Перемоги та поразки керуючого партнера Salateira Олександра Савілова

Перемоги та поразки керуючого партнера Salateira Олександра Савілова

22.05.2018 11:59
  792
rau

Як починався бізнес провідної мережі health-food України, з якими проблемами та труднощами довелося зіткнутися, як їх подолали і чому відмовилися від планів відкрити 100 ресторанів.

Портал AIN.ua в рамках проекту Win & Fail розповідає про успіхи та невдачі українських підприємців різних сфер бізнесу. Цього разу гостем видання став керуючий партнер мережі Salateira Олександр Савілов. RAU підготувала тезовий виклад його бесіди з журналістами AIN.ua.

Про роль випадку

2011 рік – це не тільки рік відкриття першої Salateira в київському ТРЦ Skymall, це ще й рік, коли в цьому самому ТЦ обвалився дах. Ми якраз завершували розробку концепції та планували переговори зі Skymall. Однак на той момент у нас не було відомого імені, тому було страшно і хвилювались, що не зможемо вдало провести переговори. Саме тоді провалився дах. Оренда, відповідно, стала нижчою, а нові орендарі – більш бажані.

Про принципи життя і бізнесу

Я вважаю, що наша діяльність, наш бізнес – це фон, на якому відбувається взаємодія з людьми. Це театр. Ми всі граємо в велику гру під назвою «бізнес». Адже, по суті, всі гроші та досягнення залежать від контактів з людьми.

Про початок бізнесу

Починати було дуже складно. Коли відкрили перший заклад на фуд-корті, ми з нього виходили пізно вночі, працювали майже всією сім’єю. Причому займалися всім: мили посуд, нарізали продукти для салатів, стояли за касою. Ми просто не могли знайти час припинити подавати салати та вийти з-за прилавка, щоб розвивати бізнес далі. Мeсяц ми працювали без вихідних по 15 годин на день, практично без сну, на виснаження.

Найважчим часом для Salateira стала криза 2014 року. Перша Salateira дуже швидко вийшла в нуль – за півроку. Зараз важче окупати бізнес. Якщо перший наш заклад окупив собі за півроку, то з моменту кризи ми розраховуємо на окупність до трьох років. В тому числі, і ресторанів за кордоном.

Про локальні невдачі

Був випадок, коли ми відкрили заклад в БЦ Форум, але місце виявилося невдалим. Ресторан пропрацював в мінус рік, і ми його закрили. Винесли урок, що в ресторанному бізнесі є три важливі речі: локація, локація і ще раз локація. Всього змушені були закрити три точки в Києві

Про проекти, які вирішили продати

У 2006 році, на хвилі появи e-commerce в Україні, я з партнером заснував інтернет-магазин електроніки, який називається «Техноферма». Магазин працював не так добре, як ми собі уявляли спочатку. Схоже, ми тоді наступили на все підприємницькі граблі. По-перше, ми були ледачими. По-друге, продавали всю техніку без розбору, а до цього треба дорости. Хотіли на всьому заробити. В результаті магазин техніки ми продали приблизно на початку 2008 року. І це було найправильніше рішення.

High Steaks. Через те, що ми стали вегетаріанцями, нам стало нецікаво продовжувати займатися м’ясним закладом. Це успішний проект, ми його довго продавали, тому що оголосили про продаж, коли зростав курс. У підсумку ми знизили ціну і продали High Steaks моїм друзям, які збираються будувати мережу.

WIN&FAIL

Win

Fail

Перед кризою-2008 Олександр Савілов продає інтернет-магазин техніки. Запуск інтернет-магазину техніки без концепції та плану.
Успішний продаж проекту High Steak. Відкриття ресторану в БЦ Форум. Ресторан пропрацював рік и працював в мінус.
Перша Salateira окупилася за піврок. Скандал у пресі навколо Salateira через отруєння троїх відвідувачів салатом.
За 6 років точка на фуд-корті ТРЦ перетворилася на міжнародну мережу закладів, що представлена в Україні, Білорусі та Іспанії. На 3-4 рік існування Salateira центральний офіс компанії відірвався від того, що відбувається в ресторанах. Приймалися невдалі рішення та встрачалася частина прибутку.
Бізнес, над яким спочатку працювали друзі та родичі, в результаті створив більше 300 робочих місць по світу. Бренд зіткнувся з великою хвилею негативу в соцмережах після скасування популярної, але збитковою опції безкоштовної заміни інгредієнтів салатів.

Про розставання з партнером

Євген Рубан пішов з проекту близько року тому. Це рішення Євгена. Я вважаю його стартапером – він добре створює нові проекти, але довго перебувати в одній упряжці йому некомфортно. Також Євген хотів заробити, а найбільші гроші заробляються тоді, коли продається частка в бізнесі. Це класика жанру. Моя думка: йому необхідно було змінити вид діяльності. Мені, з одного боку, було сумно. З іншого боку, життя йде, все змінюється. Зараз, у мене два інших партнера.

Про відмову від планів відкрити 100 ресторанів

Це була амбітна заява, однак ми все ж вирішили віддати перевагу якості, а не кількості, концентрації замість великих амбіцій. Зараз в нашій стратегії заплановано вихід на європейський ринок. Також ми хочемо стати національною мережею в Україні. В першу чергу на прикметі Харків. Ведемо переговори з Одесою і Львовом.

У Мінську будуть нові заклади. Зараз їх там два. У планах – розширитися до 35 ресторанів на початок 2020 року.

Про роботу на інших ринках

Дуже комфортно працювати з Білоруссю, тому що вона відрізняється повним дотриманням всіх законів. Звичайно, умови для підприємців могли б бути і краще. Я вважаю, що для процвітання бізнесу в таких країнах як Україна та Білорусь податкові ставки, податки на зарплати і ставки по ПДВ повинні бути нижче.

У Дубаї ринок вкрай організований. Це ринок дешевих грошей, де є можливість користуватися грошима, які дають банки, вкладати, заробляти. До того ж, це величезний порт і звільнений від податків рай.

А ось в Іспанії ми зіткнулися з тим, що один українець за швидкістю роботи замінює 3-4 іспанців. У іспанців, скажімо так, більш розмірений робочий ритм. Однак розбіжність ритмів може вилитися в те, що український адміністратор місцевим іспанцям здасться людиною дуже вимогливою та напруженою.

Про роботу з негативом в соцмережах

У вересні 2017 року Олександрівську лікарню потрапили троє людей з ознаками отруєння, які заявили, що отруїлися в Salateira салатом «Морський». Незважаючи на те, що жодна перевірка не встановила справжні причини отруєння цих людей, ми запустили внутрішній проект з харчової безпеки, і в роботі він є для нас пріоритетним. Ми стали ретельніше ставитися та приділяти набагато більше уваги контролю якості продуктів на вході та до їх зберігання. Змінили кілька постачальників, плануємо прибирати деякі продукти з меню.

У якийсь момент ми прийняли рішення скасувати популярну, але збиткову опцію безкоштовної заміни інгредієнтів в салаті. Виходило так, що люди змінювали інгредієнти в салатах з фіксованою вартістю на більш дорогі, тож ми доплачували за салат практично кожного гостя. Бренд зіткнувся з великою хвилею негативу в соцмережах після скасування цієї опції. Однак, наш прибуток виріс і ми не зіткнулися з необхідністю підвищувати вартість салатів.

Джерело: AIN.ua

Читайте також –

Євген Рубан про те, чому закрилася Salateira в Дубай і чого не вистачило для успіху


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку