Молоді та заможні: що купують в інтернеті мешканці великих міст України
Основні покупці онлайн-магазинів – молоді люди з високим рівнем доходів. Найчастіше через Всесвітню павутину купують електроніку, одяг і косметику.
Група компаній EVO провела дослідження, щоб з’ясувати: хто з жителів міст-мільйонників і що найчастіше купує в інтернеті. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Для дослідження компанія опитала інтернет-покупців великих (100 000+) міст України, загальне населення яких становить 15 млн. Інтернет-аудиторія цих міст України становить 73% (11 млн). За результатами дослідження, 72% з них хоч раз робили покупки в інтернеті (7,8 млн) – це більше половини населення великих міст.
Хто купує в інтернеті найчастіше
Дослідження показало зв’язок між віком і рівнем доходу. Чим молодше користувачі, тим частіше вони роблять покупки в інтернеті.
Серед активних онлайн-покупців більше людей з високим рівнем доходу. Близько половини користувачів вказали, що здійснюють покупки в онлайні й офлайні в рівній мірі.
Розрізняються мотиви покупок: для одних важливо, що в інтернеті товар дешевше, для інших – грають роль такі фактори як асортимент і зручність.
Які категорії товарів купують в інтернеті
Трійка лідерів по покупкам інтернеті:
- техніка та електроніка;
- одяг, взуття, аксессуари;
- косметика та парфюмерія.
Ці категорії купують в інтернеті найчастіше: 23%, 25%, 19% користувачів відповідно. Хоча б один раз в житті ці категорії купували в інтернеті 67-84% аудиторії.
Наступні за популярністю категорії:
- товари повсякденного вжитку;
- доставка готової їжі;
- товари для дітей.
Найчастіше їх купують 5-8% користувачів, а 45-48% – купували товари з цих категорій хоча б раз.
Покупки в категоріях відрізняються по частоті, що природно. Так, техніку і електроніку купують в середньому 5,8 разів на рік. У 70% випадків – це покупки в інтернеті, і лише 30% – в звичайних торгових точках. Основні причини цієї тенденції – низькі ціни та широкий асортимент в інтернет-магазинах.
Одяг, взуття, аксесуари купують близько 15 разів на рік. В інтернеті – в 50% випадків.
Основний бар’єр для товарів цієї категорії в інтернеті – складність уточнити всі параметри і характеристики речі. Для багатьох важливо побачити товар вживу, доторкнутися до нього.
Косметика та парфумерія купується близько 14 разів на рік, і в половині випадків це також покупки в інтернет. Перевагою покупки цієї категорії в інтернеті називають більш низькі ціни. При цьому є й побоювання – потрапити на підробку.
Серед інших категорій, які вже купують в інтернеті частіше, ніж в звичайних магазинах (більш, ніж в 50% випадків) – спортивні товари, товари для дому, автотовари. Але це товари з невисокою частотою покупок (5,1/6,5/7,3 раз на рік відповідно).
Категорії з високою частотою покупок – продукти харчування (145 раз в рік), товари повсякденного використання (22 рази), доставка готової їжі (24 рази). Ці товари в більшості випадків все ще купують не в інтернеті.
Серед причин, за якими ці категорії не популярні в інтернеті, більшість користувачів називають відсутність часу та бажання чекати доставку (простіше купити в звичайному магазині).
Крім трійки лідерів, такі категорії як доставка готової їжі, товари для дітей, товари для відпочинку і спорту є перспективними для e-commerce. Користувачі відзначили, що в майбутньому швидше куплять їх в інтернеті, ніж в звичайних магазинах.
Камо грядеши
Для більшості категорій основними перевагами покупок в інтернеті залишаються вигідні ціни, широкий асортимент (можна знайти набагато більше ніж в звичайному магазині) і зручність (не потрібно нікуди йти/їхати). Ці переваги може використовувати будь-який інтернет-підприємець для залучення клієнтів.
Страхи, бар’єри і незручності, пов’язані з купівлею в інтернеті, – це неможливість побачити товар, уточнити всі характеристики та перевірити, чи відповідає товар очікуванням. З цими побоюваннями активно борються різні інтернет-магазини. Наприклад, LeBoutique запустив онлайн-примірку, яку активно використовують уже понад 1 млн покупців. ZАRA планує використовувати доповнену реальність в магазині. Amazon запатентував дзеркало доповненої реальності.
Долати ці бар’єри можна тільки постійним поліпшенням якості контенту та сервісу інтернет-магазину: реалістичні фото в різних ракурсах, повний опис товару, якісна консультація клієнта в чаті або по телефону і швидка доставка.
«Золота ніша» лежить в категоріях з високою частотою покупок (продукти харчування, товари повсякденного використання, доставка готової їжі). Дві останні вже займають 4-е і 5-е місце серед категорій: ці товари купували в інтернеті хоча б раз вже майже 50% користувачів. Значно відстає категорія продуктів харчування (26%).
На перший погляд, можна припустити, що “споживач поки не готовий” купувати продукти онлайн, і жоден інтернет-магазин не замінить йому похід в Ашан в неділю. Але тренд розвитку цих категорій вже помітний в США і Європі. Судячи з результатів дослідження, світові тренди не так вже й далекі від українського споживача. І дуже ймовірно, що наступного разу, цей споживач віддасть перевагу сімейні велопрогулянці по парку, ніж черговому походу в Ашан, попередньо замовивши все, що потрібно, онлайн.
Автор – керівник відділу маркетинг-аналітики компанії EVO Аліна Бокова
Читайте також –
Тканини онлайн: як працює інтернет-гіпермаркет Текстиль-Контакт