Рейтинг продуктових інтернет-магазинів: як рітейлери торгують продуктами онлайн

Рейтинг продуктових інтернет-магазинів: як рітейлери торгують продуктами онлайн

24.09.2018 02:00
  1940
Ukrainian Retail Association

Як Fozzy, Ашан, Metro, Novus та інші продуктові мережі продають через інтернет, і хто з них найбільш успішний в онлайн-продажах.

Нещодавно девелоперський підрозділ французької групи Ашан повідомив, що хоче запустити маркетплейс в Україні. Така бізнес-модель дозволяє розширити асортимент гіпермаркету без інвестицій в складські приміщення, відзначають в компанії.

Чи перспективний український ринок для такого проекту? Наскільки популярні в Україні продуктові онлайн-маркети? Як «цегляний» рітейл освоює онлайн-продажі? На ці та інші питання шукав відповіді портал Mind.

Рейтинг майданчиків

Поки тільки шість «цегляних» рітейлерів запустили свої інтернет-магазини або працюють в партнерстві з сервісом Zakaz.ua. Ця онлайн-платформа надає мережам майданчик для торгівлі в обмін на 5-10% комісійних від продажів. Її заснував підприємець Єгор Анчишкін в 2010 році. Через чотири роки він залучив $2,5 млн від компанії Chernovetskiy Investment Group.

Популярність продуктових онлайн-маркетів, в порівнянні з лідерами е-commerce, також поки не вражає. За даними Similarweb, за серпень 2018 року найбільше відвідувань (552 390) отримав metro.zakaz.ua. На другому місці – fozzyshop.com.ua (287 480). Замикає трійку лідерів створений в липні цього року shop.auchan.ua (272 940).

Для порівняння: за той же період сайт Rozetka відвідали 57,5 ​​млн раз, Аllo – 12,8 млн, Citrus – 11,9 млн.

Рейтинг

У Similarweb немає даних відвідуваності сайту efurshet.com. Цей ресурс, створений ще в 2003 році, був піонером онлайн-торгівлі продуктами харчування. Судячи з низьких позицій в рейтингах країни і категорії Similarweb, зараз портал відвідують вкрай мало. Також Similarweb не рахує показники дітища Volwest Group – ресурсу shop.nashkraj.ua.

Де купують

Доставка їжі може бути недоступною в населених пунктах країни. Генеральний директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля зазначає, що понад 60% ринку сконцентровано в Києві – пріоритетному місті для розвитку онлайн-торгівлі продуктами.

Разом з тим, рітейлери поступово розширюють зону покриття. Наприклад, в минулому році мережа Metro C&C запустила онлайн-доставку для жителів Вінниці, Житомира та Запоріжжя. Також сервіс доступний в Києві, Дніпрі, Харкові, Одесі та Львові.

Заступник комерційного директора Fozzy C&C Ігор Стеценко розповідає, що зараз їх доставкою можна скористатися в трьох містах – Києві, Одесі та Дніпрі. «У наші плани входить подальше розширення бізнесу і організація онлайн-доставки в інших містах України. Перш за все, ми орієнтуємося на міста, де є гіпермаркети Fozzy C&C», – зазначає він.

За словами керівника проекту інтернет-магазину Наш Край Антона Кондратенко, онлайн-маркет їх мережі працює в 18 містах України (Луцьку, Ковелі, Рівному, Дрогобичі, Чернівцях, Хмельницькому, Шепетівці і т.д.).

Що купують

«Зараз найбільш перспективними з точки зору обсягу продажів виглядають алкогольні напої, продукти з тривалим терміном зберігання (кондитерські вироби, бакалія), а також непродовольча група товарів. Про перспективність цих категорій свідчить те, що найбільші гравці ринку електронної комерції, наприклад, Rozetka вже пропонують їх», – зазначає Ігор Гугля.

Антон Кондратенко розповідає, що в їх інтернет-магазині найчастіше замовляють овочі, фрукти, бакалію, м’ясо, молочні продукти і кондитерські вироби. Залежно від сезону набір товарів може змінюватися.

За словами менеджера по e-commerce Metro C&C В’ячеслава Огнєва, на даний момент частка онлайн-продажів незначна. «Але вона демонструє зростання, що відображає зміни поведінки клієнтів в бік онлайн-шопінгу в продуктовій категорії», – говорить він.

«В середньому сьогодні цей показник становить 2,5% (дані по регіонах різняться). За 2017 рік частка онлайн-продажів зросла на 25%, в порівнянні з 2016-м», – зазначає керівник проекту інтернет-магазину Наш Край.

Заступник комерційного директора Fozzy C&C розповідає, що загальне зростання онлайн-продажів показує відмінний результат. «У минулому році воно склало практично 100%. В цьому році ми збільшили частку на 50%, при цьому зростання по окремих майданчиках дійшло до 200%», – говорить Ігор Стеценко, не уточнюючи частку в обороті.

За словами Ігоря Гуглі, частка онлайн-продажів у великих національних рітейлерів знаходиться в межах 2% (у більшості – менше 1%). «Частка продажів продовольчих товарів через мережу в Україні ніколи не наблизиться до частки в таких сегментах, як побутова техніка, електроніка, одяг і т.і. Сьогодні лише 6% українців купують продукти харчування онлайн. Причому такі покупки відбуваються досить рідко. Обсяг даного сегмента дуже невисокий», – розповідає спікер.

Що заважає купувати

СЕО WebPromo (компанії, яка працює з рітейлерами в онлайні) Юрій Копішинський виділяє чимало бар’єрів: «не знаю, як виглядає продукт насправді» (стосується овочів – фруктів), «не впевнений в терміні придатності», «незручно», «зустрічати кур’єра – підлаштовуватися під час», доступність офлайн-магазинів і ринків біля дому. «Ось з цими бар’єрами і ведуть боротьбу торгові мережі. Адже ми не звикли купувати продукти харчування онлайн. Ми живемо в одній з небагатьох країн Європи, де немає проблеми з продуктовими магазинами біля дому. Плюс самі міста не величезні, що спрощує поїздку в будь-який зручний магазин», – розповідає Юрій Копішинський.

За словами В’ячеслава Огнєва, зараз у споживачів тільки формується довіра і усвідомлення того, що доставлений товар буде якісним. «Але однією з ключових перешкод є складна логістика, яка пов’язана з необхідністю підтримки спеціального температурного режиму на всіх етапах: від моменту складання до моменту доставки замовлення до дверей клієнта», – розповідає він.

У Антона Кондратенко схожа думку. «Неготовність споживачів купувати продукти харчування онлайн пов’язана, в першу чергу, з невпевненістю в якості« віртуальних »товарів і неможливістю самостійно вибрати продукти. Тому для продуктового рітейлу дуже важливо залишити позитивне враження від першої покупки і заохочувати клієнта, щоб інтернет-користувач став постійним клієнтом. Також важливу роль відіграють терміни доставки замовлення», – говорить він.

«Є певні труднощі в логістиці заморожених і хрупких товарів. Основна з них полягає в тому, що ці категорії продуктів важливо доставляти швидко. Але через щоденні затори в місті цей процес затягується», – уточнює Ігор Стеценко.

Ігор Гугля виділяє ще один бар’єр: «На відміну від інших секторів, купівля їжі в інтернет-магазині споживачеві не обходиться дешевше, ніж в «цегляних» супермаркетах». Втім, деякі мережі врахували це «недопрацювання» і пропонують знижки за «не ходіння по магазинам».

Навіщо продають

Рітейлери все ж намагаються завоювати і онлайн-аудиторію. «Ми зобов’язані відповідати сучасним вимогам покупців. Клієнт вибиратиме спосіб покупки продуктів харчування, виходячи з різних обставин: економія часу, зручність доставки, вигідні ціни і доставка замовлення безпосередньо до дверей, що робить сервіс значно привабливіше для клієнтів, особливо для сімей з маленькими дітьми», – розповідає В’ячеслав Огнев.

Ігор Стеценко пояснює, що в онлайні пропозиції мережі стають доступнішими. «Так, ми можемо перемістити полиці з товарами в кожен будинок і офіс, де є інтернет. Онлайн-користувачів значно більше, ніж гостей, яких можуть обслужити каси наших торгових об’єктів», – вважає заступник комерційного директора Fozzy C&C.

«Розвиток онлайн-торгівлі – один з ключових факторів успіху на сьогодні. Уже недостатньо мати сайт в інтернеті або викладати акційні пропозиції. Необхідно давати покупцям більше – можливість придбати ці товари онлайн, при цьому з оперативною і якісною доставкою», – говорить Антон Кондратенко.

Хоча деякі великі мережі вже встигли згорнути проекти. Наприклад, ЕКО маркет, що входить в топ-10 найбільших рітейлерів, з 2015 року намагався торгувати продуктами через Zakaz.ua. Нещодавно президент мережі Віктор Повніца повідомляв, що проект був більшою мірою маркетинговим – до заробітків в ньому було дуже далеко. Тепер компанія продає онлайн тільки в Чернігові.

Як залучають клієнтів

На думку СЕО WebPromo, у бренда завжди більше шансів зробити успішний проект, ніж у будь-якого стартапу. «Наприклад, Ашан в Україні має досить велику лояльну аудиторію, і це може позитивно позначитися при старті проекту. Знову ж, онлайн-платформа – комунікація з новим поколінням клієнтів, які все більше купують в мережі. Важливо не упустити цей момент і отримати свого клієнта», – вважає Юрій Копішинський.

«Один з найцінніших чинників – час. Продукти ми купуємо постійно. Якщо скласти весь час, витрачений на покупки в магазинах, то ми побачимо, що цей процес забирає значну частину нашого життя. Тому запропонований онлайн-сервіс дає можливість перерозподілити час і присвятити його родині, а не витрачати на похід в магазин. Цінність часу можна назвати тим фактором, який буде постійно штовхати вперед онлайн-продажі», – пояснює Ігор Стеценко.

Юрій Копішинський також вважає, що мережі зроблять ставку на цей стимул. «Зараз часу катастрофічно не вистачає. Упевнений, що оптимізація часу буде одним з чинників зростання популярності покупок в онлайні. Також допоможе формування звички, що це зручно, швидко, комфортно і буденно», – каже експерт.

За його словами, вже зараз рітейлери пропонують різні стимули для онлайн-покупців: спеціальні пропозиції, знижки, бонуси. «Для мереж онлайн – можливість достукатися до нових покупців і перейти в сучасний формат комунікації з новим поколінням цільової аудиторії. Даний напрямок буде розвиватися. Але, напевно, більш поступально, ніж агресивно», – вважає СЕО WebPromo.

За матеріалами: Mind

Читайте також –

Аналітика Nielsen: як ростуть онлайн-продажі в сегменті FMCG


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  36
Усі новини ринку