Засновниці MustHave: Наша мрія – одягнути всю Україну

Засновниці MustHave: Наша мрія – одягнути всю Україну

11.10.2018 08:15
  786
rau

MustHave називають першим українським мас-маркет брендом, і порівнюють з Zara або H&M, а у його творців Анни Коваленко та Анастасії Дзюби мрія ще більш глобальна – одягнути всю країну.

Історія MustHave почалася вісім років тому з невеликого магазину в Бердичеві. І хоча сьогодні центральний офіс бренду розташований в одному з київських бізнес-центрів, серце MustHave як і раніше знаходиться в Житомирській області. Саме там у бренду великий виробничий цех, що обслуговує дев’ять магазинів по всій Україні і власний онлайн-майданчик. Vogue.ua дізнався, як засновниці MustHave Анна Коваленко і Анастасія Дзюба рухаються до досягнення своєї мети: одягнути всю Україну.

“У 2010 році на ринку просто не було доступного українського одягу. Коли ми придумали MustHave, нам було по 23 роки, ми самі одягалися в мас-маркеті і часто стикалися з тим, що якість не відповідає ціні, немає моделей, які по-справжньому подобаються”, – згадує Ганна Коваленко. Почався бізнес MustHave з $4000, які дівчата позичили. На той момент одна з них працювала економічним журналістом, а інша – асистентом керівника в інвестиційній компанії.

Рішення зайнятися випуском одягу прийшло після отримання магістерського диплому, а термін самим собі був поставлений дуже жорсткий – через місяць вони планували вже запустити магазин. І запустили. Сталося це в Бердичеві, рідному місті Анастасії, а першим “будинком” MustHave став місцевий торговий центр. За 30 днів їм потрібно було пошити колекцію одягу, оформити магазин, зареєструватися.

“Київ-велике місто, великі інвестиції і конкуренція, тому ми не стали починати бізнес в столиці, – згадують Анна і Анастасія. – Ми все робили на свій страх і ризик. Бердичів нам здався ідеальним місцем, щоб перевірити свою ідею, тим більше, що місцеві жителі звикли одягатися на ринках і одягу в стилі casual тут не було зовсім”. Акцент дівчата вирішили зробити на сукнях, які відразу дають можливість створити повноцінний образ, додали трохи сорочок. Починали подруги з роботи з одним невеликим ательє, тканини закуповували в звичайному магазині, а при розробці орієнтувалися виключно на власні смаки.

Відкрився перший магазин MustHave 15 серпня 2010 року, а рекламувати себе доводилося з допомогою радіо, роздачі листівок і соціальної мережі ВКонтакте. До речі, саме вона тоді допомогла достукатися до клієнток. Дівчата почали фотографувати колекції – одна була фотографом, а інша моделлю – і викладати знімки в соцмережу. Це дало результат.

Довелося засновницям MustHave і боротися з упередженнями. У 2010-му ще не було звично купувати українське і бренду потрібно було доводити, що тут теж вміють робити не тільки якісний одяг, але і модний, тим більше за доступними цінами.

У Київ MustHave прийшов у 2012-му, маючи вже своє невелике виробництво і повноцінний інтернет-магазин. Ця важлива дата в історії бренду – тільки до цього часу Коваленко і Дзюба змогли нарешті кинути свої основні роботи, повністю присвятивши себе MustHave. “Було дуже важко, – згадують дівчата. – Вдень ми заробляли гроші, працюючи на інших, а вечорами і вихідними займалися власною справою. Але саме цей дохід на перших порах допомагав нам фінансово підтримувати MustHave. Отримали зарплати і пішли купили тканину”.

Київська історія бренду почалася з шоу-руму на вулиці Володимира Винниченка, який за цей час пережив три ремонту і три етапи розширення. Зараз там розташований найбільший асортимент марки. В кількох залах висить нова колекція бренду і залишки минулих сезонів.

Два роки тому MustHave відкрив перший повноцінний магазин у великому торговому центрі, що стало прецендентом на українському ринку. Покупцям було ще незвично бачити по сусідству з відомими брендами одяг з биркою Made In Ukraine, яка не поступається за якістю, оригінальності і ціною. “Розробляючи колекції, ми орієнтуємося перш за все на смаки українських дівчат, яким важлива жіночність в одязі, – розповідають в MustHave. – Наші лекала зроблені з урахуванням особливостей фігури українок. І це вигідно відрізняє нас від конкурентів в торгових центрах”.

Зараз у бренду дев’ять магазинів, оформлених у фірмовому стилі. Шість з них знаходяться в Києві і по одному у великих містах – Одесі, Харкові та Львові. Останній Анна та Анастасія відзначають особливо тепло: “по нашому магазину у Львові ми бачимо, наскільки важливий туристичний потік для міста. Він розташований в 100 метрах від Палацу Потоцьких і до нас часто заходять іноземці. Вони купують одяг MustHave як сувенір зі Львова. Багато туристів у нас і в ТЦ Глобус, тому в кожному магазині є мінімум один консультант з хорошим знанням англійської”.

Робота в рітейлі вимагає постійного оновлення асортименту. Зараз команда MustHave створює чотири повноцінні колекції на рік – для кожної пори року.

В середньому кожна з них складається з 150 артикулів, які надходять в магазин поступово-приблизно раз на місяць відбувається доставка нових речей у всіх розмірах, від 32-го до 42-го. “Щоб створити ці 150 одиниць, в нашому експериментальному цеху шиється приблизно до 400 речей, з яких ми вибираємо те, що піде в магазини, – пояснюють дівчата. – Безумовно, при розробці ми орієнтуємося на модні тренди, але головним для нас є аналіз продажів. Ми склали сім портретів наших клієнток і кожна річ повинна підходити більшості з них. Підходить тільки одному – ми не беремо її в роботу. У нас немає дизайнерів, є творчий відділ, який обробляє весь цей обсяг інформації”.

Візитна картка MustHave – сукні. Більше половини продажів припадає саме на них. Проте в новому сезоні в колекції багато уваги приділено в тому числі брючним костюмам. Вовняні двійки насичених відтінків відмінно вписуються в осінній гардероб навіть найвірнішою шанувальниці суконь. З минулого року бренд запустив денім і почав випуск капсульних колекцій, створених разом з українськими дизайнерами. У листопаді 2017-го вийшла колаборація з Оленою Ревою, фірмові сукні якої ідеально вписалися в естетику MustHave. Цього року також буде випущена дизайнерська капсула, її автором стане Ліля Літковська. Знайти цей одяг в магазинах можна буде за бирками MustHave & amp; Litkovskaya.

На питання про міжнародних планах MustHave Анна і Анастасія починаються посміхатися і чесно відповідають, що зараз пріоритет бренду зовсім не в цьому: “Ми зосередили всю увагу на Україні. У нас величезний ринок і хочеться, щоб український одяг був доступний не тільки в містах-мільйонниках. Нам є де розвиватися тут і ми мріємо одягнути всю країну, адже наші гардероби вже на 90% складаються з одягу MustHave. Так, ми відправляємо опт в Канаду, Польщу, Ізраїль і Словаччину, але не працюємо спеціально над цим. Вони самі нас знаходять”.

Джерело: Vogue.ua

Фото: Юрій Яцкулич

Читайте також –

Вікторія Баштова, МАХА: 70% наших продажів – це зарубіжні ринки


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Ухтишка – це дитячо-розважальні центри у форматі «біля дому». Наразі працює два ДРЦ у Павлограді в ТРЦ та ще чотири...
time icon  
  124
Усі новини ринку