Все під рукою: презентація першого в Дніпрі спортивного outlet-центру
В Україні набирає популярність новий торговий формат: об’єднання в одній локації декількох магазинів спеціалізованих брендів. Один з них – в Дніпрі.
Останнім часом все більше рітейлерів і виробників одягу багато уваги приділяють розвитку формату outlet – фірмових магазинів, де пропонуються нерозпродані колекції минулих сезонів зі значними знижками. Подібні магазини є практично у всіх провідних операторів. В Україні ця тенденція теж більш ніж помітна – досить згадати LC Waikiki Outlet площею понад 1100 кв. м в київському Рітейл Парк Петрівка, і аутлет брендів групи LPP, відкритий в дніпровському ТЦ Наша Правда.
Партнерство заради успіху
У Європі в розвитку формату outlet пішли ще далі: у Німеччині, Польщі, Угорщині та інших країнах створюються спеціалізовані центри та кластери, які об’єднують магазини кількох брендів або за принципом дисконту, або за тематикою пропонованих товарів.
На українському ринку небагато прикладів успішної колаборації кількох формально конкуруючих брендів на обмеженій території, але вони є. Директор брокерської компанії Retail & Development Advisor Таїсія Литовченко в першу чергу називає торговельну галерею Спектр в Києві на вулиці Борщагівській. Вона працює в форматі дисконт-центру та пропонує зі знижками товари провідних світових спортивних брендів: Adidas, Nike, Puma, Reebok й інших.
У подібній концепції працює ТЦ Глобал в Харкові на Московському проспекті, концепція та пул орендарів якого також формувалися за активної участі Retail & Development Advisor. У спеціалізованому торговому центрі присутні кілька спортивних моно- та мульти-брендових магазинів. За посередництва Retail & Development Advisor в ТЦ з’явилися магазини Мегаспорт, Марафон, New Balance, Levi’s та інші.
Є й інші подібні об’єкти. Наприклад, київський ТЦ Plazma на проспекті Степана Бандери, де в магазинах зі знижками представлений широкий асортимент спортивного одягу, спорядження, аксесуарів, техніки і так далі. Але він більшою мірою являє собою класичний торговий центр, розташований окремо, який включає кілька поверхів і значну площу.
Новий же формат торгівлі, який планує розвивати Retail & Development Advisor, має ряд важливих відмінностей. В першу чергу – архітектурних: локація фактично знаходиться в street-retail, кожен магазин має окремий вхід з вулиці.
Разом веселіше
«Сенс створення подібних тематичних кластерів – надати покупцеві максимально широкий вибір товарів зі знижками різних виробників в одному місці, без необхідності їздити по різних ТРЦ і втрачати багато часу», – пояснює голова правління Асоціації рітейлерів України Андрій Жук. За його словами, такі об’єкти як київський Спектр і харківський Глобал демонструють значно більш високу конверсію, ніж традиційні торгово-розважальні центри.
Логіка проста: якщо вже людина вирішила придбати конкретний товар, а не просто прогулятися по ТРЦ і магазинам, то в таких локаціях йому запропонують максимально широкий вибір. Відповідно, їхати в інший торговий об’єкт сенсу немає: асортимент магазинів у більшості брендів відрізняється незначно.
«В результаті виходить ефект синергії: мережі, які в звичайних умовах конкурують за покупців, взаимодоповнюються й отримують взаємну вигоду: маючи таке багатство вибору на одному майданчику, споживач практично гарантовано не піде без покупки», – розповідає Андрій Жук. В якості одного з прикладів він наводить спеціалізовані ювелірні квартали, відкриті в багатьох торговельних центрах. Там зосереджується ряд гравців і завдяки цьому вони можуть запропонувати дуже широкий асортимент, що залучає багато додаткових споживачів. «Це класична success story», – резюмує експерт.
До речі, про це на недавньому Business Wisdom Summit говорив і керівник Центру стратегічного консалтингу Аркадій Цукер: «Споживач стає «вибірателем». Він не купує навіть потрібний йому товар, якщо не може вибрати його серед безлічі інших. Якщо ваш магазин – єдиний в місті, у нього будуть дуже низькі продажі, але, як тільки поруч відкриється конкурент, – продажі зростуть у обох. Вперше з конкурентами не потрібно боротися, з ними потрібно дружити».
Дніпровський кластер
Саме в такій концепції і планують розвивати майбутній торговий кластер в Дніпрі на проспекті Героїв. Він буде складатися з двох будівель: перша – орендною площею 1 169 кв. м, друга – площею 1200 кв. м. «Це буде об’єднання декількох всесвітньовідомих спортивних брендів, де буде широкий вибір спорттоварів, що продаються зі знижками», – уточнює Таїсія Литовченко з Retail & Development Advisor. Вже зараз почалося формування пулу орендарів: 600 кв. м займає дворівневий Adidas, і 800 кв. м – двоповерховий магазин Марафон.
Решта приміщень поки вакантні та брокерська компанія веде переговори відразу з декількома міжнародними брендами, серед яких Puma, Under Armour та інші. Упор буде робитися на монобрендові магазини. «Це дозволить кожному бренду презентувати більш широкий асортимент свого товарав», – пояснює директор Retail & Development Advisor.
Андрій Жук також переконаний в успішному поступі проекту: «Якщо говорити про Дніпро, то на даний момент там немає аутлет-центрів, тому ідею створення першого такого об’єкта в місті я оцінюю дуже позитивно. Дана локація вже досить давно існує як центр торгівлі, і вже завоювала свою лояльну аудиторію. Зараз зона буде посилена новими гравцями, й отримає свій подальший розвиток».
Щоб поінформувати дніпрян про появу нового торгового центру, запланована досить велика маркетингова програма. У тому числі буде створена сторінка outlet-центру в найпопулярнішій мережі України Facebook, де будуть розміщуватися новини орендарів, інформація про акції, знижки, нові колекції, розіграші призів і багато іншого. Також, центр буде активно підтримувати спортивні заходи й акції щодо здорового способу життя, що проходять в Дніпрі.
Таїсія Литовченко вважає, що подібні спеціалізовані торгові кластери мають на українському ринку непогані перспективи, оскільки зможуть надавати споживачам чи не більший вибір необхідних товарів, ніж універсальні ТРЦ. У перспективі вона прогнозує їх появу у всіх обласних центрах. «Єдине, що в кожному місті не може бути багато професійних аутлет-центрів. Два-три для Києва та міст-мільйонників, по одному – для обласних центрів», – каже Таїсія.
Читайте також –