в багатьох країнах, в тому числі – і в Україні.
- В Україні діє інтернет-магазин Conte.net.ua, який позиціонує себе як офіційний інтернет-магазин цієї ТМ, що не відповідає дійсності, ТМ використовується як в домені, так і на сайті магазину (що не зовсім так, оскільки на сайті магазину написано тільки, що він “спеціалізується на продажі фірмової продукції Conte”. Також, це твердження суперечить словам власника магазину про те, що він працював за згодою українського представництва бренду).
- Компанія-позивач, згідно з позовною заявою, кілька разів зверталася до власника домену з вимогою припинити неправомірне використання ТМ, але не отримала відповіді (що суперечить свідченням самого власника магазину).
- У позові компанія вимагає припинити порушувати свої права на ТМ і переделегувати домен Conte.net.ua собі. Юристи компанії відзначають, що такий спосіб захисту прав в українському законодавстві не визначається, однак і не забороняється.
Справа розглядається в суді з весни цього року, суд поки не приймав рішень у справі, процедурні рішення можна подивитися тут і тут.
«Через недосвідченість я не розумів, що мені потрібно було з ними підписати додатковий договір про використання логотипів і ТМ, так званий ліцензійний договір. Зараз на мене подано позов за неправомірне використання логотипу, ТМ, в тому числі й в доменному імені. У мене хочуть відібрати домен, але це буде означати втрату значної частини бізнесу. Хоча в законах немає норми про переделегування домену, його можна тільки заблокувати», – каже власник магазину.
Наступне судове засідання по його справі відбудеться 20 листопада.
Джерело: AIN
Читайте також –
Кейс Rozetka і Promodo: як за 7 місяців збільшити дохід від соцмереж на 88%