Здорова їжа: натуральність продуктів харчування стала трендом
Глобальний вектор на натуральність виробництва продуктів харчування стає сильнішим і в Україні.
В цьому році в Кельні відбулася 8-а міжнародна виставка Anuga FoodTec. Захід об’єднує провідних виробників технологій і рішень в харчовій індустрії. Експерти, які виступали на виставці, поділилися актуальними даними про споживчі настрої. Натуральність і безпека продуктів харчування є глобальним трендом.
«Чорний список» споживача
Згідно з даними Mintel Nutrition, Health & Wellness Report – 2016, світ повертається до більш здорового харчування. Nielsen Global Health & Ingredient-Sentiment Survey стверджує, що 65% респондентів категорично не бажають бачити антибіотики та гормони в їжі. За даними міжнародної агропромислової корпорації ADM, відсоток споживчої довіри до безпеки їжі та харчової промисловості в цілому розподілився по країнам таким чином: Іспанія – 60%, Великобританія – 53%, Німеччина – 48%, Польща – 37%, Франція – 30%, Італія – 27%. При цьому перевіряють список інгредієнтів на упаковці 40% поляків, 40% італійців, 39% французів, 37% іспанців і 36% німців. Дані отримані в 2017 році за допомогою опитування 2000 інтернет-користувачів старше 16 років в кожній з країн.
Тенденції визначає споживчий попит: у Європі плавно зростає частка натуральних продуктів харчування та напоїв. Якщо в 2014 році вона становила – 29,4%, то в 2017-му – 32,2%. При цьому в європейських напоях і продуктах харчування використовуються, в більшості випадків, натуральні ароматизатори та барвники.
У відповідь на ці очікування у виробництві продуктів харчування розвивається глобальний тренд – «чиста етикетка» (Clean Label). Продукт, що відповідає концепції «чистої етикетки», повинен бути без добавок і консервантів, складатися із знайомих, доступних споживачеві інгредієнтів, містити мінімум компонентів в мінімальній обробці. Важливим для відповідності Clean Label є зниження цукру та калорійності. Поки не існує єдиного визначення для Clean Label, крім перерахованих критеріїв. Проте, за даними Mintel GNPD від 2018 року, виробники продуктів харчування розглядають прихильність принципам Clean Label як бізнес-тренд.
Також для споживача важливі умови, в яких виробляється продукт харчування: якість води, стандарти виробництва, місце розташування заводу. У цьому контексті поняття натуральності продукту тісно переплітається з його безпекою. Розробляються інноваційні цифрові рішення для контролю безпеки – смарт-пакети, скануючі чіпи на ремінці, смартфони з датчиками контролю та інші портативні пристрої.
Ситуація в Україні
Незважаючи на непросту економічну ситуацію, український споживач віддає перевагу натуральним продуктам харчування. Компанія Nielsen провела ряд досліджень, з’ясовуючи важливість натуральних інгредієнтів для жителів України. Згідно з опитуваннями, 75% українських покупців перевіряють склад на упаковках, а 73% готові платити більше за натуральний продукт. Відповідно до рапорта Global Health and Ingredient-Sentiment 2016 року, кожен третій українець стежить за вагою, свідомо вибираючи продукти із меншим вмістом цукру. Найбільш небажаними в складі продуктів харчування українські споживачі, як і європейські, назвали штучні добавки та барвники (80% і 79%), антибіотики та гормони (80%), а також ГМО (74%).
У дослідженнях Nielsen за 2018 рік жителі України, як і раніше, називають турботу про здоров’я одним з трьох найважливіших для себе питань, намагаються стежити за вагою. Зростає інтерес до здорових продуктів, особливо в категорії дитячого харчування.
Продаж натуральних продуктів стає своєрідною «модною нішею» українського рітейлу. В супермаркетах стають звичними відділи еко-продуктів. На вітчизняному ринку з’являється все більше виробників, що пропонують натуральні продукти харчування: не тільки молоко і м’ясо, а й солодощі та напої.
Великі гравці ринку приймають європейські стандарти натуральності та безпеки продуктів харчування на своїх потужностях «за замовчуванням». Натуральні інгредієнти є виробничим стандартом якості.
Українські споживачі готові платити більше, якщо є гарантія, що в обраному товарі відсутні штучні ароматизатори та барвники, немає ГМО і гормонів, немає зовсім або мінімум цукру. Тенденція є спільною для України і Європи.
Матеріал підготовлений Групою компаній “Нові продукти”
Читайте також –
Аналітика Nielsen: як змінюються уподобання і потреби споживачів (+інфографіка)