Західний вектор: як працює проект засновників GoodWine в Польщі

Західний вектор: як працює проект засновників GoodWine в Польщі

28.08.2018 08:15
  2426
Дарья Златьева

Чому власники GoodWine, BadВoy і компанії Бюро Вин обрали ринок Польщі, навіщо відкрили там шоурум і як розвивається там проект.

Євген Венгловський, СЕО і партнер підприємців по WB Polska, розповів про те, як працює нова компанія і чому і як вона буде мінятися.

Експерименти: сегменти, формати, канали

Підприємці Володимир Шаповалов і Дмитро Кримський, власники компанії Бюро Вин, експериментують з форматами бізнесу, сегментами і тестують потенціал нових ринків: менше року тому з’явився їх новий роздрібний проект – магазин-склад алкогольних напоїв BadBoy, з цінами нижче, ніж в преміальному GoodWine, і власники вирішили його маштабувати.

Склад-магазин BadBoy

“Локацію ми вважаємо вдалою: магазин вийшов на планові показники відразу після старту, в листопаді. Повернути інвестиції плануємо протягом п’яти років, а точку беззбитковості повинні пройти вже в цьому місяці “, – відзначає комерційний директор Бюро Вин Ігор П’єх. Компанія вже шукає підходящі локації в містах-мільйонниках.

Чимало інвестує компанія і в онлайн: додаток BadBoy скачали вже 9000 клієнтів, що для одного магазину непогано, розповідає Customer Experience Strategist мережі Good Wine Ганна Зотова. “80% продажів здійснюються з використанням дадатку, близько 90% всіх квитків на дегустації в магазині викупається через анонси в додатку – пуш-повідмолення”, – говорить Зотова.

Поляки п’ють вина в рази більше українців

Паралельно підприємці проводять ще один експеримент, на сусідньому ринку. У листопаді 2016 року ці фірми зареєстрували в Польщі компанію під назвою WB Polska (від перших літер Wine Bureau), але продажі компанія почала здійснювати у вересні 2017 го.

Партнером і СЕО проекту став Євген Венгловський, який для реалізації проекту переїхав з родиною з України до сусідньої Польщі.

Євген Венгловський з дружиною

За його словами, Польща була обрана через те, що це країна з економікою, що зростає на 5% в рік, близький ринок з хорошим потенціалом, де споживання імпортного вина вище в сім разів ніж в Україні і росте щорічно на 10%. Споживання вина на душу населення становить близько 5 літрів на рік.

Місцеве виноробство тільки починає розвиватися, тому майже всі вина, які п’ються в Польщі – імпортні.

“Більше 10 років ми займаємося імпортом вина в Україну, дружимо з виноробами і робимо все можливе, щоб ціни на вина можна було порівняти з цінами в країні-виробнику. Тому восени-2017 ми вирішили, що наші навички будуть корисні в Польщі і відкрили офіс WB Polska в Варшаві з доставкою по всій території країни”, – розповідає Євген Венгловський.

Одночасно зі стартом продажів був відкритий і шоурум в Варшаві – він розташовується на 65 кв. м, ще 60 займає офіс.

“Шоу-рум – місце, де можна спробувати все вина за системою Coravin, якщо клієнт має намір з нами працювати. До нас на ринку ніхто не пропонував опцію« дегустації всього асортименту». Ми працюємо в b2b-сегменті (ресторани, фірми, спеціалізовані магазини ), який формує 90% продажів, решта 10% – канал b2c. Є команда торгових представників, які продають вино клієнтам “, – ділиться подробицями СЕО проекту.

У шоурумі WB Polska зберігається близько 320 вин, гість може продегустувати їх побокально і вибрати ті, що сподобалися йому. Клієнтам розповідають про вина – дегустації проходять безкоштовно, за попереднім записом.

Компанія поки не працює з мережами. “Дуже висока конкуренція – в країні 1000 імпортерів. Ми поставляємо в ресторани, спеціалізовані магазини і поки невеликій кількості приватних клієнтів”, – так характеризує ринок сусідньої країни СЕО компанії.

Команда WB Polska працює з корпоративними клієнтами та HoReCa, проводить дегустації і навчає персонал ресторанів, організовує закриті вечері з виноробами і майстер-класи з фудпейрінгу, допомагає ресторанам збільшити кількість вин побокально, використовуючи систему зберігання Coravin і консультує власників ресторанів в підборі винних карт.

Шоу-рум поки не виконує функції торгового майданчика, але в компанії планують реалізувати таку функцію, “але не для всіх”.

“Думаємо над концепцією. Зараз функція – допомогти вибрати клієнтам В2В всіх каналів збуту”, – говорить Євген Венгловський.

Рік у Польщі

По словам СЕО WB Polska, Польща формує порівняно з Україною поки невелику частку в обороті – близько 1%. “Рік роботи показує, що потенціал великий. Але висока конкуренція не дозволяє швидко нарощувати оборот. На ринку існують компанії, які працюють вже 10-20 років і необхідно напрацьовувати репутацію, завойовувати клієнтів. Як і скрізь, є проблеми з пошуком персоналу. В Польщі зараз ринок «співробітника», а не «роботодавця» “, – зазначає Євген Венгловський.

На питання про те, чи не є знижка для поляків вирішальним фактором для покупки, СЕО проекту відповів, що знижка важлива для всіх і не тільки для них.

“Ми працюємо з аналогічною маржею як в Україні і просуваємо політику чесних цін – ціна як в країні походження”, – додає він. Онлайн-продажі компанія не запускала.

Читайте також –

Ігор П’єх, Бюро вин: Шукаємо можливості розвивати Bad Boy в інших містах


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  1144
Усі новини ринку