Святослав Амелін, співвласник інтернет-магазину Mebelok.com і раніше член правління Української асоціації меблевиків, про те, як вітчизняним меблевим рітейлерам підготуватися до приходу великих світових меблевих операторів і глобальної конкуренції з появою в Україні IKEA.
Що робити українським меблярам, щоб “вижити” після приходу IKEA в Україні?
- Об’єднувати зусилля і кооперуватися. Це може бути співпраця в рамках Української асоціації меблевиків, кластеризація за географічним принципом, співпраця в форматі колективних закупівель, стендів або виробничої колаборації. Наприклад, в Німеччині частка кооперативних баеров на меблевому ринку дуже велика.
Я впевнений, що невеликий меблевий бізнес в перспективі десяти років зможе вижити тільки як ремесло в регіонах. Тому, чим раніше ви самі станете великим або частиною великого меблевого бізнесу, тим більше ймовірно виживання.
- Підвищувати ефективність праці та оптимізувати процеси з метою мінімізації собівартості готового продукту. Глобальна економіка це не тільки боротьба маркетингових бюджетів, а й боротьба схем управління і організації бізнесу. Чи виживе той, хто зможе зробити і доставити товар певних споживчих властивостей по самій вигідною ціною і найшвидшим і зручним способом.
- Створювати продукти з більш високою доданою вартістю. Меблі це не тільки матеріали або робота верстатів. Це ще й результат інтелектуальної праці дизайнера, конструктора, маркетолога, фотографа, мерчандайзера і т.д. Які б якісні меблі ми не робили, якщо вони не відповідають актуальним смакам споживачів або недоступні для покупки широкому колу клієнтів, продати їх буде вкрай складно. Навіть задешево.І навпаки, товари зі стильним і функціональним дизайном часто купують навіть з довгим терміном очікування і не завжди високої якості. Мені здається дуже точною фраза – retail is detail. Розуміння того, що в продажах меблів немає дрібниць на які можна закрити очі – вірний шлях до серця клієнта. І на цьому шляху не варто боятися експериментів в дизайні.
- Розвивати, а точніше – створювати меблеву логістику. На жаль, в Україні немає меблевої логістики, навіть неякісної. Звичайно, якщо вважати логістикою перевезення дивана з пункту А в пункт Б, то такі послуги здійснюють багато операторів. Але якщо дивитися на доставку меблів, як на сервіс від виміру у клієнта, доставки, підйому і занесення, складання меблів і до винесення залишків упаковки і старих меблів, то такого сервісу НІ. І більшості торгових компаній доводиться розвивати цю компетенцію у себе. Хоча вона має абсолютно відмінну логіку і невластиві нам бізнес-процеси. По суті, нам доводиться створювати «бізнес в бізнесі». Хоча досвід інших країн (Росія, Німеччина, Польща і т.д.) показує, що саме сервісно-логістичні оператори стали драйверами меблевого ринку, особливо в регіонах.
- Розширювати канали збуту. Ваш товар повинен бути представлений в максимально можливій кількості точок контакту споживача з ним. В мас-маркеті вже давно пішли від концепції монобутик і шоу-румів однієї торгової марки. Виняток тільки преміум-сегмент, в якому монобутик – спосіб створення антуражу, іміджу.
В Європі невеликі формати практично йдуть з ринку – частка маленьких меблевих магазинів скоротилася до 12%, тоді як виросла роль спеціалізованих роздрібних мереж (близько 60%), які в свою чергу тіснить торгівля через інтернет (близько 10%). Всі глобальні компанії прагнуть бути представленими не тільки у всіх роздрібних мережах, а й у великих інтернет-магазинах. Акцентую увагу – не розвивати свої мережі або створювати свої інтернет-магазини (це збитковий шлях), а співпрацювати з фахівцями і вже добилися результату партнерами – рітейл-мережами і онлайн-майданчиками (магазини, макетплейси).
- Експортувати і не комплексувати. В Україні вже чимало гідних виробників якісних меблів, які цінують покупці по всьому світу. Я сидів на українських диванах в Німеччині, писав за українським столом в Еміратах, бачив у продажу українські меблі в Угорщині, Польщі і навіть Італії. Меблі, вироблена в Україні продається в IKEA, JYSK, Home24, Home Depot, Amazon, Alibaba і т.д . Але комплекс «ущербності-меншовартості» ніяк нас не залишить.
Читайте також-
Святослав Амелін, Mebelok.com: Як прихід IKEA вплине на меблевий ринок України
- которые в свою очередь теснит торговля через интернет (около 10%). Все глобальные компании стремятся быть представленными не только во всех розничных сетях, но и в крупных интернет-магазинах. Акцентирую внимание – не развивать свои сети или создавать свои интернет-магазины (это убыточный путь), а сотрудничать со специалистами и уже добившимися результата партнерами – ритейл-сетями и онлайн-площадками (магазины, макетплейсы).
- Экспортировать и не комплексовать. В Украине уже немало достойных производителей качественной мебели, которую ценят покупатели по всему миру. Я сидел на украинских диванах в Германии, писал за украинским столом в Эмиратах, видел в продаже украинскую мебель в Венгрии, Польше и даже Италии. Мебель, производимая в Украине продается в IKEA, JYSK, Home24, Home Depot, Amazon, Alibaba и т.д.. Но комплекс «ущербности-меншовартості» никак нас не оставит.
Читайте також-
Святослав Амелін, Mebelok.com: Як прихід IKEA вплине на меблевий ринок України